• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • puss
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 11:57:58 följande:
    Återigen finns ju inget att jämföra med vad som är "normalt" egentligen, då de allra flesta barn trots allt är vaccinerade? 

man kan ju jämföra med länder som inte använder vaccin, om man hinner det innan barnen dör i tbc och mässning och röda hund.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 11:42:15 följande:
    Andra referenser än just det eventuella sambandet autism och vaccin? D.v.s andra autoimmuna sjukdomar och till och med cancer? Är i nuläget för mycket smutskastning i båda riktningar att jag väntar tills det lugnat ned sig och kommit fler oberoende studier, innan jag sätter mig in i det mer på allvar.
    Du läser EN bok, känner dig lurad och kräver referenser från andra innan du "sätter dig in" i det mer på allvar?

SBU:s rapport är fylld med bra referenser.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 11:57:58 följande:
    Återigen finns ju inget att jämföra med vad som är "normalt" egentligen, då de allra flesta barn trots allt är vaccinerade? 
    Man tittar naturligtvis på hur det ser ut i länder där allmän vaccination inte förekommer och ser de förödande konsekvenser dessa barnsjukdomar får för befolkningen.
    Varför tror du att barnadödligheten är så stor i vissa länder?
    Hela barngrupper dör i en del byar till följd av epidemier av mässling och andra barnsjukdomar.
  • lillamyyyyyy
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-11 12:10:22 följande:
    Man tittar naturligtvis på hur det ser ut i länder där allmän vaccination inte förekommer och ser de förödande konsekvenser dessa barnsjukdomar får för befolkningen.

Varför tror du att barnadödligheten är så stor i vissa länder?

Hela barngrupper dör i en del byar till följd av epidemier av mässling och andra barnsjukdomar.

I vilka länder är det? Jo länder där dem har dåliga levnadsförhållanden
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-11 12:09:55 följande:
    Du läser EN bok, känner dig lurad och kräver referenser från andra innan du "sätter dig in" i det mer på allvar?

Börjar du bli nervös eller varför anklagar du mig för att jag endast läst EN bok när jag presenterat flera olika källor? Hur många böcker/andra källor i ämnet har du själv läst? Och som inte bara är från de vanliga myndigheterna?
    Det jag menade med autism och vacciners vara eller icke vara, är att jag anser att den så kallade Wakefield affären ännu inte är slutdiskuterad. Men eftersom det numera är en allmänt känd farhåga så hoppas man ju att det forskas intensivt på området.
    ki.se/nyheter/gener-och-miljo-lika-viktigt-for-att-forklara-autism

Ja jag tyckte verkligen att SBU:s rapport som du länkade till verkar bra och den ska jag läsa mer i. Tycker speciellt avsnittet på sidan 579; "Kvarstående problem - skäl för fortsatt forskning" verkar särskilt intressant. Har du läst hela rapporten?
  • Anonym (Vad pågår)
    Kan dessa länkar som du presenterar vara en motsvarighet till de källor som den så kallade "antivaccinationslobbyn" använder, och som smutskastas av teflonskallarna(d.v.s de som tror att vaccinet är ett mirakelmedel och vägrar lyssna på någonting annat). Eller är källorna helt och hållet vetenskapligt underbyggda? Hmm..
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-11 12:09:55 följande:

Mycket, mycket intressant:

ki.se/forskning/migration-under-graviditet-okar-risken
  • Drefk2000
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 12:47:09 följande:
    Kan dessa länkar som du presenterar vara en motsvarighet till de källor som den så kallade "antivaccinationslobbyn" använder, och som smutskastas av teflonskallarna(d.v.s de som tror att vaccinet är ett mirakelmedel och vägrar lyssna på någonting annat). Eller är källorna helt och hållet vetenskapligt underbyggda? Hmm..
    Sådana som dig är det omöjligt att argumentera med. Du saknar logiskt tänkande och i avsaknad av detta har du ersatt det med magiskt tänkande och konspirationsteoritänkande.

De länkar jag gav dig borde räcka för att väcka ett skeptiskt, kritiskt och logiskt tänkande, men på dig är det bortkastat. 

Det finns gott om vetenskapliga studier runt vaccin, men med din inställning är det ingen vits. Du skulle inte
    klara av att ta till dig informationen.

Själv anser jag att det INTE ska vara upp till föräldrarna om barnen ska vaccineras eller inte. 
    Det borde vara obligatoriskt och lyda under en lag liknande smittskyddslagen. 
    Genom att vaccinera sig och sina barn skyddar man så många fler, de som inte kan vaccinera sig av olika anledningar till exempel.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"