• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Tallbarr12
    in the making skrev 2015-04-22 19:33:41 följande:

Spännande Tallbarr, några känningar?

Mest att mitt humör är mer instabilt än det brukar vara mellan äl och bim! Men är lite påfrestande på jobbet för tillfället med, så kan säkert bero på det...
  • dreaminggirl

När är BIM Tallbarr?

Fusktestar du innan? Eller väntar du till efter BIM?

Jag har fått svagt plus på ÄL+10 på alla mina tre graviditeter jag haft nu i höst. Ett av dem ju iförsig bara falskt för det försvann innan mensen skulle komma, så lite falska förhoppningar där. Men det var kul att följa strecket bli starkare å starkare varje dag!

• Tallbarr12
    dreaminggirl skrev 2015-04-23 07:00:10 följande:

När är BIM Tallbarr?

Fusktestar du innan? Eller väntar du till efter BIM?

Jag har fått svagt plus på ÄL+10 på alla mina tre graviditeter jag haft nu i höst. Ett av dem ju iförsig bara falskt för det försvann innan mensen skulle komma, så lite falska förhoppningar där. Men det var kul att följa strecket bli starkare å starkare varje dag!

Jag är nog lite tvärtom, har fått negativt så många gånger nu när jag testat på bim och så har mensen dykt upp senare samma dag, så jag väntar hellre till efter bim istället. Så testar nog inte förrän i början av nästa vecka om inte mensen dykt upp innan.
  • in the making
    Tallbarr12 skrev 2015-04-22 20:41:42 följande:

Mest att mitt humör är mer instabilt än det brukar vara mellan äl och bim! Men är lite påfrestande på jobbet för tillfället med, så kan säkert bero på det...

Hoppas det är en kombination av jobb och extra hormoner
  • Ultiva

Nu är vi sekundärt infertila på riktigt. Har försökt ett år utan plus och varit på första besöket på gyn. Och jag har för få äggblåsor. 
    Jag vet inte riktigt vad det innebär. Mensen och ägglossning har ju varit regelbundet. Men förmodligen har jag inte haft riktiga ÄL eftersom LH-stegringen bara varit positivt ett dygn och jag har så få äggblåsor. Ändå har jag haft ont i magen vid ÄL, men inget ägg. Känns så jävla ruttet. Att man ska behöva kasta bort ett år för att få veta det? Kunde jag inte fått veta det direkt?

Jag är så ledsen. Är det någon av er som kan något om för få äggblåsor? Jag har inte PCOS.

• AnnC
    Ultiva skrev 2015-04-23 20:51:41 följande:

Nu är vi sekundärt infertila på riktigt. Har försökt ett år utan plus och varit på första besöket på gyn. Och jag har för få äggblåsor. 
    Jag vet inte riktigt vad det innebär. Mensen och ägglossning har ju varit regelbundet. Men förmodligen har jag inte haft riktiga ÄL eftersom LH-stegringen bara varit positivt ett dygn och jag har så få äggblåsor. Ändå har jag haft ont i magen vid ÄL, men inget ägg. Känns så jävla ruttet. Att man ska behöva kasta bort ett år för att få veta det? Kunde jag inte fått veta det direkt?

Jag är så ledsen. Är det någon av er som kan något om för få äggblåsor? Jag har inte PCOS.

Vad tråkigt att höra! Men att LH "bara" är positivt i ett dygn är ju dock helt normalt!

Så vad sa de att detta innebär för er och bebisverkstad då? Går det att få någon hjälp? Kram
  • Ultiva
    AnnC skrev 2015-04-24 06:32:36 följande:
    Vad tråkigt att höra! Men att LH "bara" är positivt i ett dygn är ju dock helt normalt!

Så vad sa de att detta innebär för er och bebisverkstad då? Går det att få någon hjälp? Kram
    Jag trodde också att det är helt normalt, och det kan det vara, men de allra flesta har ju två dagar. Och att jag bara har en dag beror förmodligen på att ingen ägg lossnar. Jag behöver gå ner i vikt för att sedan kunna få behandling. Men antalet äggblåsor ökar väl aldrig? Man har väl de man har? Eller kan man nybilda? 
  • AnnC
    Ultiva skrev 2015-04-25 06:39:20 följande:
    Jag trodde också att det är helt normalt, och det kan det vara, men de allra flesta har ju två dagar. Och att jag bara har en dag beror förmodligen på att ingen ägg lossnar. Jag behöver gå ner i vikt för att sedan kunna få behandling. Men antalet äggblåsor ökar väl aldrig? Man har väl de man har? Eller kan man nybilda? 
    Nä man har ju de ägg man har. Men du har ju ägg även om de kanske är få så omöjligt ska det väl inte vara? Jag hoppas det kommer gå bra för er!! Verkar ju finnas behandling då så det gör det säkert
  • AnnC

Själv var jag på vul igår som gick både bra och dåligt. Vi såg ett foster på rätt ställe med antydan till hjärtaktivitet. Men det var väldigt litet, motsvarande ca 5+5 istället för 6+5. Jag kan inte haft äl senare isf hade jag plussat på äl+3. Så nu är jag skitorolig att den inte kommer växa mer... Mår jättedåligt. Nytt vul om två långa veckor.

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)