• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Anonym (-0-0-0-)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 11:25:04 följande:
    Om du redan har gått igenom den här publikationen, vet du om referenserna som använts är ifrån källor där man har jämfört vaccinerade barn med tidigare totalt ovaccinerade? Alltså inte ett tidigare stick från någon spruta med syfte att påverka immunförsvaret? 
    Gissar att det är länken till SBU du syftar till. Där finns bla studien från Danmark med. Jag tog upp den eftersom det är en stor sammanställning där man också hur man gjort bedömningen.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 11:25:04 följande:
    Om du redan har gått igenom den här publikationen, vet du om referenserna som använts är ifrån källor där man har jämfört vaccinerade barn med tidigare totalt ovaccinerade? Alltså inte ett tidigare stick från någon spruta med syfte att påverka immunförsvaret? 
    För jag menar att det är ju som att jämföra äpplen och äpplen.
  • Drefk2000
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-28 08:24:12 följande:
    Jag har läst skolböckerna och den vanliga medicinska litteraturen, bland annat under min utbildning, vet att det är myndigheter som socialstyrelsen, sbu, läkemedelsverket, smittskyddsinstitutet etc. som "styr" och har den slutgiltiga makten när det gäller information som går ut till allmänheten. 

Jag har inte endast läst "en bok som vände hela min värld uppochner" som vissa verkar tro. Men det är lättare att hänvisa till en bok med flera samlade referenser än att samla ihop en stor bunt referenser och lägga i en sådan här tråd.
    Min skepsis är något som växt fram under åren, inget som en enda bok framkallat. För jag är trots allt inte dum i huvudet. 

Jag vet också vad pengar och girighet gör med folk. Eller när någon råkar ha ett annat synsätt än den stora massan.
    Det är inte för intet som "häxor" brändes på bål förr i tiden. Det är bara maskerat på annat sätt i vår moderna tid.

En till bok som är intressant i sammanhanget, om någon här mot förmodan kan tänka sig att se saker ur en annan vinkel:

"Deadly medicines and organised crime. How big pharma has corrupted healthcare" av Peter C Gotzsche. 

Jag tycker det är skrämmande hur vissa av er härinne kan sitta och trycka ned andra på det här sättet som i detta forum bara för att någon råkar ha en fundering som går emot strömmen. Gör ni likadant i verkliga livet när någon har en annan åsikt?
    Sedan finns det givetvis också fler härinne som har lagt det på en bra nivå med en respektfull ton.

Jag fortsätter mitt sökande efter svar i vaccinationsfrågan.

Snälla nån.. Finns verkligen antivaccinationslobbyn i Svergie också? Jag hoppades att det var Storbritannien och USA "förunnat". 
    TS, läs på lite om människor som Andrew Wakefield och andra motståndare. 
    Jag avskyr pseudovetenskap i allmänt, men det här är det värsta sorten. Den har dödat och fortsätter göra det.
    Vi har haft utbrott av mässling i både USA och England.

Börja lyssna på www.theskepticsguide.org, du har strax över 430 timmar av riktiga skeptiker som kanske öppnar dina ögon. 
    Du måste vakna från din dröm och ansluta till oss andra här i verkligheten.

Vaccin räddar liv, end of story
  • Anonym (anonym)
    lillamyyyyyy skrev 2014-05-11 10:56:55 följande:

