• Flickmamma

Min man drunknade

Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?

• Svar på tråden Min man drunknade
  • Nenne666
    Penida skrev 2014-06-29 00:51:38 följande:
    Jag vet att det är familjeliv och att vissa under anonyma nick (givetvis) visar sina verkliga jag bakom datorskärmen där man inte behöver skämmas eller bli personligt drabbad av sin brist på empati. Det är förbannat sorgligt att läsa vissa inlägg! Det hjälper inte TS att skriva "varför gjorde ni inte så istället?" eller "ni hade kunnat undvika det om.." Ni tror inte TS önskar att de hade gjort på annat sätt?! Att hon hade gjort allt för att förebygga detta om hon visste innan?! Det har hänt och vi tar alla risker på olika sätt. Ni kan verka perfekta men det är ni inte. När det är ett faktum hjälper det knappast att höra men om..Tänk till lite eller jobba på er själva eller både och.

• MikNis
    Anonym (Dotter) skrev 2014-06-27 08:23:31 följande:

Kunde han inte simma? Hade han inte flytväst? Var han inte van vid att paddla?

Du får i alla fall vara glad att din son klarade sig! Själv hade jag inte låtit någon ta ut något av mina barn i en kanot, om personen inte uppfyllde alla tre kraven - kunna simma, ha flytväst, vara van kanotist. För kanoter tippar så lätt om man inte vet vad man gör...

Hör upp tönt vi har ingen aning om vad som har orsakat dödsfallet, det kan ju vara så att personen fått en hjärtinfarkt eller stroke och då hjälper faktiskt inte flytväst.. 

Men klart du hade väl bara ett behov av att vara elak mot TS ? 
  • Anonym (seglarhustru)
    MikNis skrev 2014-07-01 22:48:16 följande:
    Hör upp tönt vi har ingen aning om vad som har orsakat dödsfallet, det kan ju vara så att personen fått en hjärtinfarkt eller stroke och då hjälper faktiskt inte flytväst.. 

Men klart du hade väl bara ett behov av att vara elak mot TS ? 
    Man blir så förtvivlad att läsa att en flerbarnsförälder ger sig ut i båt med ett barn långt från stranden utan flytväst så man vet inte vad man ska göra.

Tror inte elakhet får en del att ifrågasätta det,  kanske snarare vill de uppmärksamma den kvarvarande föräldern på fördelen med flytväst.   Även om hjärtinfarkt och stroke alltid är allvarligt,  flytväst eller ej.
  • The Fugly
    Anonym (seglarhustru) skrev 2014-07-02 09:36:41 följande:
    Man blir så förtvivlad att läsa att en flerbarnsförälder ger sig ut i båt med ett barn långt från stranden utan flytväst så man vet inte vad man ska göra.

Tror inte elakhet får en del att ifrågasätta det,  kanske snarare vill de uppmärksamma den kvarvarande föräldern på fördelen med flytväst.   Även om hjärtinfarkt och stroke alltid är allvarligt,  flytväst eller ej.
    Men varför tror man att TS nu behöver uppmärksammas på fördelen med flytväst? Att hennes man dog är nog tillräcklig upplysning, hon är den sista man behöver berätta detta för. Att påpeka vad som borde ha gjorts är i detta läge att sparka på den som ligger. Vill man pyssla men allmän samhällsupplysning får man ta det någon annanstans.
  • Cool Dad
    The Fugly skrev 2014-07-02 09:47:21 följande:
    Men varför tror man att TS nu behöver uppmärksammas på fördelen med flytväst? Att hennes man dog är nog tillräcklig upplysning, hon är den sista man behöver berätta detta för. Att påpeka vad som borde ha gjorts är i detta läge att sparka på den som ligger. Vill man pyssla men allmän samhällsupplysning får man ta det någon annanstans.
    Varför tycker du att det är elakt att ifrågasätta saker och ting? När min första fru dog i en olycka, har jag varit den allra första som började ifrågasätta allt och alla, främst mig själv såklart. Helt enkelt för att man vill ha något svar på något som inte går att förstå. Tro du verkligen att folk är empatilöst bara för att de ställer några frågor?
  • Anonym (Dotter)
    Anonym (seglarhustru) skrev 2014-07-02 09:36:41 följande:

Ja, precis så känner jag. Min man skulle aldrig ha fått göra det. Överhuvudtaget så tog ingen av oss ut våra barn i varken roddbåt eller kanot innan de kunde simma ordentligt. Och självklart inte utan att alla i hela sällskapet hade flytvästar anpassade för rätt vikt.

Jag blir förtvivlad över att detta händer varenda sommar, år efter år efter år, TROTS all upplysning...
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Dotter) skrev 2014-07-02 10:18:49 följande:
    Jag blir förtvivlad över att detta händer varenda sommar, år efter år efter år, TROTS all upplysning...
    Japp. Det och barn (eller hundar) i skållheta bilar på ikeaparkeringar.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • The Fugly
    Cool Dad skrev 2014-07-02 10:16:37 följande:
    Varför tycker du att det är elakt att ifrågasätta saker och ting? När min första fru dog i en olycka, har jag varit den allra första som började ifrågasätta allt och alla, främst mig själv såklart. Helt enkelt för att man vill ha något svar på något som inte går att förstå. Tro du verkligen att folk är empatilöst bara för att de ställer några frågor?
    Precis, du var den första. Det var, rätteligen, upp till dig att ta upp de frågorna. På samma sätt är det upp till TS att öppna den diskussionen när/om hon vill ha och är redo för den. Det är TS som har rätten att ifrågasätta, inte FL.
  • Anonym (Dotter)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-02 10:20:37 följande:
    Japp. Det och barn (eller hundar) i skållheta bilar på ikeaparkeringar.
    Exakt. LÄSER folk inga tidningar?
  • Anonym (Dotter)

Sedan tror jag i och för sig, att det kan vara "semesterkänslan" som ställer till det. Att man är full av känslan av frihet och oberoende, och då är det lätt att bli lite rusig och tänka "äh, det är så fint väder och lillpojken vill så gärna följa med pappa ut i kanoten. Skit samma att vi inte har några flytvästar - bara den här enda gången går det säkert bra."

...men det är JUST då det händer! JUST vid dessa impulsgrejer, dessa "bara denna enda gång"!

En kompis till mig dog t.ex. som 15-åring, då hon blev avkastad av en häst och kastades med huvudet före rakt i backen. Hon hade redan tagit av sig hjälmen och packat ner den, och så skulle hon "bara" rida hästen till hagen - i stället för att leda den som hon brukade.

Svar på tråden Min man drunknade