• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (Vad pågår)
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 13:04:42 följande:
    Sådana som dig är det omöjligt att argumentera med. Du saknar logiskt tänkande och i avsaknad av detta har du ersatt det med magiskt tänkande och konspirationsteoritänkande.

De länkar jag gav dig borde räcka för att väcka ett skeptiskt, kritiskt och logiskt tänkande, men på dig är det bortkastat. 

Det finns gott om vetenskapliga studier runt vaccin, men med din inställning är det ingen vits. Du skulle inte
    klara av att ta till dig informationen.
    Dito.
  • Drefk2000
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 13:15:04 följande:
    Dito.
    Bra argument.. svenskans motsvarighet till "Oh yeah?"
  • Anonym (Vad pågår)
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 13:12:34 följande:
    Inte EN referens till vaccin i den artikeln
    Detta är heller ingen artikel i den bemärkelsen att den behöver några källor, det är helt enkelt information om pågående forskning om miljöfaktorer. Förstår du?
  • Anonym (Vad pågår)
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 13:16:24 följande:
    Bra argument.. svenskans motsvarighet till "Oh yeah?"
    Ungefär. Du får slå upp det!
  • Drefk2000
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 13:18:46 följande:
    Detta är heller ingen artikel i den bemärkelsen att den behöver några källor, det är helt enkelt information om pågående forskning om miljöfaktorer. Förstår du?
    Läs denna:

www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa021134

Vetenskaplig nog för dig, eller ska vi inte lita på The new England journal of medicin heller?

Jag har läst hela, det kommer inte du göra
  • Anonym (Vad pågår)
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 13:24:36 följande:
    Läs denna:

www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa021134

Vetenskaplig nog för dig, eller ska vi inte lita på The new England journal of medicin heller?

Jag har läst hela, det kommer inte du göra
    Jag blir anklagad för att ha läst EN bok när så uppenbarligen inte är fallet, och Drefk2000 har läst EN artikel? Som dessutom inte är någon nyhet för varken mig eller andra här i tråden. Vart är ni skeptiker nu som anser att endast "vaccinmotståndare" inte är pålästa och alltså inte bör tas på allvar?
  • Anonym (Vad pågår)
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 13:04:42 följande:
    Sådana som dig är det omöjligt att argumentera med. Du saknar logiskt tänkande och i avsaknad av detta har du ersatt det med magiskt tänkande och konspirationsteoritänkande.

De länkar jag gav dig borde räcka för att väcka ett skeptiskt, kritiskt och logiskt tänkande, men på dig är det bortkastat. 

Det finns gott om vetenskapliga studier runt vaccin, men med din inställning är det ingen vits. Du skulle inte
    klara av att ta till dig informationen.

Själv anser jag att det INTE ska vara upp till föräldrarna om barnen ska vaccineras eller inte. 
    Det borde vara obligatoriskt och lyda under en lag liknande smittskyddslagen. 
    Genom att vaccinera sig och sina barn skyddar man så många fler, de som inte kan vaccinera sig av olika anledningar till exempel.
    www.pu.uu.se/wiki/Kritiskt_t%C3%A4nkande
  • Inteutanproblem

Men det är ju bara att slå ögonen mot USA och vad som håller på att ske där.

Flera svåra och potentiellt dödliga barnsjukdomar har börjat göra intåg igen. Det i områden där "anti-vaccination" grupperingarna är starka. Konsekvenserna blir på sikt att inte bara dessa stollars stackars barn blir sjuka, utsatta för onödigt lidande och i värsta fall döden. Utan att andra som inte kan vaccineras pga allergier också drabbas, personer vars liv är minst lika mycket värda som någon annans. Herd-protection räddar liv och är en viktig solidarisk funktion i ett civiliserat samhälle. Forskaren som släppte (fejk för det är vad den är) rapporten om att vaccin skulle orsaka autism och skapade hysterin, har för övrigt blivit dömd för detta i domstol. Motiven bakom varför han släppte denna förödande rapport är långt ifrån smickrande. Manipulation med statistik för att gagna hans egen forskning. Han gjorde det för $$ alltså.

• Drefk2000
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 13:38:42 följande:
    Jag blir anklagad för att ha läst EN bok när så uppenbarligen inte är fallet, och Drefk2000 har läst EN artikel? Som dessutom inte är någon nyhet för varken mig eller andra här i tråden. Vart är ni skeptiker nu som anser att endast "vaccinmotståndare" inte är pålästa och alltså inte bör tas på allvar?

Jag har läst många många artiklar och studier angående detta, jag valde ut en till dig. Vill du ha fler?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"