• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • dreaminggirl

Usch va bittert AnnC!!! Tänker på dig!!! Vilken seg resa ni har till nästa barn!!!

Tallbarr, va skönt att allt såg bra ut men ändå bra med remiss förstås!

Gör ni alla knep man kan hemma? Alltså typ ligger med benen upp 30 min efter eller "rätt" ställningar? Vet inte hur sanna de är, men värt ar prova iaf :)

• Javli

Grattis till plus!

Jag gör inget speciellt men vet att en del ligger kvar en stund. Vet dock inte hur mkt det påverkar.

• Tallbarr12

Jag gör heller inget speciellt egentligen, brukar ligga kvar några minuter bara.

Trodde jag hade äl i förrgår, men känns som om det var idag istället. Men det gör inget, det blev desto trevligare bara

• SessanM

Här misslyckades vi precis med försök nr 10. Dubbelt så många som när dottern blev till. Nu har jag ätit provera i 3 månader så får ringa gyn på måndag och se vad de säger. Gissar att jag får fortsätta 3 till. Att det ska vara så himla svårt...

• Tallbarr12
    SessanM skrev 2015-05-16 15:51:43 följande:

Här misslyckades vi precis med försök nr 10. Dubbelt så många som när dottern blev till. Nu har jag ätit provera i 3 månader så får ringa gyn på måndag och se vad de säger. Gissar att jag får fortsätta 3 till. Att det ska vara så himla svårt...

Ah va trist! Men bra att du har kontakt med gyn.
  • Darimna

Hej!

Får jag vara med här?

Har en dotter som fyller 3år i juli och har precis börjat planera 2an, men har redan gravidsymtom och BIM+9. Dock negativt test på BIM+5 så antagligen är det väl något annat, men ska dubbelkolla hos barnmorskan idag. 

Blir det inte nu så blir det väl senare i år får man hoppas

Hade en tråd här med föräldrar till barn födda juni-12 (S skulle födas i juni men blev sen) som var aktiv ända till barnan var 2 år och det gav jättemycket så vore kul med något liknande igen

• Tallbarr12
    Darimna skrev 2015-05-25 12:27:54 följande:

Hej!

Får jag vara med här?

Har en dotter som fyller 3år i juli och har precis börjat planera 2an, men har redan gravidsymtom och BIM+9. Dock negativt test på BIM+5 så antagligen är det väl något annat, men ska dubbelkolla hos barnmorskan idag. 

Blir det inte nu så blir det väl senare i år får man hoppas smile1.gif

Hade en tråd här med föräldrar till barn födda juni-12 (S skulle födas i juni men blev sen) som var aktiv ända till barnan var 2 år och det gav jättemycket så vore kul med något liknande igen smile1.gif

Välkommen!
  • Darimna
    Tallbarr12 skrev 2015-05-25 17:28:16 följande:
    Välkommen!

Tack!

Hur många är det som fortfarande går och väntar på plusset?

Jag har ju som sagt precis börjat försöka så jag har inte så bråttom egentligen, 

Men fy vad jobbigt det är när dagarna går och mensen aldrig kommer och man VET ju att det troligen inte är något eftersom testen visar negativt, men varför kommer då aldrig den där jävla mensen så man kan andas ut och börja om! 

(Ja, detta har hänt mååånga gånger förut. Lika jobbigt varje gång) 

Tydligen jättevanligt att mensen blir sen ofta just när man börjar försöka bli gravid. Konstigt beteende kroppen... 
  • Tallbarr12

Jag räknar ner till bim på torsdag, har försökt ett år nu så är inte så hoppfull, men tycker att jag har en del symptom som jag inte brukar ha, som ligamentaktig smärta nere i ena ljumsken och har knaprat samarin i flera dagar nu pga sur mage... Men men i slutet av veckan vet vi.

• SessanM

Jag har också snart försökt ett år. Har troligtvis äl någon dag nu i veckan men har precis som tallbarr inget större hopp kvar :(

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)