• Flickmamma

Min man drunknade

Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?

• Svar på tråden Min man drunknade
  • The Fugly
    pluvdo skrev 2014-06-27 13:41:52 följande:

There's a time and a place for that. And this isn't it.

Saken med den sortens frågor är ju att det nästan blir som att man ställer TS mot väggen och försöker lägga över skulden på henne. En skuld som ju inte ens är hennes. Och nyfiket/ivrigt kräva svar som hon inte har.

Hur, vad och varför kan vara intressant att spekulera om. Men inte här. Inte i en tråd skapad av en av de drabbade. Då får man faktiskt ta och lägga band på sin nyfikenhet och gå till flashback istället.
    Exakt!
  • glädge

Hej Flickmamman
    Livet går alltid vidare, vare sig man vill eller inte.Mitt förslag är att du försöker omge dig med personer du känner dig trygg med. <gör saker du brukar tycka om, vardagssaker. Det är säkert mycket praktiskt att ta tag i som i sig kan vara lugnande. Sköt om dig flickmamman,

• Flickmamma

Tack alla vänliga! Ville givetvis inte hänga ut min son! Bata så stolt och glad av att han överlevde ensam i nästan en timme i vattnet! Det sista min man sa till honom var " jag tar dej på mina axlar"!

• SurrrHommel

Beklagar verkligen att ni tvingas gå igenom detta ts. Fin pojke du har där!

Varma kramar

OT:

Har man inte gått i ts skor - håll käften!

Har man inget positivt att bidra med - håll käften!

Tror man att nåt kan komma att tas illa upp av någon annan - håll hellre käften!

• Anonym (lägg ner nu!)
    Anonym (g) skrev 2014-06-27 11:54:57 följande:
    Och då startade hon en "efterlysningstråd" på FL? Jag menar bara att när man startar en tråd, låt vara i "känsliga rummet" och det går bra att anmäla och få raderat det man inte gillar så har man ändå rimligtvis läst inlägget? Det är ju jättebra och mycket hoppfullt att TS känner att hon klarar det. Personligen skulle jag det inte.
    LÄGG NER NU TACK!
  • Hedgehog

Blir då ledsen över vad din familj behöver gå igenom! Vilken fin son du har. När sorgen är som störst så måste det ändå vara en enorm tröst att han klarade sig! Du har mist enorm mycket, men det hade kunnat gå ännu värre <3 Ta hand om er i familjen! 

• Anonym (Margit)
    Flickmamma skrev 2014-06-27 14:44:02 följande:

Tack alla vänliga! Ville givetvis inte hänga ut min son! Bata så stolt och glad av att han överlevde ensam i nästan en timme i vattnet! Det sista min man sa till honom var " jag tar dej på mina axlar"!

{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Anonym (H)
    Anonym (g) skrev 2014-06-27 13:06:16 följande:
    Okej! Ja nu är ju detta din tråd (?) så du vet väl bäst......
    Ja, jag vet en hel del om kris-och sorgehantering eftersom det ingår i mitt jobb.
  • Anonym (hur går det?)
    Anonym (H) skrev 2014-06-27 16:39:53 följande:

Ja, jag vet en hel del om kris-och sorgehantering eftersom det ingår i mitt jobb.

Fast nu är det så att det inte finns något facit då människor reagerar så olika i kris och sorghantering!
Svar på tråden Min man drunknade