• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Bittersweet2012
    in the making skrev 2015-10-18 01:03:39 följande:

Vad roligt att det går bra i graviditeterna AnnC och Tallbarr! Klarat er från illamåendet?

Här blev det en lillasyster som hunnit bli 7v(föddes 2v innan BF så jag blev lite snuvad på slutet av graviditeten), tyvärr har vi lite struligt med magen så hon är väldigt olycklig på kvällarna men annars är det fantastiskt ?

Grattis till lillasyster!!!!
    Jobbigt att hon har strulig mage . Min dotter hade oxå det o för oss funkade det bäst med Mioniform o bärs runt i BabyBjörn, sen magmassage o ligga på mage. Nåt ni testat?
  • in the making

Vi åkte på svamp i mun &bröst och iochm ed medicineringen kom magontet, har kört magmassage, varma bad, rapning, semper droppar, äta m regelbundna mellanrum (inte mindre än 2 timmar mellan målen) uteslutit mjölk ur min kost och nu minifom. Mag dropparna och minifom är det som gjort mest skillnad men nu har vi peppar peppar medicinera klart så vi hoppas på att det går över snart! Hon har varit lugnare nu ett par kvällar så vi har kunnat sitta och prata m henne (det är så mysigt nu när hon rörmun och ler tillbaka) . Då glömmer man att jag bara fick sova 4 timmar inatt ?

• Maräng87

Hej alla!

Först vill jag säga stort grattis till alla graviditeter, och framförallt till er som redan fått er lilla bebis!!

Jag hoppade ur gruppen då det blev så jobbigt med alla som plussade när jag själv inte gjorde det. På 14 (eller 15) försöket och första med pergotime plussade jag också! Allt som behövdes var äl ;) Går in i vecka 9 i morgon och mår ganska illa, men det gjorde jag sist också så det var ganska väntat. 5/11 har vi bokat privat ul (eller vul blir det väl) vilket vi verkligen ser fram emot!

• Tallbarr12
    Maräng87 skrev 2015-10-28 18:38:15 följande:

Kanska bölr tillägga att jag skapat nytt nick ;) /SessanM

Stort grattis!!! Förstod först inte vem du var, men nu trillade poletten ner!
  • Bittersweet2012
    Maräng87 skrev 2015-10-28 18:32:16 följande:

Hej alla!

Först vill jag säga stort grattis till alla graviditeter, och framförallt till er som redan fått er lilla bebis!!

Jag hoppade ur gruppen då det blev så jobbigt med alla som plussade när jag själv inte gjorde det. På 14 (eller 15) försöket och första med pergotime plussade jag också! Allt som behövdes var äl ;) Går in i vecka 9 i morgon och mår ganska illa, men det gjorde jag sist också så det var ganska väntat. 5/11 har vi bokat privat ul (eller vul blir det väl) vilket vi verkligen ser fram emot!

Grattis grattis grattis!!!! Äntligen det blev plus!
    Hoppas att illamående släpper snart!
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2015-10-17 21:08:32 följande:

Grattis 1stoltmamma!

Kul det går bra tallbarr! Här går det också framåt, v 12 idag. Välbevakad bebis, redan 4 ul och många fler kommer det bli!

AnnC så skönt att de håller koll på dig!!!
    Kommer du få gå på många extra ul eller är det bara nu till v.13?
  • AnnC
    Maräng87 skrev 2015-10-28 18:32:16 följande:

Hej alla!

Åh stort grattis!! :)
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2015-10-29 08:19:17 följande:
    AnnC så skönt att de håller koll på dig!!!
    Kommer du få gå på många extra ul eller är det bara nu till v.13?
    Eftersom vi har risk att utveckla hjärtfel så blir det ul en gång i veckan v 18-26 med. Väldigt nervös inför detta...
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)