Boken "Vaccinationer: risker och skador"
Läs den!!
Du kommer att känna dig så lurad...det gör jag
Läs den!!
Du kommer att känna dig så lurad...det gör jag
Ja du tros-Lisa snusktant, jag valde det just för att se vilka debattörer som inte kan låta bli att ta upp nicket när de inte gillar vad man skriver. Tycker det säger en del om personen. Du är nummer 7 i ordningen. Andra som tagit upp det är Rataxes, Mr Me och Elit, så du är i gott sällskap!
TS, din foliehatt har enorma proportioner. Men kul för dig att folk svarar i din tråd.
Kortfattat uttryckt så säger ju Läkemedelsboken att studierna som stödjer flera av de äldre vaccinerna är så dåligt utförda att de inte når upp till kriterierna för modern evidensbaserad medicin, framförallt för att de inte var randomiserade och saknade kontrollgrupper.
I SBU-rapporten som Läkemedelsboken refererar till så ser man att detta gäller vaccinerna mot stelkramp, difteri och polio. (D.v.s. sprutor som ges till barn dagligen)
www.sbu.se/upload/Publikationer/Content0/1/Vaccination_2009/Vacciner%20till%20barn%20_sammanfattning.pdf
Nu blandar du äpplen och päron igen samt lägger olika bevisnivå på effekt och biverkan.
Studierna var inte dåligt utförda, det är det ingen som påstår. Det som hända på 60-talet var att man höjde ribban ett snäpp, beroende på sådana som du.
Vad är det du vill ha sagt?
Nu ändrar du igen på det vi diskuterar.
Du pratade om poliovaccin, sedan gick du över till generellt "de vacciner som ges till barn". Nu har du igen minskat dit "scope".
Men vad vill du att jag ska ta med mig från SBUs sammanfattning?
Att:
"Nyttan med vaccinerna vida överstiger riskerna för biverkningar.
Vaccinerna har i det närmaste eliminerat sjuklighet och dödlighet av många tidigare vanliga sjukdomar hos både barn och vuxna."
Eller är det något annat du vill ha sagt?
Vilen diskussion? Jag ser en mystiker oemottaglig för argument och utan förmåga att föra logiska stringenta resonemang.
Men det finns ju folk som tror på spöken också. Det finns folk till allt helt enkelt.
Vilen diskussion? Jag ser en mystiker oemottaglig för argument och utan förmåga att föra logiska stringenta resonemang.
Men det finns ju folk som tror på spöken också. Det finns folk till allt helt enkelt.
Nu blandar du äpplen och päron igen samt lägger olika bevisnivå på effekt och biverkan.
Studierna var inte dåligt utförda, det är det ingen som påstår. Det som hända på 60-talet var att man höjde ribban ett snäpp, beroende på sådana som du.
Du pratade om poliovaccin, sedan gick du över till generellt "de vacciner som ges till barn". Nu har du igen minskat dit "scope".
Att:
Vaccinerna har i det närmaste eliminerat sjuklighet och dödlighet av många tidigare vanliga sjukdomar hos både barn och vuxna."
Att: