• Flickmamma

Min man drunknade

Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?

• Svar på tråden Min man drunknade
  • GossipGirl
    Anonym (Dotter) skrev 2014-06-27 09:03:51 följande:
    Jag är anonym för att jag var rädd att jag skulle bli kallad elak. Och jag är ingen elak person. Men jag kan inte låta bli att undra hur sådana här olyckor kan hända år efter år efter år? Trots all upplysning.
    Fint sätt att sparka på någon som redan ligger. <3

Undra kanske du kan göra någon annanstans?
  • Aiyana
    Anonym (Dotter) skrev 2014-06-27 08:23:31 följande:

Kunde han inte simma? Hade han inte flytväst? Var han inte van vid att paddla?

Du får i alla fall vara glad att din son klarade sig! Själv hade jag inte låtit någon ta ut något av mina barn i en kanot, om personen inte uppfyllde alla tre kraven - kunna simma, ha flytväst, vara van kanotist. För kanoter tippar så lätt om man inte vet vad man gör...

Jag har läst många dumma och okänsliga kommentarer på FL men det här tog nog priset.....

Hennes man har nyss dött och du sitter som präktiga Kajsa och fäller superdumma kommentarer. Hoppas du skäms och skäms och skäms!!
  • Teresia0407
    Jag är anonym för att jag var rädd att jag skulle bli kallad elak. Och jag är ingen elak person. Men jag kan inte låta bli att undra hur sådana här olyckor kan hända år efter år efter år? Trots all upplysning.

Nä fy farao vad elak du är!!! Du har så rätt, du visste om det innan du skrev att du skulle vara elak! Du kunde tagit detta med en vän som öppen debatt, om du nu brinner för detta "problem", inte med den drabbade!! NU BER DU OM URSÄKT, OK?!
  • Hockeyfrissa

Beklagar verkligen sorgen ts.
    Men varför känner du ett behov av att hänga ut din son med bild?

• Limaliie

Man kan väl bara konstatera efter att ha läst i denna tråden att det finns många empatilösa personer här inne på FL som saknar vett om hur man beter sig i vissa situationer.

Mycket trist TS men jag hoppas du inte tar åt dig eller lyssnar på dom. Det står inte riktigt rätt till i huvudet när man gör så.

• Sweet Sofia

Även en person som kan simma, har flytväst och är van att padla kanot kan råka ut för olyckor.
  • Anonym (qwerty)

Fast jag tycker det är jättesynd om flickmamma och hennes familj, men även jag undrar så klart hur det kan hända sig...precis som alla andra här... Nu vet ju jag att han inte hade flytväst eftersom det står skrivet i artiklarna om olyckan som jag har läst just eftersom jag undrar... Min följdfråga är ju då om han inte kunde simma... Men det får man inte fråga då alltså?

Är det inte bra att få prata om det?

Är det inte därför flickmamma lagt upp tråden?

I alla fall så tycker jag att det är jättehemskt!

• Anonym (hur går det?)
    Hockeyfrissa skrev 2014-06-27 10:23:43 följande:

Beklagar verkligen sorgen ts.

Men varför känner du ett behov av att hänga ut din son med bild?

Ja,jag undrar detsamma?
  • Hockeyfrissa
    Anonym (qwerty) skrev 2014-06-27 10:35:20 följande:

Fast jag tycker det är jättesynd om flickmamma och hennes familj, men även jag undrar så klart hur det kan hända sig...precis som alla andra här... Nu vet ju jag att han inte hade flytväst eftersom det står skrivet i artiklarna om olyckan som jag har läst just eftersom jag undrar... Min följdfråga är ju då om han inte kunde simma... Men det får man inte fråga då alltså?

Är det inte bra att få prata om det?

Är det inte därför flickmamma lagt upp tråden?

I alla fall så tycker jag att det är jättehemskt!

Nej, jag tror att du är elak då.

• Vitrysk hockeyhjälte

Simma och simma. Det räcker att man t.ex. dunkar huvudet i kanoten och tuppar av, då spelar det ingen roll om man så är elitsimmare. Däremot förbättrar en flytväst givetvis chansen att klara sig betydligt.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Min man drunknade