• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (Vad pågår)
    Sune03 skrev 2014-05-11 16:30:29 följande:
    Så du är kvar? Var är ditt svar angående diverse tillsatser i vacciner och dess påverkan på kroppen? Det är ett av de svar jag hoppades på att jag skulle få ut någonting av.
  • Drefk2000
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 16:41:59 följande:
    Diskutera och debattera? Tycker du att du diskuterar och debatterar? Jag kör samma race som du när jag "diskuterar" med just dig. Har du ens läst hela tråden? Om du gör det så ser du att jag har lagt fram många öppna frågor/tankar angående varför jag är skeptisk (observera, om du har läst tråden så har du också förstått att jag inte är en rabiat motståndare till vacciner, jag ifrågasätter en mängd saker kring läkemedel/vacciner i stort). 
    Tiomersal är en av tillsatserna som sådana som ni brukar bråka om.
    Här är en bra länk, med referenser, som visar att det är nonsens.

www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2009/Sammanfattning-av-kunskapslaget-for-tiomersal/

Vilka fler tillsatser undrar du över?
  • Anonym (Vad pågår)
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 17:07:17 följande:
    En länk till även denna med källa

www.barnakuten.nu/vaccinationer/formaldehyd-o.../

Så, vad mer undrar du?
    Du har verkligen inte läst tråden! Och jag tror därmed inte på att du läst något av det andra du påstår heller.
  • Anonym (....)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 17:11:05 följande:
    Du har verkligen inte läst tråden! Och jag tror därmed inte på att du läst något av det andra du påstår heller.
    Läser du andras länkar då? Det verkar inte så. Därmed faller den "diskussion" som du påstår dig vilja ha.
  • Anonym (Vad pågår)

Jag ska tala klarspråk för er som inte har läst någon immunologi eller förstått vad jag tidigare har skrivit i tråden.

Vare sig vi sprutar in rent kvicksilver, aluminium, saltsyra eller biodynamiskt odlade äpplen i blodomloppet, så är jag förbaskat skeptisk. För då har kroppen inte själv fått en chans att välja om det ska vara där eller ej, såsom när dessa ämnen går via alla kroppens barriärer som finns där av en anledning!

• Anonym (....)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 17:36:50 följande:
    Jag ska tala klarspråk för er som inte har läst någon immunologi eller förstått vad jag tidigare har skrivit i tråden.

Vare sig vi sprutar in rent kvicksilver, aluminium, saltsyra eller biodynamiskt odlade äpplen i blodomloppet, så är jag förbaskat skeptisk. För då har kroppen inte själv fått en chans att välja om det ska vara där eller ej, såsom när dessa ämnen går via alla kroppens barriärer som finns där av en anledning!
    Du låter alltså inte tandläkaren laga dina barns tänder? Du använder inte flour i tandkrämen och du har ekologiska kläder på barnen och varken TV, dator eller mobil i deras närhet utan de bor i en koja i skogen med dig utan el och andra farligheter?
  • Anonym (-0-0-0-)

Basalt i en diskussion om vaccin är väl ändå att vaccin inte ges intravenöst. Man bör också ta i beaktan vilka mängder av de olika ämnena det handlar om.

Men det är klart "argumentet" får mer styrka om man skriver "spruta in i blodomloppet" eller kvicksilver och saltsyra utan att kommentera vilka mängder det handlar om eller hur stora mängder vi får i oss på andra sätt.
  • Drefk2000

Här säger ju du det jag misstänkte. Du har din ståndpunkt och inga argument eller bevis kommer få dig att ångra dig. Du är ett hopplöst fall som jag hoppas söker hjälp.

Det finns överväldigande bevis för vaccins säkerhet och trots detta är du skeptisk, vad är då vitsen med tråden?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-11 17:52:54 följande:
    Basalt i en diskussion om vaccin är väl ändå att vaccin inte ges intravenöst. Man bör också ta i beaktan vilka mängder av de olika ämnena det handlar om.

Men det är klart "argumentet" får mer styrka om man skriver "spruta in i blodomloppet" eller kvicksilver och saltsyra utan att kommentera vilka mängder det handlar om eller hur stora mängder vi får i oss på andra sätt.
    Vaccin som injiceras ges intramuskulärt eller subkutant. Det vet nog de flesta. Vilka mängder det handlar om och vilka mängder som är "ok" att spruta in är nog i slutändan en fråga jag helst skulle vilja ha svar på ifrån en som vet vad som händer på atomnivå när det sker. Så jag ska nog vända mig någon annanstans med den frågan.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"