Min man drunknade
Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?
Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?
Men herregud lägg av. Jag har visat TS respekt till skillnad från andra.
Jag liksom andra i tråden kommenterade bra de empatilösa, otaktiska svaren här i tråden som vissa skriver.
Nu är du ju själv OT och tjafsar, anonymt dessutom
Beklagar TS.
Jag beklagar sorgen!
Jag tänkte rekommendera barnböcker som kan underlätta sorgbearbetningen för barn men också förklara på ett barns nivå vad döden är. Jag fick de av Fonus och de borde finnas på de flesta Fonus kontor (kanske även på andra begravningsbyråer). Jag tycker att de underlättade för mig och min dotter att prata om döden men också att sörja tillsammans.
Larver och trollsländor
Vad händer när någon dör- En bok för barn om döden och begravningar
Visst får du gråta- En bok för barn som sörjer
Hej Då Farmor!
Jag skickar massvis med virtuella styrkekramar till dig, din familj och dina nära!
Så ledsamt att läsa. Jag beklagar sorgen, ts.
Jag beklagar sorgen, ingen människa förtjänar att gå igenom detta.
Jag vill skicka dig styrkekramar men inte för att du ska behöva vara stark utan för att du ska känna att du inte är ensam utan att du blir buren av många runt omkring.
Med tanke på att du har flera barn vill du säker vara stark för deras skull men mammor får också sörja, gråta och vara ledsna. Att gråta tillsammans med barnen visar dom att det är ok att vara svag och ledsen. Och det finns ingenting negativt i det, tvärtom. Du har många omkring dig, be om barnvakt när du känner att du behöver andas, reagera, skrika eller bara få miljöombyte utan ansvar.
Vare sig du skulle vara troende, svenssonkristen eller vad du än kan vara kan jag verkligen rekommendera dig att ta kontakt med en präst, gärna den som ska hålla begravningen. Dom är proffs på att jobba med sorg, den kan träffa dig tillsammans med barnen och den kan träffa dig i enrum där du kan få avreagera dig hur mkt du vill. Ibland är det skönt att prata med någon som man har en personlig relation till. (Det är också gratis och du blir inte påprackad böner eller Gudssnack om du inte själv vill det).
När det kommer till begravningen är ett tips att prata med dina barn, låt dom vara med. Vad tyckte din man om för musik? Finns det någon låt (om barnen är så pass stora att de förstår sånt) som är han? Man behöver inte ha tunga klassiska stycken utan ta musik som ni förknippar med honom.
Du, din man och era barn finns mina tankar.
All värme till er
Beklagar sorgen TS...
Polisen har varit hos mej! Han är tack gode Gud hittad!
Beklagar sorgen TS! Tänker på er!
Måste bara tillägga att vissa kommentarer är så otroligt onödiga. Tråkigt att det finns så många känslokalla personer! Men det är väl som de säger att än är inte sista idioten född!