• Anonym (Studenten)

Hur mycket kostade era barns student?

Äldsta barnet tar studenten i sommar och hittills har kostnaderna sprungit iväg rejält.

Balklänning 6000 kr
    Frisör 1500 kr
    Skor 2000 kr
    Väska 1200 kr
    Balbiljett 600 kr
    Limousine 1000 kr

Vi har även köpt en studentklänning för 2500 kr och sedan tillkommer skor och frisör. Minst 2000 kr, troligtvis närmare 2500 kr.

Då har vi ens räknat med kostnader för cateringmat och dryck till mottagningen som kommer besökas av förhållandevis många personer.

Rent spontant känns det som att vi har väldigt tilltagna utgifter. Är det fler som har lagt ut ungefär lika mycket, var det kanske dyrare eller hur mycket landade er slutgiltiga nota på?

• Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?
  • Anonym (AA)
    Fjärilslarv skrev 2014-03-31 19:52:09 följande:
    100.000kr är väldigt mycket pengar! det är vad jag tar i studielån på ett läsår ungefär.  vårt bröllop kostade ca 36.000kr och vi hade 36 gäster och självklart betalade vi allt själva.

Det beror väl på ens inkomst? Tjänar man 40-50' netto sparar man utan omsvep ihop 100 000 kr på en kortare tid.
  • jannej
    Fjärilslarv skrev 2014-03-31 20:04:04 följande:
    öh va ger man dricks till kyrkan?
    Man ger dricks om man får en tjänst som man tycker är värd att belöna
  • Anonym (vaaaa)
    jannej skrev 2014-03-31 22:03:14 följande:
    Man ger dricks om man får en tjänst som man tycker är värd att belöna
    Har aldrig hört talas om detta att ge dricks till kyrkan?
  • Fjärilslarv
    Anonym (vaaaa) skrev 2014-04-01 09:17:10 följande:
    Har aldrig hört talas om detta att ge dricks till kyrkan?
    inte jag heller, kanske att man ger till kollekten men det är u en annan sak.
  • Anonym (vaaaa)
    Fjärilslarv skrev 2014-04-01 10:03:00 följande:
    inte jag heller, kanske att man ger till kollekten men det är u en annan sak.
    Ja kollekten är ju en annan sak men det är ju oftast under en gudstjänst!
  • Anonym (vaaaa)

Vigseln i kyrkan betalade vi då vi ville överraska med att ha en som sjöng för oss, det var så personligt och vackert och ha gett så fina minnen. Mina föräldrar stod sedan för bröllopet i övrigt som var en middagsbjudning på resturang och sedan fortsatte festen hemma hos mina föräldrar med musik och mycket gott att inta. Det var en liten men mycket personlig och fint bröllop med våra nära och kära som vi ville ha det. Ett bröllop att minnas för livet :)

• skpklm
    Anonym (vaaaa) skrev 2014-04-01 10:12:27 följande:
    Vigseln i kyrkan betalade vi då vi ville överraska med att ha en som sjöng för oss, det var så personligt och vackert och ha gett så fina minnen. Mina föräldrar stod sedan för bröllopet i övrigt som var en middagsbjudning på resturang och sedan fortsatte festen hemma hos mina föräldrar med musik och mycket gott att inta. Det var en liten men mycket personlig och fint bröllop med våra nära och kära som vi ville ha det. Ett bröllop att minnas för livet :)
    Gifte ni er när ni tog studenten eller?
  • Anonym (vaaaa)
    skpklm skrev 2014-04-01 10:22:21 följande:
    Gifte ni er när ni tog studenten eller?
    Nej, varför frågar du?
  • skpklm
    Anonym (vaaaa) skrev 2014-04-01 10:26:51 följande:
    Nej, varför frågar du?
    Tråden handlar om vad studentfirande kan/ska kosta!
  • Fjärilslarv
    skpklm skrev 2014-04-01 10:44:10 följande:
    Tråden handlar om vad studentfirande kan/ska kosta!
    fast tråden har urartat och handlar nu om giftemål som en kontrast till att ts vill lägga så mkt på studenten.
Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?