• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (Niii)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-05 21:50:46 följande:
    ddata.over-blog.com/3/27/09/71/2012-2013/conf...
    Om du hänvisar till en rapport på 1271 sidor måste du faktiskt också berätta vad det är du anser vara anmärkningsvärt i rapporten. Du har inte direkt byggt upp det förtroendet kring dig själv att alla kommer att slänga sig över den som om du vore Edward Snowden.
  • Iarwain
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-05 21:59:13 följande:
    Det är ingen här som orkar läsa de vettiga artiklar jag presenterar? Det man däremot direkt nappar på är om jag använder mig av någon tveksam sida. Då blir man direkt idiotförklarad.
    Så varför ska jag sitta här och skriva ned alla artiklarna när folk bara klickar förbi dem och hakar upp sig på skitsaker.
    Presentera vetenskap, då blir det enklare att ta dig på allvar.
  • Anonym (Vad pågår)
    Iarwain skrev 2014-06-05 22:03:37 följande:
    Nu har jag skummat denna rapport samt även försökt bedöma sanningshalten.

Jag ser faktiskt inte det sensationella, kan du förklara?
    De väljer att utesluta (för allmänheten) exempelvis "apathy", "staring", "insomnia", "abnormal behaviour", "dyspnoea", "leukocytosis", "cyanosis" "gaze palsy", "pertussis", "dyskenesia", "tremor", "death", "sudden death" "sudden infant death syndrome" och mängder av andra mer eller mindre allvarliga biverkningar som rapporterats ett stort antal gånger.
    Men väljer att lista andra biverkningar som exempelvis "face oedema", "eylid swelling" och "fungal skin infection" som här blivit inrapporterade betydligt färre gånger.

Lyssnar gärna på trovärdiga förklaringar, som inte låter ihåliga.
  • Iarwain
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-05 22:51:55 följande:
    De väljer att utesluta (för allmänheten) exempelvis "apathy", "staring", "insomnia", "abnormal behaviour", "dyspnoea", "leukocytosis", "cyanosis" "gaze palsy", "pertussis", "dyskenesia", "tremor", "death", "sudden death" "sudden infant death syndrome" och mängder av andra mer eller mindre allvarliga biverkningar som rapporterats ett stort antal gånger.
    Men väljer att lista andra biverkningar som exempelvis "face oedema", "eylid swelling" och "fungal skin infection" som här blivit inrapporterade betydligt färre gånger.

Var menar du att dom utelämnar denna information?
    Vad är kontrollgruppens utfall för samma biverkningar?
  • Anonym (Niii)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-05 22:51:55 följande:

Va? Dessa biverkningar står ju i Fass hur menar du då att man utesluter för allmänheten?

När det gäller plötslig spädbarnsdöd (8 fall) har den obducerande läkaren inte kunnat fastställa orsak, det ger dig inte automatiskt rätt att fastslå en sådan koppling. I flera fall står det ju att barnen har haft en samtidig infektion i kroppen.

Bara för att rapporten är hemligstämplad betyder det inte att allt som står i den är hemligt... Rapporten är en sammanställning av två andra rapporter som innehåller biverkningar rapporterade till myndigheterna. Under varje enskilt fall som beskrivs i rapporten har läkemedelsföretaget gjort en egen kort sammanfattning. Rapporter avsedda för internt bruk i vilket företag som helst med avancerad verksamhet hemligstämplas som regel, jag antar att den är hemlig är det du hakat upp dig på och därmed dragit slutsatsen att man vill dölja nåt?

Det står också att upp till 72 miljoner människor fått vaccinet och att nytta/risk-kvoten är fördelaktig.
  • Bjoer
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-05 19:03:04 följande:
    Men antar att mina barn och andras barn bara är anekdoter för dig.
    Fram tills du har statistik på hur stor skillnaden är mellan vaccin och riktig sjukdom i incidens av biverkningar och allvarlighetsgrad, så, ja.
  • Bjoer
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-05 21:59:13 följande:
    Det är ingen här som orkar läsa de vettiga artiklar jag presenterar? Det man däremot direkt nappar på är om jag använder mig av någon tveksam sida. Då blir man direkt idiotförklarad.
    Så varför ska jag sitta här och skriva ned alla artiklarna när folk bara klickar förbi dem och hakar upp sig på skitsaker.
    Tips: Använd inte tveksamma sidor. Alls.
  • Anonym (Vad pågår)
    Bjoer skrev 2014-06-05 23:51:41 följande:
    Fram tills du har statistik på hur stor skillnaden är mellan vaccin och riktig sjukdom i incidens av biverkningar och allvarlighetsgrad, så, ja.

