• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Tallbarr12

Vi är inne på 15e månaden med försök nu, så det går väl inte så direkt bra här... Fick avslag på remissen till sjukhuset för att vi har gemensamt barn sen tidigare, det kan man ju tycka att gyn borde ha koll på. Så nu har jag bokat en ny tid efter sommaren till en gyn som hör till en privatklinik. Tycker att jag fått mer oregelbunden cykel med och får inte lika ofta utslag på stickor och känner inte av äl varje månad heller, så hoppad jag kan får lite hjälp med att få fart på ägglossningen och kolla upp lite hormonvärden.

Var beräknad till denna veckan när jag var gravid i höstas, så det känns lite tungt nu...

• AnnC

Tallbarr: men gud, man borde ju åtminstone få utredningen!! Jävla piss fertilitetsvård här i Sverige. Skönt du hittat en privat som kanske kan hjälpa dig få lite svar och ordning på cykeln igen.
    Samma här, var ju beräknad till juli med första mf. Är så trött på detta nu.

Själv har jag precis gjort ett första försök med immunbehandling (sökte mig utomlands efter mitt sista MA och tog prover som tyder på överaktivt immunförsvar) men det tog sig inte så nu kör vi försök nr 2 med behandling. Är hoppfull samtidigt som jag inte vågar hoppas för mycket.

• SessanM

Usch vad jobbigt tallbarr :( Hoppas ni kan få hjälp nu då.

AnnC vad "skönt" att de hittat något som iaf kan ge en förklaring.

Här går det inte heller något vidare. Har försökt i ett år nu och har precis avslutat min 5 månad med provera som skulle få ordning på mina cykler. Får regelbundna blödningar nu men tvivlar på att jag har ägglossning som man ska. Har fått en telefontid (!) sista augusti men ska kontakta en privatklinik i morgon och se om jag kan få en riktig tid där inom en mer rimlig tid.

• Flizz

Här är det faktiskt plussat, går snart in i vecka 12.
    kändes som att det aldrig skulle ta sig och plötsligt när man minst anade de var plusset där.

• Tallbarr12
    dreaminggirl skrev 2015-08-05 12:51:24 följande:

Hur går det för er alla?

Tallbarr? AnnC?

Tack för att du tänkte på mig! Fortfarande ingen lycka här, ska träffa gyn på måndag.
  • Flizz

Håller tummarna för alla som fortfarande kämpar!
    Här har det tagit sig och jag är nu i v.16 exakt 20 dagar kvar till RUL så jag hoppas allt står rätt till :)

• Tallbarr12

Igår var jag hos en privatgyn knuten till en privat fertilitetsklinik här i stan. Han upplevde det som att mina äggstockar var lite mindre än normalt vilket då kan göra att man inte har lika många ägg som kan mogna och därmed kanske inte släpper ett ägg per månad. Men ska ta prover nästa gång jag får mens och sen på återbesök så får vi se vart det leder och om jag kan få någon hjälp.

Känns skönt att komma till nån som inte tycker att det är ett problem att jag har barn sen innan!

• 1StoltMamma
    Tallbarr12 skrev 2015-08-25 07:14:38 följande:

Titta!!

Grattis!!!!!! jag tittar in titt som tätt och ser hur de går för er!
    Blivande 2 barns mamma
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)