Nenna9 skrev 2015-08-05 20:26:43 följande:
Låter ju hur spännande som helst ju! Förstår ändå att du oroar dig men konstigt nog, trots att jag inte vet el känner dig så, så har jag en känsla att det kommer gå vägen för dig den här gången. Kan tänka mig att du oroas varje dag nu och måste vara en så dubbel känsla du har men försök slappna av och njut. Det här med att gå upp på morgonen och jobba, sjuuuukt jobbigt! Ändå bra tror jag så du får lite annat att tänka på också. Jag tog en tidig semester redan vid midsommar så är inne på min tredje jobbarvecka nu. Galet segt. Trivs bra på mitt jobb men längtar så otroligt mycket tills det blir en liten. Jag jobbar som juniorsäljare i en bilhall ( komiskt då jag är utbildad och jobbat som hudterapeut i 8 år, bytte bana rakt av kan man säga). När jag började det jobbet hade jag kommit ur ett jobbigt förhållande och tänkte "nu ska jag satsa på mig och göra karriär, tjäna pengar". Där träffade jag min sambo och när han för några månader sen frågade om jag ville ha barn, var det ingen tvekan om att jobbkarriären inte var lika viktig längre:).
Va gullig du är, och jag hoppas så att du har rätt! :)
Oj vilken förändring i arbetslivet, verkligen en helomvändning :) men va härligt att du trivs så bra!
Härligt också att du träffade mannen i ditt liv, att det kändes så rätt så fort!!
Förstår att längtan är stor efter en liten och det blir er tur snart också!! det bara måste det bli!!
Jag jobbar på förskola så har verkligen fullt upp på dagarna i vanliga fall( denna vecka är lite barn då många fortfarande har semester) men när alla 23! barn är tillbaka så kommer dagarna antagligen svischa förbi bara vilket jag faktiskt längtar efter :)
Har inte berättat för nån än heller att vi väntar barn, mina närmaste vet om de tidigare missfallen men denna gång vill jag inte berättat först vi varit på VUL åtminstone... Får se om jag lyckas hålla mig :)
Kram kram!