Jag har letat med ljus och lykta efter studier som jämför vaccinerade och helt ovaccinerade barn/grupper men inte hittat det någonstans.Det som finns är studier som jämför ett nyare vaccin med ett äldre. Det vill säga man undersöker hur säkert det nya är jämfört med det gamla vaccinet. 

Tycker ni det är rättvisande överhuvudtaget? Ok, man kanske kan få bort någon av biverkningarna genom att göra så, men de biverkningar som båda vaccinerna ger blir på något sätt "normalt"?

Jag har bland annat mailat SBU och fick detta svar:

Tack för din fråga. Det enda jag vet att SBU har gjort på området vacciner är rapporten ”Vacciner till barn – skyddseffekt och biverkningar” (http://www.sbu.se/sv/Publicerat/Gul/Vacciner-till-barn---skyddseffekt-och-biverkningar) och ”Allmän barnvaccination mot HPV 16 och 18 i syfte att förebygga livmoderhalscancer” (http://www.sbu.se/sv/Publicerat/Alert/Allman-barnvaccination-mot-HPV-16-och-18-i-syfte-att-forebygga-livmoderhalscancer).

Tyvärr tror jag inte någon av dessa svarar på din frågeställning.

Hoppas du hittar det du söker!

Med vänliga hälsningar
    Jessica Dagerhamn
    Utredare
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    SBU – Statens beredning för medicinsk utvärdering
    Tel 08-412 32 65 • Fax 08-411 32 60
    E-post [email protected] • www.sbu.se
    Postadress Box 3657 • 103 59 Stockholm

www.twitter.com/SBU_se

• Anonym (Vad pågår)
    Bjoer skrev 2014-06-05 13:47:08 följande:
    Ttror du verkligen nån orkar kolla igenom och svara på spammande med länkar till sånt som man läst flera gånger förut? Jag har tittat på tjogvis med länkar från antivaccinförespråkare och det är alltid samma sak. Cherry picking, anekdoter och logiska felslut pga. brist på kritiskt tänkande. Varje gång. VARJE GÅNG!

Men fine, här kommer lite åt andra hållet. Läs igenom och svara på det, så kan jag ta och svara på dina länkar sen. Om det nu mot förmådan skulle behövas.

www.iflscience.com/health-and-medicine/dear-p...
    Så denna länk inte en tveksam sida?
  • Iarwain
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-06 10:00:52 följande:

Jag har letat med ljus och lykta efter studier som jämför vaccinerade och helt ovaccinerade barn/grupper men inte hittat det någonstans.Det som finns är studier som jämför ett nyare vaccin med ett äldre. Det vill säga man undersöker hur säkert det nya är jämfört med det gamla vaccinet. 

Tycker ni det är rättvisande överhuvudtaget? Ok, man kanske kan få bort någon av biverkningarna genom att göra så, men de biverkningar som båda vaccinerna ger blir på något sätt "normalt"?

Jag har bland annat mailat SBU och fick detta svar:

Tack för din fråga. Det enda jag vet att SBU har gjort på området vacciner är rapporten Vacciner till barn skyddseffekt och biverkningar (www.sbu.se/sv/Publicerat/Gul/Vacciner-till-ba...) och Allmän barnvaccination mot HPV 16 och 18 i syfte att förebygga livmoderhalscancer (www.sbu.se/sv/Publicerat/Alert/Allman-barnvac...).

Tyvärr tror jag inte någon av dessa svarar på din frågeställning.

Hoppas du hittar det du söker!

Med vänliga hälsningar
    Jessica Dagerhamn
    Utredare
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    SBU Statens beredning för medicinsk utvärdering
    Tel 08-412 32 65  Fax 08-411 32 60
    E-post [email protected]  www.sbu.se
    Postadress Box 3657  103 59 Stockholm

Du skulle ju kunna jämföra med den svenska befolkningens andel av psd.

Om denna rapport visar att 8 av 12 miljoner råkat ut för psd (worst case), så skulle man kunna påstå att detta vaccin faktiskt har en skyddande effekt mot psd...

Men rapporten verkar inte vilja beskriva saker som inte kan beläggas, något du försöker göra...
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"