• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (Niii)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-05 21:04:54 följande:
    Nu när tråden har fått liv igen, så kanske någon vill svara på varför det mörkas biverkningar av vaccin? Som i det konfidentiella materiel som cirkulerat från glaxosmithkline?
    Det spelar ingen roll om de så mörkade att folk blev självlysande. Biverkningar anmäls primärt till myndigheter så det kommer i alla fall fram i ljuset.
  • Anonym (Vad pågår)

Sedan är det fruktansvärt skrämmande att biverkningar ses som "anekdoter"? Hur skulle det se ut i förlängningen om alla läkemedelsbiverkningar viftades bort som just anekdoter

• Anonym (Vad pågår)
    Iarwain skrev 2014-06-05 21:08:23 följande:
    Vad är det du menar mörkas?

Visa på materialet så kanske jag kan ge en förklaring.
    Men generellt är ganska vanligt att företag har konfidentiellt material.
    Det finns tidigare i tråden. Men gissar att du inte har orkat läsa eftersom du redan vet din ståndpunkt?
  • Anonym (Niii)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-05 21:14:02 följande:
    Sedan är det fruktansvärt skrämmande att biverkningar ses som "anekdoter"? Hur skulle det se ut i förlängningen om alla läkemedelsbiverkningar viftades bort som just anekdoter? 
    Det skulle inte se så bra ut. Tur att det inte är så då.

Du kan inte applicera vad en random person sagt till dig i en debatt på ett internetforum och sedan anta att universitets och forskarvärlden resonerar på samma sätt som personen du tyckte var dum.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Niii) skrev 2014-06-05 21:22:36 följande:
    Det skulle inte se så bra ut. Tur att det inte är så då.

Du kan inte applicera vad en random person sagt till dig i en debatt på ett internetforum och sedan anta att universitets och forskarvärlden resonerar på samma sätt som personen du tyckte var dum.
    Ursäkta min "aggressivitet", men tonen bland folk som dyker upp härinne smittar av sig. Kanske borde vaccinera mig, mot just dumhet...
  • Iarwain
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-05 21:14:02 följande:
    Sedan är det fruktansvärt skrämmande att biverkningar ses som "anekdoter"? Hur skulle det se ut i förlängningen om alla läkemedelsbiverkningar viftades bort som just anekdoter? 
    Det vore väldigt hemsk "om alla läkemedelsbiverkningar viftades bort som just anekdoter".

Problemet är att vad jag sett dig presentera är just anekdoter, och inte nödvändigtvis läkemedelsbiverkningar.

Presentera någon forskningsmaterial som stöder din tes.
    Det finns en anledning till att det blev en bok "Vaccinationer: risker och skador" och inte en vetenskaplig artikel "Vaccinationer: metastudie över risker och skador". Den är troligtvis att det inte finns vetenskapligt stöd för det som boken presenterar.
  • Iarwain
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-05 21:15:35 följande:
    Det finns tidigare i tråden. Men gissar att du inte har orkat läsa eftersom du redan vet din ståndpunkt?
    Jag har läst tråden, men inte allt som länkats. Jag ville veta vilken av de länkar som presenterats du hänvisade till.
    Ska försöka leta reda på den på egen hand.
  • Anonym (Vad pågår)
    Iarwain skrev 2014-06-05 21:42:56 följande:
    Jag har läst tråden, men inte allt som länkats. Jag ville veta vilken av de länkar som presenterats du hänvisade till.
    Ska försöka leta reda på den på egen hand.
    ddata.over-blog.com/3/27/09/71/2012-2013/confid.pdf
  • Anonym (Vad pågår)
    Iarwain skrev 2014-06-05 21:41:10 följande:
    Det vore väldigt hemsk "om alla läkemedelsbiverkningar viftades bort som just anekdoter".

Problemet är att vad jag sett dig presentera är just anekdoter, och inte nödvändigtvis läkemedelsbiverkningar.

Presentera någon forskningsmaterial som stöder din tes.
    Det finns en anledning till att det blev en bok "Vaccinationer: risker och skador" och inte en vetenskaplig artikel "Vaccinationer: metastudie över risker och skador". Den är troligtvis att det inte finns vetenskapligt stöd för det som boken presenterar.
    Det är ingen här som orkar läsa de vettiga artiklar jag presenterar? Det man däremot direkt nappar på är om jag använder mig av någon tveksam sida. Då blir man direkt idiotförklarad.
    Så varför ska jag sitta här och skriva ned alla artiklarna när folk bara klickar förbi dem och hakar upp sig på skitsaker.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"