• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Tallbarr12
    AnnC skrev 2015-04-25 08:48:41 följande:

Själv var jag på vul igår som gick både bra och dåligt. Vi såg ett foster på rätt ställe med antydan till hjärtaktivitet. Men det var väldigt litet, motsvarande ca 5+5 istället för 6+5. Jag kan inte haft äl senare isf hade jag plussat på äl+3. Så nu är jag skitorolig att den inte kommer växa mer... Mår jättedåligt. Nytt vul om två långa veckor. smile4.gif

Uff, förstår att det var ett jobbigt besked, håller tummarna att allt ser bra ut om två veckor!
  • AnnC
    Tallbarr12 skrev 2015-04-25 09:47:12 följande:

Negativt test idag på äl+13. Blä rent ut sagt...

Skit
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2015-04-25 08:48:41 följande:

Själv var jag på vul igår som gick både bra och dåligt. Vi såg ett foster på rätt ställe med antydan till hjärtaktivitet. Men det var väldigt litet, motsvarande ca 5+5 istället för 6+5. Jag kan inte haft äl senare isf hade jag plussat på äl+3. Så nu är jag skitorolig att den inte kommer växa mer... Mår jättedåligt. Nytt vul om två långa veckor. smile4.gif

Håller tummarna! Hoppas verkligen att det bara va för tidigt för vul!!!! Har två tjejer i min mammagrupp som fick hörs samma sak på vul men sen vid nästa vul såg allt fint ut!
  • littlejoanie
    Ultiva skrev 2015-04-25 06:39:20 följande:

Jag trodde också att det är helt normalt, och det kan det vara, men de allra flesta har ju två dagar. Och att jag bara har en dag beror förmodligen på att ingen ägg lossnar. Jag behöver gå ner i vikt för att sedan kunna få behandling. Men antalet äggblåsor ökar väl aldrig? Man har väl de man har? Eller kan man nybilda? 

Man har ju de ägg man har..men inför äl så mognar de ju äggblåsor för att man ska släppa ett ägg.. Och då mognar ett visst antal och sen så släpper ju kroppen sen ifrån sig ett ägg..Man har ju inte mogna äggblåsor hela cykeln utan delar av de..När man sedan släpper ett ägg så försvinner ju den äggblåsan så att säga..men vad jag har fått för mig vad jag hört så kan ju de behandlas i vissa fall med hormoner.. Så att äggblåsorna mognar och kan släppa ägg..håller tummarna att de kan hjälpa er!
  • Tallbarr12

Och där kom mensen... Om man vill kolla upp tjockleken på slemhinnan, är det bäst att göra det mellan ägglossning och mens då, tror ni?

• in the making

Näe. jag som hoppades på sent ? Tallbarr..

Fan vad tråkigt med mens.. Vet inget.om slemhinnorna..

Hoppas det går bra på nästa val Annc!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)