Min man drunknade
Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?
Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?
Jag har inte läst om den här olyckan förut men blev förfärad av att göra det. Beklagar verkligen er sorg!
Att folk kan med att tjafsa i en sådan här tråd. Ni borde skämmas.
Beklagar verkligen det som har inträffat! Så otroligt hemskt!
Försök inte tränga undan sorgen (då dyker den upp när ni minst anar det istället) utan prata om den tillsammans om ni mår bra av det. Printa ut alla bilder ni kan hitta där pappan är med (i flera olika situationer, gärna "vardagliga" till exempel när ni sitter och äter) och tejpa eller rama in och sätt upp i olika rum i huset. Då kan du också se om barnen sitter och tittar på bilden av pappan (även fast de inte säger något) och fråga om de tänker på något särskilt. Prata mycket och kramas mycket. Om ni har ljudinspelningar och videoinspelningar så låt de spela i bakgrunden. Slut ögonen och lyssna på pappans/din mans röst. Om du har större barn så förbered de på att deras kompisar/klasskamrater etc... kan bete sig okänsligt under en sådan situation. Prata hemma om det.
Gud vad hemskt. Nu får du dessutom ta itu med alla möjliga utländska myndigheter eftersom det inte finns en enda kanoolycka registrerad på polisen, inte i Sverige iaf.
Läste om denna tragiska olycka här om dagen och vill börja med att beklaga sorgen. Det är jättebra att du får olika tips inför den närmsta framtiden här av olika personer. Ta åt dig av de som passar dig och din familj. De som funkar för en familj funkar inte för en annan, jättebra med olika förslag här. Jag har tyvärr inga egna att komma med utöver de som redan är skrivet men du ska veta att er familj finns i mångas tankar runt om i sverige. Jag hoppas du finner de tips och stöd som du söker här och har många kära runt om er.
Alla andra: respektera ts och hennes familj och lägga era egna egon åt sidan för en gångs skull och sluta tjafsa med varandra. Allt handlar inte om er.
Herregud, vilka människor det finns här.
Beklagar TS att din tråd blivit en tjafs och jag vet inte vad tråd....
Har nyss läst i VP, Vetlanda Posten från den 25 juni att sökhundar med säkerhet har hittat ts man och inväntar nu ett dykarteam från Stockholm.
Jag hoppas innerligt, för ts, barnen och familjens släkt att dykarteamet kan återfinna ts man under de kommande dagarnas dykningar.