Inlägg från: Anonym (x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x)

Min man drunknade

Anonym (änka) skrev 2014-06-26 12:24:18 följande:

Vad hände med din 5-åriga son? 

Han är hemma med sin familj.

Det har stått i tidningen om denna fruktansvärda händelse.
  • Anonym (x)

Beklagar sorgen. Varma kramar till dig och dina barn.

• Anonym (x)
    skpklm skrev 2014-06-26 16:24:27 följande:
    "Kör på som vanligt med jobb" -  uppmanar du Ts till det?   Ska man skjuta sorgearbetet framför sig,  menar du eller?
    Det är väldigt olika hur människor hanterar sin sorg. Vissa mår bra av att jobba för att skingra tankarna någon tid på dygnets 24 timmar och där allt är som "vanligt" med rutiner osv. Andra behöver tid för att gråta och sörja, en kortare eller längre tid, innan man klarar av att göra något annat, som att jobba.

Måste vi sitta här och munhuggas när ts har haft styrkan att skriva här om att hon har förlorat sin man och pappan till sina fyra barn? Hon behöver tröst och råd och inte folk som märker ord i henne ts. Visa lite respekt och empati istället.

• Anonym (x)
    skpklm skrev 2014-06-26 17:18:00 följande:
    Jag har verkligen inte på minsta sätt kommenterat Flickmammas språkbruk!

Min erfarenhet är att det är enklast att gå tillbaka till jobbet och skingra tankarna.  Skjuta sorgearbetet långt bort i en obestämd framtid.  Hade ett kassettband jag brukade lyssna på i bilen,  gjort av en psykolog med många "lärjungar".   Psykologen citerade "Hon var så stark,  hon var på jobbet på måndagen!"   och menar att det knappast är att rekommendera.
    Det har jag inte menat att du har gjort heller. Det har blivit ett missförstånd här och ber om ursäkt för det.
  • Anonym (x)

Har nyss läst i VP, Vetlanda Posten från den 25 juni att sökhundar med säkerhet har hittat ts man och inväntar nu ett dykarteam från Stockholm.

Jag hoppas innerligt, för ts, barnen och familjens släkt att dykarteamet kan återfinna ts man under de kommande dagarnas dykningar.

• Anonym (x)
    Flickmamma skrev 2014-06-27 16:58:14 följande:
    Polisen har varit hos mej! Han är tack gode Gud hittad!
    {#emotions_dlg.flower}

Tänker på er.
Svar på tråden Min man drunknade