Min man drunknade
Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?
Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?
Vad hände med din 5-åriga son?
Jag har stöd av anhöriga men det är så jobbigt ändå!
Beklagar sorgen Ts! Vilken fruktansvärd händelse
Till anonym (dels):
Nej, det är inte ens delvis lika. Jag beklagar din fars bortgång och sänder tankar och värme även till dig men det går inte att jämföra med en livspartners bortgång. En livspartner där det också finns minderåriga barn inblandade.
Till anonym (dels):
Nej, det är inte ens delvis lika. Jag beklagar din fars bortgång och sänder tankar och värme även till dig men det går inte att jämföra med en livspartners bortgång. En livspartner där det också finns minderåriga barn inblandade.
Visa dina barn att det är helt okej att gråta, och sörja. Stäng inte in dig. Finns för dina barn låt dom prata, lyssna på deras funderingar. Svara lätt , så att dom förstår för sin ålder. och att det inte är tabu att prata om döden och sorg.
Rita med dom. Lägg teckningarna i en hög som ni sedan kan lägga i kistan.
Kan barnen så låt dom sedan vara delaktiga i paneringen av begravningen. Det är ett bra sätt att sorgebearbeta.
Dom praktiska ting som ska göras är det inget jätte bråttom med, begravningsbyrån har bra hjälp att få.
Om någon undrar om du behöver hjälp säg alltid ja. Det finns alltid något dom kan göra för dig. Det kan räka bra med att ha någon tyst över en kopp kaffe.
Be någon laga mat fyll frysen.
Kram och beklagar sorgen.
Oj vad fruktansvärt Beklagar verkligen sorgen! Ta hand om er
Tankarna går till dig ts , kram....