• emzerus

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

mikamon skrev 2015-08-06 11:19:46 följande:
    Testade idag igen och det blev bara en skugga, knappt synlig på stickan så nu väntar jag in blödningen. Jag har bara blodblandade flytningar än så länge och har inte ont. Tempen ligger fortfarande högt över 36.75 (ingen dipp än). BIM idag eller imorgon. Jag hade ÄL den 24/7.

Jag räknar det här som ett väldigt tidigt missfall.

Tack gulle <3 Det är alltid bra att läsa om andras erfarenheter. Mitt förra tidiga missfall var mer brutal. Fick plus efter BIM men började blöda i samband med att jag fick minus bara dagarna efter. Och då blödde jag en hel del, och hade väldigt ont (åkte in akut pga små krystvärkar). Var väldigt rädd då. Nu känner jag mig konstigt nog betydligt lugnare, kanske för att jag vet vad som kan hända. Kanske blir en mildare upplevelse den här gången.
    Men va tråkigt!! :( Om det inte är nåt så hoppas jag att blödningen kommer snart så att du inte behöver gå o vänta på det också :( Kommer det aldrig igång kanske du ska ringa o rådfråga nån om du behöver kollas upp eller så eftersom du fick plus...för säkerhetsskull!!

Stor KRAM till dig Hjärta
  • emzerus

Är i v 4+5 och idag blöder jag, klarrött blod med strimmor/klumpar i... Gråter av förtvivlan o oro!!! Är detta alltså vårt 3e missfall som är på gång? Jag orkar inte mer :(

har ringt 1177 men hon gav mig inge hjälp alls utan sa att jag får avvakta några veckor o se om det är missfall eller inte :(

Har ju tid för VUL den 28 aug men så länge klarar jag inet av att vänta! Ska ringa imorgon o hoppas att få tid senare i veckan åtminstone- frågan är ju vad som går att se så tidigt OM det ens finns något kvar att se?!

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-10 18:37:51 följande:
    Hur går det för dig söta? Har du fått något svar och tid <3
    Jag blöder fortfarande och tog digitalt gravtest som fortfarande visar Gravid 1-2 och det stämmer ju inte för fem öre så graviditeten har avstannat. Får se om jag blöder ut allt själv eller om jag behöver in o skrapas :( Fy fan va orättvist allt känns just nu!! :(

Jag ringde till kvinnokliniken idag men hon jag fick prata med var inte särskilt förstående alls :( Hon sa att jag skulle avvakta o se vad som hände att det kunde vara ett missfall eller att det var en normal blödning. Jag skulle se om blödningen avtog o symtomen kvarstod så skulle jag komma på VUL som vi redan ahde bokat in den 28 aug...

Får se om jag får negativt gravtest i slutet av veckan sen ringer jag igen o bokar in tid för utredning :(

Tack för omtanken! Hjärta

Hur går det för dig?
  • emzerus
    Solros skrev 2015-08-11 10:32:57 följande:
    Nej!! Måste vara jättehemskt! Skickar en styrkekram. Hoppas du får hjälp och se vad det är och beror på!

Styrkekram
    Tack Hjärta
    mikamon skrev 2015-08-11 14:53:31 följande:
    Fy vad tråkigt att läsa! :( Jag beklagar! <3
    Tack Hjärta
    Manda84 skrev 2015-08-09 18:15:05 följande:
    Neej vad jobbigt!! Håller alla tummar för dig! <3
    Tack Hjärta

Jag blöder fortfarande idag o tycker det känns som att alal symtom är borta så det är bara att acceptera att det inte var vår tur den här gången heller :( har tid för att påbörja utredning den 28 aug- långt dit känns det som men ska i vilket fall bli skönt att få reda på om det är nåt som är fel eller om vi "bara" haft extremt otur :(

Önskar er alla all lycka till!! Hjärta

• emzerus
    Manda84 skrev 2015-10-09 08:28:02 följande:

Jag gjorde ett test till, bim-2, och det ser precis likadant ut. Är så rädd att det bara är spökstreck!

Det går ju inte att fota så det syns bra, men ser ni?

Tack för peppen också, hoppas det går vägen för oss allihop! :)

Det där är jag säker på att det är ett plus, stort grattis!!! Åhh va roligt för dig/er!!! <3 Håller tummarna o håll oss uppdaterade :)  Kram!
  • emzerus
    Manda84 skrev 2015-10-09 08:28:02 följande:

Hur går det för dig, tagit nå mer test? :)
  • emzerus
    Manda84 skrev 2015-10-11 15:53:14 följande:

Tack alla! <3

Jag testade med ett par test av olika märken fredag kväll och lördag morgon, och det har varit mer eller mindre tydliga streck på allihop.

