• emzerus

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Jag hade ju tänkt hålla mig till att testa tidigast på söndag, när jag är på bim-dagen eller bim-2 (jag vet inte riktigt när mensen ska komma) Men det kunde jag såklart inte...så tog ett test nu ikväll, på ÄL +13 men var negativt :(
    Fick ett plus på Äl+11 förut så därför hade jag förhoppningen att jag skulle kunna få den även denna gång.

Jag har verkligen massa symtom o tycker inte att jag enbart kan inbilla mig dessa :( Men det är väl kanske så att det helst enkelt är för tidigt, eller vad tror ni?

Mina symtom är svullna o ömma bröst, molvärk i magen o små hugg/stickningar långt ner i magen/underlivet, trött o törstig.

• emzerus
    Jenny8686 skrev 2015-01-27 21:38:55 följande:

Har precis samma symtom som dig i 3 månaders tid, trodde alla gånger att jag va gravid men det va jag inte... Det är bara att hoppas på att det visar nått på testet nästa gång du testar dig. Det är så jobbigt! Jag tycker inte heller att man ska inbilla sig så många symtom men tydligen...

usch ja, det är så jobbigt! Försöker att tänka på nå annat men är helt omöjligt... tiden segar sig fram o man vill ju vara veta! Ovissheten är värst!

Hoppas det blir vår tur snart!
  • emzerus
    Solros skrev 2015-01-28 13:05:06 följande:
    Förstår exakt:) har jättesvårt att tänka på annat och varje månad hoppas man lika mycket. Vilket försök är ni på?

Håller tummarna att det är vår tur snart!
    Detta är första försöket efter missfallet i höstas... var gravid i oktober men fick missfall i början av november men det bekräftades aldrig utan var ett tag misstanke om utomkvedes...men tillslut behövde jag skrapas i början av december. Så efter det väntade jag på att mensen skulle komma igång, vilket den gjorde 31 dagar senare. Och nu hade jag ÄL den 14 januari.

Vet inte riktigt hur mensen är nu efter missfallet men räknar med 31 dagar som sist o då har jag bim på tisdag den 3 februari.
    Dum som jag är så tog jag ytterligare ett gravtest ikväll...negativt!! :(

Suck! varför kan jag inet bara låta bli att testa... jag vet ju att det säkerligen är alldeles för tidigt att få positivt om jag vore gravid :(
    usch, blir så ledsen!!

• emzerus
    joss82 skrev 2015-01-30 10:38:20 följande:
    åh, vad trist! Bättre lycka nästa gång.
    Tack!!
    Solros skrev 2015-01-30 10:56:11 följande:
    Usch va trist! Skickar en styrkekram!!
    tack :)
    Leonas skrev 2015-01-30 18:05:31 följande:
    :'( >.< <3
    Tack!

Kram på er!

• emzerus

Har inte varit så aktiv här senaste veckan... måste säga att tiden mellan mens o fram till ägglossning är rätt skön :) man slipper leta symtom o analysera allt. man kan bara vara :)

Är nu ett par dagar kvar till ägglossning så nu ska jag njuta bara sen börjar väl min hjärna snurra igen o leta symtom...men nu ska jag bege mig ut i solen o tanka energi :)

KRAM till er!Hjärta

• emzerus
    Jenny8686 skrev 2015-02-10 10:25:05 följande:

Bim -2 idag och känner inga gravid symtomer alls så nu är det bara att vänta på mensen igen. Som tur är så är sambon ledig hela februari så vi kanske lyckas pricka in äl denna månaden. Funderar starkt på att pröva äl-stickor. Vilka är bäst?! Ska man testa sig med morgon urin eller på kvällen?

Jag har använt clearblue digitala o tycker precis som grodansmamma att dom är väldigt bra o tydliga. Jag har alltid tagit på morgonen ungefär samma tid har jag försökt att ta men det spelar kanske inte så stor roll.
    Än är det ju inte kört denna månad så jag håller tummarna för dig :)
    joss82 skrev 2015-02-10 10:37:35 följande:

Jag har fått recept på Pergotime, men den är slut hos leverantören. Ska få en spolning den här månaden och hoppades så att det skulle hjälpa till lite, men nu när jag inte får tag på pergotime känns det jättetrist! Någon som råkar ha två paket över (behöver dubbel dos)??? Jag skulle bli evigt tacksam och kan hämta upp den var som helst i Malmö/Lund! Betalar såklart. Behöver börja med den senast torsdag...

Men åh va surt att du inte får tag på nå pergotime :( Det är inte så att de finns på något apotek i närheten som kan skicka till ett nära dig eller funkar det inte så?
    grodansmamma skrev 2015-02-10 12:20:47 följande:

Jag börjar tro att jag inte släppte något ägg denna månad :( igår kom en dipp på tempen men idag bara 0,1 grad högre :/

Hade du testat med ÄLtest? det är ju visserligen ingen garanti att ägget släpper om jag förstått det rätt...och det där med att  kolla temperatur har jag tyvärr ingen koll på alls :/  Ska tempen höjas mera efter ägget släppt?

• emzerus
    Solros skrev 2015-02-10 20:41:49 följande:

14:e försöket misslyckades också, idag kom mensen. Riktig ledsen på de här nu..

Usch jag förstår det!! :( Men hoppas att ni får bra hjälp nu iaf! Stor kram till dig!!
    grodansmamma skrev 2015-02-10 20:38:44 följande:
    Japp, testat med äl-test. Nej det är ju tyvärr ingen garant för att ett ägg släpper tyvärr... ja när ägget har släppt ska den höjas med minst o,2 grader.. :/

Hmm okej...:(  Förstår att det känns jobbigt då :( Kram!!
  • emzerus

Jag hade äl i tisdags den 10 februari fick positivt på ägglossningstest då. Vi hade sex torsdagen, lördagen o måndagen innan o sen på tisdagen då ägglossning var. Men sen dagen efter hade vi egentligen också tänkt ha se för att verkligen täcka in äl ordentligt men jag var helt Slut den kvällen o ville bara sova. Vilket jag ångrade dagen efter ???? borde vi ha prickat in äl bra ändå tror ni?

Usch man analyserar ju verkligen allt! ????

• emzerus
    LittleJag skrev 2015-02-13 21:53:07 följande:

Lite starkare nu på kvällen :) bim -2

Stort grattis!!! ????
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU