• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Dr B) skrev 2014-06-04 23:45:03 följande:

...och ingen tjänar stora pengar på livsmedel, hygienprodukter och vattenrening???
    Jo det är väl självklart. Bra näringsrik mat, noggrann hygien vid sjukvård och rent vatten är ju grundförutsättningarna för liv och hälsa och undvikande av sjukdom. Det betalar jag gärna pengar för. 
  • Bjoer
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-04 11:10:45 följande:
    "En mycket ovanlig men obehaglig biverkning är att barnet kan bli slappt och svårt att få kontakt med, vilket kan pågå från någon minut till en timme. Det är inte farligt, och inget av de få barn som har råkat ut för den här typen av reaktion har fått några kvarstående besvär".

Så står det på 1177.se som kommentar vad som kan ske i direkt anslutning till vaccination.

Hur kan man tycka att detta inte är allvarligt? Inte farligt? Alltså helt normalt med andra ord? Och hur kan man säga att barnen efter detta inte har fått några kvarstående besvär, har det överhuvudtaget gjorts någon uppföljning som går att läsa om någonstans? Troligen inte. 
    Om detta hände av någon annan anledning, någon annanstans, vilken förälder skulle inte då åka i ilfart till akuten?!

Vart går gränsen för hur allvarliga vaccinbiverkningar det får förekomma egentligen? 
    Så du spekulerar i att det inte gjorts uppföljningar på det här och övertygar dig själv om att någon döljer något?
  • Anonym (Vad pågår)
    Bjoer skrev 2014-06-05 11:03:52 följande:
    Så du spekulerar i att det inte gjorts uppföljningar på det här och övertygar dig själv om att någon döljer något?
    Du får gärna hänvisa till dessa uppföljningar, jag vill gärna läsa om det!
  • Anonym (Vad pågår)

Märkligt att det blir sådant liv härinne så fort det yttras sådant som anses som spekulationer, men att det blir helt tyst när det presenteras vetenskapliga artiklar och annat "bevis" som talar emot vacciner? Och som i många fall även bekräftar spekulationerna.

• Bjoer
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-05 12:38:27 följande:
    Du får gärna hänvisa till dessa uppföljningar, jag vill gärna läsa om det!
    Men vad tror du själv? Barn 'svimmar' en kort stund och ingen bryr sig om att kolla upp det? Really?!
  • Bjoer
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-05 13:28:24 följande:
    Märkligt att det blir sådant liv härinne så fort det yttras sådant som anses som spekulationer, men att det blir helt tyst när det presenteras vetenskapliga artiklar och annat "bevis" som talar emot vacciner? Och som i många fall även bekräftar spekulationerna.
    Ttror du verkligen nån orkar kolla igenom och svara på spammande med länkar till sånt som man läst flera gånger förut? Jag har tittat på tjogvis med länkar från antivaccinförespråkare och det är alltid samma sak. Cherry picking, anekdoter och logiska felslut pga. brist på kritiskt tänkande. Varje gång. VARJE GÅNG!

Men fine, här kommer lite åt andra hållet. Läs igenom och svara på det, så kan jag ta och svara på dina länkar sen. Om det nu mot förmådan skulle behövas.

http://www.iflscience.com/health-and-medicine/dear-parents-you-are-being-lied
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"