Dock verkar lyckan ha varit kortvarig för i förmiddags började jag blöda. Inte som en vanlig mens. Vanligtvis är det bara pyttelite i två dagar, "vanligt" den tredje för att sedan avta och sluta dag fyra eller fem. Nu körde det igång rejält som dag tre på en gång. Och still going VERY strong.

Jag väljer att tro att jag blev gravid men att jag fick/får ett tidigt missfall. Och just nu känns det som en vinst i sig - då vet jag iaf att vi KAN få barn, och det är stort efter alla dessa försök!

Nej va tråkigt!! :(
    Blir imponerad av ditt synsätt dock- helt rätt att tänka så! Ni KAN bli gravida, ni passar tillsammans o det är stort bara det!! Håller tummarna för att nästa plus kommer inom kort o att det går vägen!
    KRAM <3
  • emzerus
    lilleskutt86 skrev 2015-10-10 20:36:25 följande:

Jag fick exakt samma igår och har nu läst på! Ett svagt plus på CB är ett plus! CB reagerar endast på hcg vilket endast ger utslag vid graviditet! Men man vill ju gärna ta ett digitalt så man får svart på vitt ändå såklart :)

Grattis till graviditeten :)
  • emzerus
    mikamon skrev 2015-12-19 09:58:16 följande:

Hej tjejer! Nu har jag äntligen plussat. Vecka 4 nu :)

Stort grattis <3 Åh va härligt!!! All lycka till er nu!
  • emzerus
    mikamon skrev 2015-12-20 00:36:18 följande:
    Tack så mycket! :) Jag har ändå en oro för ett missfall till, men förhoppningsvis så stannar bönan <3 :) Jag mår strålande, förutom lite trötthet.

Hur går det för dig?
    Förstår din oro men jag hoppas verkligen att det kommer gå vägen nu! <3 
    Härligt att höra att du mår bra också :) 

Jag/vi kämpar på... Har haft 5 tidiga missfall sen förra hösten o just idag är jag på äl+12 o känslan säger verkligen att jag är gravid. Får se om det är önsketänkande eller om det stämmer :) På nåt sätt så är jag ändå väldigt optimistisk o tänker att nån gång lär det ju bli vår tur :)
  • emzerus
    mikamon skrev 2015-12-21 18:09:00 följande:
    Tack raring!
    emzerus skrev 2015-12-20 10:55:24 följande:

Förstår din oro men jag hoppas verkligen att det kommer gå vägen nu! <3 

Härligt att höra att du mår bra också :) 

Jag/vi kämpar på... Har haft 5 tidiga missfall sen förra hösten o just idag är jag på äl+12 o känslan säger verkligen att jag är gravid. Får se om det är önsketänkande eller om det stämmer :) På nåt sätt så är jag ändå väldigt optimistisk o tänker att nån gång lär det ju bli vår tur :)

Jag är superglad men försöker samtidigt hålla mig själv nere på jorden just dör missfallsrisken.

Vilken vecka har du fått dina mf på?

När ska du testa dig? ;)
    En viss oro kommer nog alltid finnas i bakhuvudet, speciellt när man haft missfall redan. Men försök att glädjas också vännen <3 

Mina missfall har varit i v 5/6...oftast ca 1-1,5 vecka efter bim. Så lyckan har varit kortvarig alla 5 gånger :( Har plussat tidigt, på äl+11 ca varje gång. Så jag har redan testat o tyckt mig ana något på testen. Men kan inte säga att det är något plus utan mer en skugga :( Sen syns det mer efter några timmar när testen torkat o då ska man ju inte lita på det tyvärr... så vet inte. Men jag känner mig som sagt gravid o alla symtom kvarstår. Hoppas att det är gravsymtom o inte menskänning... Är på bim-2 idag o äl+13. 

Kram!
  • emzerus
    Jenny8686 skrev 2015-12-21 19:43:23 följande:

Har du kollat om du är RH-neg?

