Jo man får givetvis studiebidrag, dock får inte jag hela mitt av min föräldrar (är inte arton då jag fått hoppa upp en klass) så de pengar jag får brukar få förbrukas på en månad, resten lägger mina föräldrar undan i ett sparkonto (som jag inte får använda till studenten, hade ändå inte räckt)
Sedan om klänningen, att sy själv, asså tvivlar på att jag utan erfarenhet skulle sy en klänning i klass med en världskänd designer, samma sak med era döttrar, de att säkert fint, nu är det dock inte det jag är ute efter. Min klänning ska sys upp efter mina önskemål, kommer ändå kosta runt 6000 kr, finns ju ungefär inget som kan få mig att böja mig på detta då kläder är min passion, och jag vet min sak.
Och de med folk som fått MVG hit och dit och tjoho, ett MVG motsvarar INTE dagens A, de skolsystem jag går är mycket tuffare än det med MVG, VG,G. Våra krav är så mycket högre än de gamla, så att det är löjligt. Och det säger inte jag för att jag är lat eller korkad, jag har alltid varit flitig och tar mina skola på högt allvar. Och en dag som denna är jag en 17 åring som vaknar med ångest och vissa dagar önskar jag att jag inte hade vaknat. Med det nya skolsystemet måste du ge upp ditt liv det är vara så. Och jag har ett brett socialt umgänge och jag känner väldigt få som inte mår ungefär lika dåligt om inte värre än jag. De andra är de som inte bryr sig längre. Dock är detta en helt annan diskussion som jag inte vill ta med er som antagligen inte vet så mycket om det då ni inte fått uppleva det.