• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • mikamon

Hej tjejer!

Det blev inget plus i aug/sept så nu väntar jag på nästa BIM som är den 13-14/10.

Hur går det för er?

• Manda84

Gaaaah!

Jag måste få ventilera!

Jag har börjat med natural cycles plan för en dryg månad sen, och tack vare appen gjorde jag ÄL-test tidigare än jag annars gjort. Så jag VET att vi prickade ÄL denna gång. (Clearblue ÄL-test också)

I två dagar nu har jag haft spända bröst och känt mig lätt illamående. Har tänkt att det är inbillning men ikväll orkade jag inte hålla mig längre. Tog ett grav-test (bim-3 efter två koppar kaffe och bara tre timmar efter senaste kiss, så absolut inte optimalt)

Det är ett streck!!!!!!

Så svagt att det bara skymtar vagt i vissa ljus, så jag är rädd att det bara är önsketänkande och inbillning, men jag TROR det kan va nåt!!

Första gången efter lång tids kämpande isåfall - snälla, håll en tumme för oss! :)

• pandoraDiem
    Manda84 skrev 2015-10-08 20:55:31 följande:

Gaaaah!

Jag måste få ventilera!

Jag har börjat med natural cycles plan för en dryg månad sen, och tack vare appen gjorde jag ÄL-test tidigare än jag annars gjort. Så jag VET att vi prickade ÄL denna gång. (Clearblue ÄL-test också)

I två dagar nu har jag haft spända bröst och känt mig lätt illamående. Har tänkt att det är inbillning men ikväll orkade jag inte hålla mig längre. Tog ett grav-test (bim-3 efter två koppar kaffe och bara tre timmar efter senaste kiss, så absolut inte optimalt)

Det är ett streck!!!!!!

Så svagt att det bara skymtar vagt i vissa ljus, så jag är rädd att det bara är önsketänkande och inbillning, men jag TROR det kan va nåt!!

Första gången efter lång tids kämpande isåfall - snälla, håll en tumme för oss! :)

Åh, håller tummarna! Spännande :)
  • lilleskutt86

Åh så spännande!!! Håller alla tummar och tår!

Jag har också första månaden med NC och prickade också in ägglossning denna månad, BIM den 14 oktober. Har känt mig extremt annorlunda denna månaden. Jätteömma bröst, molvärk i både mage ocj rygg (extrem sådan - nu ligger jag här med värmekudde), lite frossa och väldigt ömma bröst. Är bara så rädd att kroppen spelar mig ett spratt!!!

Manda84 skrev 2015-10-08 20:55:31 följande:

Gaaaah!

Jag måste få ventilera!

Det är ett streck!!!!!!

• Manda84

Jag gjorde ett test till, bim-2, och det ser precis likadant ut. Är så rädd att det bara är spökstreck!

Det går ju inte att fota så det syns bra, men ser ni?

Tack för peppen också, hoppas det går vägen för oss allihop! :)

• pandoraDiem
    Manda84 skrev 2015-10-09 08:28:02 följande:

Jag gjorde ett test till, bim-2, och det ser precis likadant ut. Är så rädd att det bara är spökstreck!

Tycker mig ana något :) fortsätter hålla tummarna. klart det kommer gå vägen för oss alla tillslut, på ett eller annat sätt :)
  • emzerus

Det där är jag säker på att det är ett plus, stort grattis!!! Åhh va roligt för dig/er!!! <3 Håller tummarna o håll oss uppdaterade :)  Kram!
  • Solros

Håller tummarna för dig och er andra!

Själv så står vi fortfarande och väntat på att få tid till ivf. Segt med väntetiden.. Har stått sedan maj..
  • emzerus

Hur går det för dig, tagit nå mer test? :)
  • lilleskutt86

Jag fick exakt samma igår och har nu läst på! Ett svagt plus på CB är ett plus! CB reagerar endast på hcg vilket endast ger utslag vid graviditet! Men man vill ju gärna ta ett digitalt så man får svart på vitt ändå såklart :)

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU