• Flickmamma

Min man drunknade

Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?

• Svar på tråden Min man drunknade
  • Anonym (änka)

Vad hände med din 5-åriga son? 

• Starkast
    Flickmamma skrev 2014-06-26 09:53:42 följande:

Jag har stöd av anhöriga men det är så jobbigt ändå!

Bra att du har bra stöd.

Låt dem sköta ALL markservice och praktiska saker. Du måste få sörja och kramas med barnen nu. Bara vara arg och ledsen och frustrerad.
  • Anonym (Rio)

Beklagar sorgen Ts! Vilken fruktansvärd händelse

• Anonym (Rio)

Till anonym (dels):

Nej, det är inte ens delvis lika. Jag beklagar din fars bortgång och sänder tankar och värme även till dig men det går inte att jämföra med en livspartners bortgång. En livspartner där det också finns minderåriga barn inblandade.

• Anonym (lägg av)
    Anonym (Rio) skrev 2014-06-26 13:57:47 följande:
    Till anonym (dels): Nej, det är inte ens delvis lika. Jag beklagar din fars bortgång och sänder tankar och värme även till dig men det går inte att jämföra med en livspartners bortgång. En livspartner där det också finns minderåriga barn inblandade.

Men gud vad onödigt sagt. Det var inte det hon sa ens.
  • kenneth768768

Till anonym (dels):

Nej, det är inte ens delvis lika. Jag beklagar din fars bortgång och sänder tankar och värme även till dig men det går inte att jämföra med en livspartners bortgång. En livspartner där det också finns minderåriga barn inblandade.

Ibland passar det jävligtbra att bara hålla käften. Fundera på om det kan vara ngt för dig.
  • solskina

Visa dina barn att det är helt okej att gråta, och sörja. Stäng inte in dig. Finns för dina barn låt dom prata, lyssna på deras funderingar. Svara lätt , så att dom förstår för sin ålder. och att det inte är tabu att prata om döden och sorg.

Rita med dom. Lägg teckningarna i en hög som ni sedan kan lägga i kistan. 
    Kan barnen så låt dom sedan vara delaktiga i paneringen av begravningen. Det är ett bra sätt att sorgebearbeta. 

Dom praktiska ting som ska göras är det inget jätte bråttom med, begravningsbyrån har bra hjälp att få. 

Om någon undrar om du behöver hjälp säg alltid ja. Det finns alltid något dom kan göra för dig. Det kan räka bra med att ha någon tyst över en kopp kaffe.
    Be någon laga mat fyll frysen. 

Kram och beklagar sorgen. 

• Limaliie

Oj vad fruktansvärt Beklagar verkligen sorgen! Ta hand om er Hjärta

• Anonym (delvis..)
    Till anonym (dels):

Min pappa har varit min bästa vän i hela mitt liv. Hur fan kan du komma och säga att det inte går att jämföra. Vi har båda förlorat en extremt viktig person i våra liv på ett fruktansvärt sätt och alldeles för tidigt. Jag har också fått vänta på att få "hem" han, planerat en begravning, och allt som harmed det och göra samtidigt som jag har försökt ta hand om resten av min familj.

Jag skrev inte här för att jämföra händelserna, utan för att ge henne en smula stöd. Och jag tänker inte diskutera med dej i denna tråd heller. Men din kommentar om min pappa var jävulst respektlös och jag vill inte ha din falska " värme"
Svar på tråden Min man drunknade