Vad betyder det? Och hur kollas det?
  • emzerus
    Jenny8686 skrev 2015-12-21 22:22:52 följande:

Jag är inte så påläst på detta, det va en kompis till mig som är rh-neg och fick missfall på missfall, det är nått med blodgrupper, tror att om mamman är rh-neg och pappan är rh-pos så bildas antikroppar eller nått sånt. Sjukvården glömde bort att kolla om detta va orsaken till hennes missfall vilket var fallet. Många i sjukvården glömmer bort att kolla detta. Finns säkert trådar här.

Jag ringde till kvinnokliniken o frågade om min blodgrupp fanns i min journal o det gjorde den. Jag är 0 rh positiv iaf.

Frågan är ju om min man är rh negativ. ..kan det spela in då?

Hur gick det med din kompis när detta väl upptäcktes?
  • emzerus
    Jenny8686 skrev 2015-12-22 14:34:53 följande:
    Vet inte om det spelar in någon roll, har för mig att det är fostrets blodgrupp som spelar roll om man skulle va rh-neg. Värt att kolla med nån kunnig ändå kanske i fall det spelar roll.
    Hon fick någon spruta har jag för mig och sedan vid nästa graviditet så gick det bra.
    Vad skönt att det gick bra sen! 
    Sserena86 skrev 2015-12-22 16:26:29 följande:
    Hej! Följer den här tråden eftersom jag en gång var aktiv här när vi försökte bli gravida. Om man är RH negativ och fostret är RH positivt så kan mamman bilda antikroppar, men bara om mammans och fostrets blod blandas. Det kan inte hända om man bara har fått tidiga missfall för då har fostret inte hunnit få något blod än, men om man har fått ett senare missfall eller fött ett barn så kan det hända. Jag fick en spruta efter att jag hade fött mitt barn för att förhindra att antikroppar skulle bildas.

Om du är RH positiv så behöver du inte fundera på detta och det spelar ingen roll vilken blodgrupp din man har. Det kan bara bli komplikationer om du är RH negativ. Här kan man läsa mer: www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Rh-negativ-blodgrupp-och-graviditet/
    Tack för ditt svar! Vad skönt då kan jag släppa det iaf...även fast det samtidigt hade varit "skönt" och kanske haft en anledning till alla våra missfall o att det gått att åtgärda med en spruta... Men men, bara hoppas att det blir vår tur någon gång iaf :) 

• emzerus
    Sserena86 skrev 2015-12-22 20:26:41 följande:
    Åh jag håller verkligen tummarna för att det blir din tur snart! Minns att jag fick missfall samtidigt som dig förra året, och sen blev vi gravida typ samtidigt efter det.. Hoppas att det är du är gravid nu och att fostret vill stanna denna gången!
    Tack snälla du <3 Tyvärr känns det kört denna gång då jag är på äl+14 o bim imorgon men negativt test imorse :( Har ju tyckt mig ana något svagt på ett par test för nån dag sen men idag ingenting... 

Är du gravid nu eller har du precis fått barn? 
  • emzerus
    Solros skrev 2016-02-04 19:39:10 följande:

Hur går det för er alla? Själv har vi gjort vårt första ivf försök och fick ett återfört. Så nu väntar vi på resultat.. Dagarna segar sig verkligen framåt :)

Åh va roligt att ni äntligen är igång med ivf! Va spännande! Håller tummarna stenhårt för er <3

När är test dag?

Jag är på äl+5 idag så väntar otåligt på att få reda på hur det lyckats eller ej :)
  • emzerus

Jag är tyvärr kvar fortfarande :( 

Blev gravid i augusti o skulle egentligen varit i v 11 nu men fick konstaterat i tisdags att fostret dött i v 9 :( Då hade vi ändå få se hjärtat slå 2 ggr på vul men ändå var inte oddsen på vår sida :( Ska in på skrapning imorgon! detta är vårt 7e missfall sen vi påbörjade denna resa för drygt 2 år sedan :( 

Grattis till er graviditet! Hoppas att du mår bra <3

• emzerus
    Sserena86 skrev 2016-10-14 20:34:18 följande:

Men åh fy vad tråkigt! Hoppas att skrapningen gick så bra det kan gå :/ har ni fått gå någon utredning för att få reda på varför det blir så mycket missfall?

Tack! Det gick bra idag... känns "skönt" ändå att ha det gjort så vi kan försöka gå vidare.

Vi har gjort utredning o inget är fel :( är väl egentligen bra men skulle ibland önska att man fick en anledning som gick att fixa.

Har fått progesteron o trombyl utskrivet men det Gick iaf inte. Vi har bara otur säger läkarna!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU