• Flickmamma

Min man drunknade

Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?

• Svar på tråden Min man drunknade
  • Anonym (Ledsen)

Beklagar stort. Läste de i tidningen här om dagen. finns inget som man kan säga som gör de lättare, men försök gå vidare för hans skull och barnet. De va som min pappa sa innan han somnade in ( de är inte jag som kommer får de jobbigast det är ni .. Kör på som vanligt med jobb och allt annat de blir lättare för er då. ) ja de va så han sa saknar honom djupt. Och kan inget annat än vara ledsen med er och kan bara tänka mig hur tufft du har det just nu.!

• skpklm
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-06-26 16:01:13 följande:

Beklagar stort. Läste de i tidningen här om dagen. finns inget som man kan säga som gör de lättare, men försök gå vidare för hans skull och barnet. De va som min pappa sa innan han somnade in ( de är inte jag som kommer får de jobbigast det är ni .. Kör på som vanligt med jobb och allt annat de blir lättare för er då. ) ja de va så han sa saknar honom djupt. Och kan inget annat än vara ledsen med er och kan bara tänka mig hur tufft du har det just nu.!

"Kör på som vanligt med jobb" -  uppmanar du Ts till det?   Ska man skjuta sorgearbetet framför sig,  menar du eller?
  • Anonym (Ledsen)
    skpklm skrev 2014-06-26 16:24:27 följande:
    "Kör på som vanligt med jobb" -  uppmanar du Ts till det?   Ska man skjuta sorgearbetet framför sig,  menar du eller?
    De va så min pappa sa innan han dog.. De han menade är att han ville förstås att vi skulle gå vidare i livet. Ja och sen va vi mer eller mindre tvungna att jobba vid hans bort gång eftersom kor inte sköter sig själva.. Ja kan nog säga att de har varit skit tufft men de är inte bättre att vara ledig heller då hade jag ju bara suttit och gråtit ännu mer! .. Vi bearbetar sorg på olika sätt också så jag säger inte att hon måste jobba men att gå hemma och grubbla är aldrig bättre!..
  • Anonym (x)
    skpklm skrev 2014-06-26 16:24:27 följande:
    Det är väldigt olika hur människor hanterar sin sorg. Vissa mår bra av att jobba för att skingra tankarna någon tid på dygnets 24 timmar och där allt är som "vanligt" med rutiner osv. Andra behöver tid för att gråta och sörja, en kortare eller längre tid, innan man klarar av att göra något annat, som att jobba.

Måste vi sitta här och munhuggas när ts har haft styrkan att skriva här om att hon har förlorat sin man och pappan till sina fyra barn? Hon behöver tröst och råd och inte folk som märker ord i henne ts. Visa lite respekt och empati istället.

• fluu

Jag är så ledsen för vad som hänt er alla! Jag hoppas innerligt att du har någon närstående som kan stötta dig i allt vad du behöver gå igenom fram över. Massa kramar fast jag vet att det inte hjälper!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • EnAnonumius

(Läst alla inlägg från TS)

Beklagar verkligen förlusten..
    Din son är ju en liten hjälte på sitt sätt som försökte hålla kvar pappan.

Låt barnen var med och planera och våga visa dig ledsen inför barnen med och prata om dina känslor på deras nivå så de förstår att även mamma saknar pappan och ni kan trösta varandra.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • skpklm
    Anonym (x) skrev 2014-06-26 16:53:55 följande:
    Det är väldigt olika hur människor hanterar sin sorg. Vissa mår bra av att jobba för att skingra tankarna någon tid på dygnets 24 timmar och där allt är som "vanligt" med rutiner osv. Andra behöver tid för att gråta och sörja, en kortare eller längre tid, innan man klarar av att göra något annat, som att jobba.

Måste vi sitta här och munhuggas när ts har haft styrkan att skriva här om att hon har förlorat sin man och pappan till sina fyra barn? Hon behöver tröst och råd och inte folk som märker ord i henne ts. Visa lite respekt och empati istället.
    Jag har verkligen inte på minsta sätt kommenterat Flickmammas språkbruk!

Min erfarenhet är att det är enklast att gå tillbaka till jobbet och skingra tankarna.  Skjuta sorgearbetet långt bort i en obestämd framtid.  Hade ett kassettband jag brukade lyssna på i bilen,  gjort av en psykolog med många "lärjungar".   Psykologen citerade "Hon var så stark,  hon var på jobbet på måndagen!"   och menar att det knappast är att rekommendera.
  • Anonym (x)
    skpklm skrev 2014-06-26 17:18:00 följande:
    Jag har verkligen inte på minsta sätt kommenterat Flickmammas språkbruk!

Min erfarenhet är att det är enklast att gå tillbaka till jobbet och skingra tankarna.  Skjuta sorgearbetet långt bort i en obestämd framtid.  Hade ett kassettband jag brukade lyssna på i bilen,  gjort av en psykolog med många "lärjungar".   Psykologen citerade "Hon var så stark,  hon var på jobbet på måndagen!"   och menar att det knappast är att rekommendera.
    Det har jag inte menat att du har gjort heller. Det har blivit ett missförstånd här och ber om ursäkt för det.
  • fluu
    Flickmamma skrev 2014-06-26 17:51:09 följande:
    Vad pratar du om? Han drunknade i sjön Värmen i Rörvik och det står i alla nättidningar! Sök gärna på Aftonbladet.se
    Ts, du behöver på intet sätt bevisa dig. Skit i "änka" bara.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Min man drunknade