• Flickmamma

Min man drunknade

Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?

• Svar på tråden Min man drunknade
  • Anonym (.)
    Anonym (g) skrev 2014-06-27 11:26:55 följande:

Ja skulle aldrig ens snudda vid tanken att starta en tråd här vid ett sådant fruktansvärt tillfälle..................

Har du varit med om en liknande sak? Om inte, så har du ingen jävla aning om hur du skulle reagera!
  • Hockeyfrissa
    Ida 22 22 skrev 2014-06-27 11:26:43 följande:

Men lägg av! Det är hennes son, HENNES! Inte din.. Och du lägger väl ut kort på dina barn eller tillåter dina barn vara med på exempelvis skolfoto etcetera??!! Skolfoto i sexårsåldern har ingen bett om *dingdong*
    Ja, för det är ju precis samma sak som att publicera något på nätet.
    Sen kan du skippa attityden och ta och lugna ner dig.
  • Anonym (H)
    Anonym (g) skrev 2014-06-27 11:26:55 följande:
    Här på FL finns många sjuka trådar men jag hoppas vid gud att denna TS verkligen är samma person som mist sin man i en så fruktansvärt tragisk olycka!! Allt annat vore bara unket. Ja skulle aldrig ens snudda vid tanken att starta en tråd här vid ett sådant fruktansvärt tillfälle..................men vi är alla olika och det är ju bra.
    Men du kan inte veta hur du skulle reagera, folk i chock kan bete sig på sätt som för "oss andra" ter sig väldigt märkligt.  Min kompis barn dog och allt hon kunde tänka på var att hon släppt ut katten och den var försvunnen. Det var hennes sätt att hantera den fruktansvärda situationen. 
  • Anonym (hur går det?)
    Hockeyfrissa skrev 2014-06-27 10:57:23 följande:

Att visa en bild på en person som (antar jag)  inte bett om det eller har nån aning om det är att hänga ut någon.

Och nej, jag var inte taskig. Jag undrar uppriktigt varför man har ett sådant behov.

Det som skrivs på nätet finns alltid kvar.

• The Fugly
    Anonym (g) skrev 2014-06-27 11:43:55 följande:
    Men om du går till dig själv. Skulle du starta en tråd här på FL när din man drunknat och INNAN han ens återfunnits? Man kan ju inte lita blint på att alla kommentarer på en sådan här sajt är "goda och fina"! Man kan visserligen anmäla de man inte gillar.....men de dyker ju ändå upp och måste läsas först!
    Du, jag har inte den blekaste vad jag skulle göra. Jag har lyckligtvis aldrig behövt uppleva något sådant. Däremot vet jag att människor i chock/kris kan reagera precis hur som helst.
  • Chocoholica
    Flickmamma skrev 2014-06-27 08:10:40 följande:
    Jag trodde att Missing People bara letade OM det finns chans att personen lever?
    Nej, de kan hjälpa till att hitta personer som de tror kan vara avlidna med. 
    Ta och kontakta de redan idag. Ni ska inte behöva gå och vänta och undra var han finns. 
    missingpeople.se/kontakt/
    Chocolate is the answer who cares what the question is.
  • Fililuran

Så hårt livet kan vara, beklagar din förlust.

Vad du gör nu; ja, du bara är. Försök finnas där så gott  du kan för dina barn, känn kärleken som finns där emellan.Fortsätt ta hjälp av familj och vänner. Tillåt dig själv att få vara i detta sorgsamma tillstånd, och veta att det kommer kännas lättare en dag.

Ljus och kärlek till dig och dina barn.

• Nenne666
    Flickmamma skrev 2014-06-27 09:00:48 följande:
    varför är alltid elaka människor anonyma?

För att dom är fega och inser någonstans hur korkade dom är...
  • Anonym (g)
    Anonym (H) skrev 2014-06-27 12:00:18 följande:
    Men förstår du inte att  ts är i chock? Det handlar inte om att "hon klarar det", hon tänker inte så just nu i den akuta situationen. Och återigen, du har ingen aning om hur du skulle reagera; du skulle kunna starta en tråd på FL, börja putsa fönstren, fundera på inköpslista, tänka att "jaha, nu måste vi ställa in semestern" eller något annat. 
    Okej! Ja nu är ju detta din tråd (?) så du vet väl bäst......
  • pluvdo
    Anonym (qwerty) skrev 2014-06-27 10:35:20 följande:
    Fast jag tycker det är jättesynd om flickmamma och hennes familj, men även jag undrar så klart hur det kan hända sig...precis som alla andra här... Nu vet ju jag att han inte hade flytväst eftersom det står skrivet i artiklarna om olyckan som jag har läst just eftersom jag undrar... Min följdfråga är ju då om han inte kunde simma... Men det får man inte fråga då alltså?

Är det inte bra att få prata om det?

Är det inte därför flickmamma lagt upp tråden?

I alla fall så tycker jag att det är jättehemskt!

There's a time and a place for that. And this isn't it.

Saken med den sortens frågor är ju att det nästan blir som att man ställer TS mot väggen och försöker lägga över skulden på henne. En skuld som ju inte ens är hennes. Och nyfiket/ivrigt kräva svar som hon inte har.

Hur, vad och varför kan vara intressant att spekulera om. Men inte här. Inte i en tråd skapad av en av de drabbade. Då får man faktiskt ta och lägga band på sin nyfikenhet och gå till flashback istället.
Svar på tråden Min man drunknade