• skpklm

Hur mycket kostade era barns student?

Anonym (fattig) skrev 2014-03-29 21:27:25 följande:
    Jag beställde mössa från Funcruises till barnet den kostade typ 575kr, jag är så oroad att den ska vara helt usel. Nån som köpt därifrån?

Usel?   Hur många gånger används en studentmössa idag?
  • skpklm
    Anonym (vaaaa) skrev 2014-04-01 10:12:27 följande:
    Vigseln i kyrkan betalade vi då vi ville överraska med att ha en som sjöng för oss, det var så personligt och vackert och ha gett så fina minnen. Mina föräldrar stod sedan för bröllopet i övrigt som var en middagsbjudning på resturang och sedan fortsatte festen hemma hos mina föräldrar med musik och mycket gott att inta. Det var en liten men mycket personlig och fint bröllop med våra nära och kära som vi ville ha det. Ett bröllop att minnas för livet :)
    Gifte ni er när ni tog studenten eller?
  • skpklm
    Anonym (vaaaa) skrev 2014-04-01 10:26:51 följande:
    Nej, varför frågar du?
    Tråden handlar om vad studentfirande kan/ska kosta!
  • skpklm
    Fjärilslarv skrev 2014-04-01 10:52:20 följande:
    fast tråden har urartat och handlar nu om giftemål som en kontrast till att ts vill lägga så mkt på studenten.
    Gjorde ett försök att vrida tillbaka tråden till vad ts ville debattera.  I andra trådar kan man få en hård "snyting"  efter att ha skrivit ett enda OT-inlägg.
  • skpklm
    Tom Araya skrev 2014-04-13 13:24:21 följande:
    Kyrkans personal får inte ta emot annan ersättning för arbetet genom kyrkan än sin lön från kyrkan.
    Ger man något utöver det så ska det betraktas som ett bidrag till kyrkan, alltså likställt med kollekt.....OM man följer alla regler.

Tack för det förtydligandet!  Blev väldigt förvånad att enskilda anställda i Svenska kyrkan tar emot dricks.
  • skpklm
    Anonym (BB) skrev 2014-04-13 22:37:54 följande:

25 000 kr är inte jättemycket pengar i ett hushåll där båda två verkar inom välbetalda yrken. Vi betalade mellan 40-45 000 kr när vårt barn tog studenten förra året och det gjordes med ett leende på läpparna. Summan är ganska vanlig i området där vi bor och absolut inte uppseendeväckande.
    Verkar nästan som om du tycker det är fel att alla socialgrupper idag får/kan ta studenten - i motsats till för 50 år sedan eller ännu längre   tillbaka i tiden?   De som bor i ert område ska göra det tydligen....
  • skpklm
    Amnia skrev 2014-04-16 13:43:13 följande:

Inte en enda person i min dotters klass blir arbetslös.
    Vilken linje har de gått då eftersom de fått  tillsvidareanställning   allihop direkt efter gymnasiet?
  • skpklm
    Anonym (KHL) skrev 2014-04-18 23:51:45 följande:
    Jodå, det finns många exempel på människor som får bra jobb fort utan högre utbildning och det finns många exempel på folk med utbildning som inte får de finare jobben.
    Vill man lyckas i livet så behöver man starta något eget, skriva en bok eller liknande saker...för på en anställning kommer du troligen inte långt.

Beror på vilka värderingar man har,  vad som anses vara  "att komma långt".
Svar på tråden Hur mycket kostade era barns student?