Ja självklart har jag gjort det även läst diagram över hur många som blir sjuka av vaccin och hur många som räknad bli sjuka utan hur många som dött och fått allvarliga följer av sjukdomarna osv, jag är inte rädd för sjukdomarna pga att jag är otroligt påläst ang dem. De flesta sjukdomar var nästan utrotade när vaccinet kom, sen när vaccinet sattes in så insjuknade jättemånga av vaccinet. Sen kan jag meddela att vaccinet är inte 100% säkert, det är till och med så att fler insjuknar i mässlingen som fått vaccin än de som är ovaccinerade. Det flesta sjukdomar härjade även när det var krig eller dåliga förhållanden när de gäller mat och vatten, dålig näring osv. Jag har även en son son fick två sprutor 3 mån vaccin och 5 mån vaccin, två dagar efter vaccinationen började han få oförklarliga skakningar, det håller i än och han är 1år och 1 månad nu, jag började läsa när han var 5 månader pga att han som sagt började skaka. Jag blev chockad över att det var så lite jag vetat och att jag haft så otroligt fel ang vaccin som jag alltid varit för.. nu vet jag bättre och jag ångrar varje dag att jag inte började läsa innan mina barn fick vaccin, då hade min son varit helt frisk idag. ..

Det är ingen garanti att man inte får sjukdomarna när man är vaccinerad och det är heller ingen garanti att man skulle få en hemskt biverkning, men vågar man ta risken med allt som är i vaccinet så som kvicksilver aluminium, formaldehyd, sackaros tex..

Man kan ju läsa om tex vaccinet pentavac på fass.
    Det är inte så konstigt att många kopplar vaccination med att barn får någon form av sjukdom eftersom en massa sjukdomar debuterar vid den ålder som barn vaccineras, barn som exempelvis inte utvecklas mentalt normalt är som regel "normala" till en viss ålder då det börjar märkas att de inte följer en normal utveckling.
    Försenad utveckling och hjärnskador som leder till motoriska fel märks som regel inte hos ett litet barn men börjar märkas när barnet inte klarar åldersadekvata saker vilket inte sällan är vid den tid som vaccination ges.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-11 11:01:22 följande:
    www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa021134
    Andra referenser än just det eventuella sambandet autism och vaccin? D.v.s andra autoimmuna sjukdomar och till och med cancer? Är i nuläget för mycket smutskastning i båda riktningar att jag väntar tills det lugnat ned sig och kommit fler oberoende studier, innan jag sätter mig in i det mer på allvar.
  • puss
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 11:40:57 följande:

ja, så mycket med finns inte att diskutera egentligen.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Anonym (Vad pågår)
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 11:40:57 följande:
    Snälla nån.. Finns verkligen antivaccinationslobbyn i Svergie också? Jag hoppades att det var Storbritannien och USA "förunnat". 
    TS, läs på lite om människor som Andrew Wakefield och andra motståndare. 
    Jag avskyr pseudovetenskap i allmänt, men det här är det värsta sorten. Den har dödat och fortsätter göra det.
    Vi har haft utbrott av mässling i både USA och England.

Börja lyssna på www.theskepticsguide.org, du har strax över 430 timmar av riktiga skeptiker som kanske öppnar dina ögon. 
    Du måste vakna från din dröm och ansluta till oss andra här i verkligheten.

Amen.
  • Anonym (Vad pågår)

Ni som endast ropar hallelujah till vaccin, vad har ni själva för utbildning inom fysiologi/immunologi/biokemi?

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-11 11:41:14 följande:
    Det är inte så konstigt att många kopplar vaccination med att barn får någon form av sjukdom eftersom en massa sjukdomar debuterar vid den ålder som barn vaccineras, barn som exempelvis inte utvecklas mentalt normalt är som regel "normala" till en viss ålder då det börjar märkas att de inte följer en normal utveckling.
    Försenad utveckling och hjärnskador som leder till motoriska fel märks som regel inte hos ett litet barn men börjar märkas när barnet inte klarar åldersadekvata saker vilket inte sällan är vid den tid som vaccination ges.
    Återigen finns ju inget att jämföra med vad som är "normalt" egentligen, då de allra flesta barn trots allt är vaccinerade? 
  • puss
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 11:57:58 följande:
    Återigen finns ju inget att jämföra med vad som är "normalt" egentligen, då de allra flesta barn trots allt är vaccinerade? 

i sverige. det finns barn i andra länder också.
    cuz i´m a wild wild bitch.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"