• emzerus

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hej! Jag är gärna med här också :)
    Är 31 år och är inne på 2a försöket. Har inga barn sen tidigare.
    Hade ÄL den 16/10, var iaf då jag fick Glad på ältest...

Är inte helt 100 på när bim är men skulle tro ca 2/11...

Hoppas så att det tagit sig denna gång...bara vänta o se :) men är så otålig o tycker mig känna en massa symtom... Vet inte om jag bara inbillar mig...

• emzerus

Jag hade ÄL den 16 oktober och tror jag har bim den 1 eller 3 november (men senaste mens kom förtidigt så jag vet inte exakt hur jag ska räkna nu)
    Senaste veckan har jag haft ont i magen, ibland små stick i nedre delen av magen, mått illa till o från och varit väldigt yrslig.

Kan detta vara väldigt tidiga graviditetstecken eller inbillar jag mig bara?

Tog ett test i fredags vilket såklart var negativt, var ju bara ca 1 vecka efter äl så så tidigt lär väl inte det visa sig...

• emzerus

Igår kväll bim -5 så testade jag och fick detta resultat...visst är det ändå ett svagt plus? :)
  • emzerus
    Annastanna skrev 2014-10-28 20:26:58 följande:
    Tack snälla! Det värmer!

Känns som att jag får en extra morot med det här ändå, samtidigt som det är jobbigt. Funderar på att börja med äl-tester. Vilka är bäst enligt era erfarenheter?
    Vi använde oss av clearbjue digitala test o det fungerade jättebra. Vart ett glad gubbe o då var det bara att köra o eftersom jag är gravid nu så fungerade det ju bra :)
    Annastanna skrev 2014-10-28 20:33:32 följande:
    Grattis grattis! Hoppas på fler plus i tråden :)
    Tack snälla :)

• emzerus
    Ellonbellon skrev 2014-10-30 18:46:50 följande:

Jag testade imorse, dålig karaktär!

Men det var ett fint + och det gick ganska bra att jobba, hann prata en hel del med mannen innan jag gick. Är så jävla glad just nu!!!

GRATTIS :)
  • emzerus

Jag plussade måndagen den 27 oktober på bim-5, ett svagt plus som såg ut så här:

Sen tog jag flera clearblue digitala test där det står gravid 1-2 (alltså gravid i v3-4).

I söndags kväll för en vecka sen började jag blöda o det höll i sig till i onsdags fm. Tyckte att alla gravtecken försvann men sen i fredags började jag må illa, har haft "håll" känsla i sidan av magen, molvärk o brösten har börjat spänna lite igen.

jag vet att gravtesten som jag tar nu fortfarande kan visa positivt men tog ett idag o det visade starkt plus...

Hade tagit flera sånna här tester precis efter blödningen o då visade det fortfarande svagt plus som på min första bild.

Kan det vara så att jag är gravid fortfarande? Eller är det normalt att testet ändå blir starkare fast det var ett missfall?

Jag ska till kvinnokliniken på måndag den 17 november, så det är en vecka kvar tills jag får göra ett VUL o jag blir ju galen att inte veta... :(

• emzerus
    Sserena86 skrev 2014-11-09 19:50:19 följande:
    Jag fick ju missfall i vecka 5 i oktober, det var bara som att mensen var några dagar sen.. Men då började jag blöda på en onsdag och på söndagen visade testerna negativt.. Så om du fortfarande har positiva tester och du började blöda så tidigt i graviditeten så skulle jag gissa att du fortfarande är gravid :) grattis isf! Man har så lite Hcg i början så det försvinner rätt fort om man får missfall tidigt ..
    Usch va tråkigt för dig att du fick mf :(

Blödningarna kom i stort sett på dagen då min mens skulel ha kommit...men var rikligare än vad jag brukar ha... Jag hade inte direkt ont mer än molvärk som jag haft i magen de senaste veckorna, båda innan plusset o nu fortfarande.

Åh jag hoppas ju såklart att det finns något kvar därinne Hjärta

• emzerus

Hej!
    Är (tyvärr) tillbaka i denna tråd efter ett missfall :( vart skrapad förra fredagen efter många turer på sjukhuset då de först misstänkte utomkvedes. Men fick idag negativt på gravtest så nu kan vi iaf lägga det bakom oss och blicka framåt igen!

Jag vill invänta en mens först så hoppas att vi är igång i januari igen :) Nya friska tag Hjärta

Någon som vet ungefär hur man ska tänka kring nästa mens efter en skrapning?

• emzerus
    Jenny8686 skrev 2014-12-13 10:03:54 följande:
    Jag skrapades efter att dom på vul upptäckte att det hade dött i v.8 fast jag skulle vart i v.11. Min läkare sa till mig att ingen sex, inte bada, inte använda tampong förens du har fått nästa mens, stor infektions risk (men den infon har du väl redan fått). Va uppmärksam på stora blödningar och illaluktande blödningar, ökade smärtor i magen och feber.
    Fy vad tråkigt!!! :(

Jag har slutat blöda, blödde typ bara 2 dagar efteråt o inte särskilt mycket alls. Var tillbaka i onsdags o kollade så allt såg bra ut vilket det gjorde.

Till mig sa de att man inte fick ha sex, använda tampong o bada så länge som man blödde....inte att man behövde vänta på nästa mens.
    Lavelii skrev 2014-12-13 10:20:24 följande:
    Styrkekram till dig!!

Jag skrapades aldrig. Fick tabletter. Så jag vet inte svaret på din fråga. Men jag väntade också en mens innan vi försökte igen. Och den mensen kom mer eller mindre på dagen då läkarn hade förutspått. Ca 4 veckor efter första MF blödningen!

Min cykel verkar ha förlängts lite oxkså efter MF.

Kram på dig!

Hoppas att min mens också kommer ca 4 veckor efter skrapningen, och att den blir hyfsat regelbunden.
    Kram till dig också!! Hjärta
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU