• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • in the making

Håller tummarna Tallbarr!

Vi är 18+5 nu och ska på RUL på fredag, än så länge verkar det ha gått bra trots blödningarna jag hade i början..

• AnnC
    SessanM skrev 2015-04-17 21:16:25 följande:

Jag äter fortfarande provera, andra månaden av tre till att börja med. Bim nästa vecka men har inga tecken alls som tyder på att det tagit sig denna månad heller :(

Håller verkligen tummarna för dig AnnC!

Man behöver verkligen inte ha tecken. Jag har känt mer månader jag inte varit gravid än de jag varit gravid... Man vet aldrig förrän man får mens eller plus hoppas!!
  • Bittersweet2012

Jag är i v.22 nu och mår relativt bra. Börjat få foglossning om jag går/står mycket eller sitter på obekväma/hårda stolar. Försöker att ta det lugnt så mycket så möjligt så jag slipper ha ont i fogarna. Magen syns knappt fortfarande (precis som förra gången), så jag förväntar mig en sån "puff" om en vecka eller så (då bebisen börjar öka 100-150g i vikt per vecka).

Håller tummarna för alla att allt går bra!

• in the making

Någon som har erfarenheter av Brita multi-tech 2? Sonen blev för stor för fort för vår stol :-/

• littlejoanie

Håller tummarna att det går vägen nu AnnC och att ni får ett glädjefyllt slut..Tallbar håller tummarna och direkt de går ett år så ring...har en bästa vän som försökt bli gravid med första barnet i ca 4 år nu..tillslut upptäckte de att hon hade lite underproduktion i sköldkörteln och äter nu levaxin..

Här är man själv i vecka 23 idag och är lika stor nu som jag va med dottern i vecka 35 så känner mig stor.. Känns långt kvar till augusti med mycket som kan hända och fått mycket sammandragningar på jobbet nu så känns lite ohållbar situation :( men jag är glad ändå :)

• Tallbarr12
    littlejoanie skrev 2015-04-21 08:58:36 följande:

Håller tummarna att det går vägen nu AnnC och att ni får ett glädjefyllt slut..Tallbar håller tummarna och direkt de går ett år så ring...har en bästa vän som försökt bli gravid med första barnet i ca 4 år nu..tillslut upptäckte de att hon hade lite underproduktion i sköldkörteln och äter nu levaxin..

Här är man själv i vecka 23 idag och är lika stor nu som jag va med dottern i vecka 35 så känner mig stor.. Känns långt kvar till augusti med mycket som kan hända och fått mycket sammandragningar på jobbet nu så känns lite ohållbar situation :( men jag är glad ändå :)

Tack för peppen!

Jag hade sammandragningar förra graviditeten från ca v20, en del ganska regelbundna. Jag blev sjukskriven på 50% för att inte riskera att få en prematur och det blev bättre av att ta det lugnare. Så tveka inte att prata med bm/läkare om sammandragningarna.
  • KnytetsMamma
    in the making skrev 2015-04-19 18:29:22 följande:
    Någon som har erfarenheter av Brita multi-tech 2? Sonen blev för stor för fort för vår stol :-/
    Vi har den stolen, är nöjda men den är ganska klumpig och tar rätt mycket plats så kräver en bred bil om det inte ska bli för trångt där bak. Nu har vi bara ett barn men nummer 2 kommer ju om ca 1,5 månad så då får vi se hur det blir med babyskyddet också. Vad hade ni för stol som er son växte ur?
  • in the making

Ok, det låter ju bra. Vi har en besafe izikid x3 som har max vikt 18kg.och nu väger han det och vill ha honom sittandes baklänges så länge som möjligt så då kollade vi på multi-tech och tyckte att den verkar bra.. Han är så lång och den verkar vara hög i ryggen.

• Tallbarr12

Labil, labilare, labilast. Det är jag det. Bim senast måndag... Blä, kan vi inte hoppa fram ett par veckor i tiden?

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)