• Anonym (Studenten)

Hur mycket kostade era barns student?

Äldsta barnet tar studenten i sommar och hittills har kostnaderna sprungit iväg rejält.

Balklänning 6000 kr
    Frisör 1500 kr
    Skor 2000 kr
    Väska 1200 kr
    Balbiljett 600 kr
    Limousine 1000 kr

Vi har även köpt en studentklänning för 2500 kr och sedan tillkommer skor och frisör. Minst 2000 kr, troligtvis närmare 2500 kr.

Då har vi ens räknat med kostnader för cateringmat och dryck till mottagningen som kommer besökas av förhållandevis många personer.

Rent spontant känns det som att vi har väldigt tilltagna utgifter. Är det fler som har lagt ut ungefär lika mycket, var det kanske dyrare eller hur mycket landade er slutgiltiga nota på?

• Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?
  • Anonym (mormor)
    Anonym (pia) skrev 2014-03-29 21:06:55 följande:
    25000 är inte en gigantisk summa för alla, för en del är det en skitsumma
    Räcker nästan till en segelbåt,  fullt utrustad,  i slutet av säsongen -  vissa har mer glädje av att segla sommar efter sommar...
  • Anonym (fattig)

Jag beställde mössa från Funcruises till barnet den kostade typ 575kr, jag är så oroad att den ska vara helt usel. Nån som köpt därifrån?

• skpklm
    Anonym (fattig) skrev 2014-03-29 21:27:25 följande:
    Jag beställde mössa från Funcruises till barnet den kostade typ 575kr, jag är så oroad att den ska vara helt usel. Nån som köpt därifrån?

Usel?   Hur många gånger används en studentmössa idag?
  • Anonym (fattig)

Jag vet ju att den inte används mer än en ggr, men man vill ju det ska se fint ut ändå :)

• Anonym (pia)
    Anonym (mormor) skrev 2014-03-29 21:25:00 följande:
    Räcker nästan till en segelbåt,  fullt utrustad,  i slutet av säsongen -  vissa har mer glädje av att segla sommar efter sommar...
    Finns många som kan lägga 25000 på studenten och en miljon på segelbåt
  • Anonym (mormor)
    Anonym (pia) skrev 2014-03-29 21:43:47 följande:
    Finns många som kan lägga 25000 på studenten och en miljon på segelbåt

Och andra som väljer att ta  studenten barfota,  utan studentmössa,  i kläder man sytt själv,  med mottagning där man lagat maten själv för att så småningom köpa segelbåten för härliga familjeseglingar.
  • Anonym (pia)

TS flicka siktar på läkarlinjen , då har hon gått natur och har nog MVG i samtliga ämnen.Om nu familjen har bra ställt och vill fira henne med fina kläder och en lite högtidligare fest för nära och kära kan jag inte se nå got fel i det.

• Mamma till 5 underbara barn
    Anonym (fattig) skrev 2014-03-29 21:27:25 följande:

Inte hört om de företaget men är säkert inget fel på den.
  • Anonym (mormor)
    Anonym (pia) skrev 2014-03-29 22:20:44 följande:
    TS flicka siktar på läkarlinjen , då har hon gått natur och har nog MVG i samtliga ämnen.Om nu familjen har bra ställt och vill fira henne med fina kläder och en lite högtidligare fest för nära och kära kan jag inte se nå got fel i det.

MVG i alla ämnen på natur är bra -  har studenten en ensam förälder firas det  inte så lyxigt ändå.  Som väl är fanns flera stipendier genom skolan.   Den nybakade var helnöjd -  tro det eller ej.
  • Anonym (pia)
    Anonym (mormor) skrev 2014-03-29 22:37:42 följande:

MVG i alla ämnen på natur är bra -  har studenten en ensam förälder firas det  inte så lyxigt ändå.  Som väl är fanns flera stipendier genom skolan.   Den nybakade var helnöjd -  tro det eller ej.
    Man får rätta mun efter massäcken, men finns det en stor massäck kan man använda den .Vad är det för mening att ha ett stort bankkonto om man inte får använda det till att glädja omgivningen
Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?