Nyfiken gul skrev 2014-03-28 18:56:29 följande:
Min första kläninng jag gifte mig i var en krinolin och den gav jag 4500 kr för på rea. året var 1996 och det var då dyra pengar.
Den andra klänningen jag gifte mig i när jag gifte om mig var en dyrare klänning men som jag köpte begagnad till rena vrakpriset 800 kr .
allt beror på vad man tittar efter . Klänningar man själv anser smaklösa eller bara fula eller inte passar mig kan ju kosta allt från några ynka hundralappar upp till fantasisummor på ett par hundra tusen kronor och likadant med dom klänningar man VILL ha .
Allt är ju relativt som tur är och smaken är också som tur var olika.
Själv tycker jag att ju dyrare klänningarna är ju mer smaklösa och tacky ser dom ut. Jag skulle ju aldrig ens gratis vilja ha klänningen som Kim Kardashian gifte sig i tidigare. Hemskt....
och Prinsessan Madeleines klännning var en dyr Valentino, det spelar ingen roll då jag inte alls tyckte den var fin. Sedesam ja och passade henne ja men ingenting i min smak alls.
dyr klänning betyder inte automatiskt god smak Men chansen ökar avsevärt, inte sant? Jämför en klänning från Lindex och en custom made från Dior. Vilken väljer du, om pengar inte är en grej?
Faktum är att kvalitet kostar, hantverk kostar. Billiga tyger made in långtbortistan för slavlöner är ofta inte dyra. Men de är ofta VÄLDIGT tacky om du frågar mig. Jag köpte min brudklänning på House of Brides i Köpenhamn, och jag kan garantera att inte en klänning jag såg där där var smaklös eller tacky. Hittade däremot smaklösa och tacky klänningar i Sverige, därför var jag tvungen att åka över bron. Vet inte hur många klänningar jag provade. Jag hade gärna köpt en billigare klänning om jag hittat en med hög kvalitet, men då jag är sömnadskunnig så vet jag vad kvalitet är. Och att det kostar. Hade ingen tur med varken loppis eller Blocket.