• PrickigaRut

Saker jag önskar att jag aldrig googlat....

Någon fler än jag som inte kan låta bli att googla saker som kommer upp i diskussioner eller liknande fast man vet att man verkligen inte borde. Några saker jag önskar att jag aldrig googlat: Tarmplack. Two girls one cup. Bilder nekros Någon fler än mig som ångrat saker ni googlat

• Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....
  • adaeze
    puss skrev 2014-03-25 13:31:00 följande:
    Vad är det för nåt? Beskrivning tack.
    Någon som klämmer en stor finne på någon annan, låter inte så farligt, men det är sjukt äckligt
  • puss
    adaeze skrev 2014-03-25 13:34:48 följande:
    Någon som klämmer en stor finne på någon annan, låter inte så farligt, men det är sjukt äckligt
    Aha.

Den här tråden är förbryllande.
  • mimmi83
    puss skrev 2014-03-25 13:29:33 följande:
    Vad är det som är äckligt med hål? Kan nån förklara?
    Asså jag kan inte förklara det, men märkte som sagt redan som liten att jag mår fysiskt illa och mycket dåligt om jag ser små hål eller prickar. Det började med att jag ville nästan kräkas när jag tittade på prickiga fiskar. Sånna där bivax-grejer vad det nu heter med massa hål kan jag inte se på alls, jag blir alldeles kräkfärdig och kliar i hela kroppen, får panik och svårt att andas.
    Men VAD det är med just hål som gör att jag reagerar så kan jag faktiskt inte ge nån förklaring till. de är sådär svarta och tomma och äckliga och BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
  • puss
    mimmi83 skrev 2014-03-25 13:36:12 följande:
    Asså jag kan inte förklara det, men märkte som sagt redan som liten att jag mår fysiskt illa och mycket dåligt om jag ser små hål eller prickar. Det började med att jag ville nästan kräkas när jag tittade på prickiga fiskar. Sånna där bivax-grejer vad det nu heter med massa hål kan jag inte se på alls, jag blir alldeles kräkfärdig och kliar i hela kroppen, får panik och svårt att andas.
    Men VAD det är med just hål som gör att jag reagerar så kan jag faktiskt inte ge nån förklaring till. de är sådär svarta och tomma och äckliga och BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
    Jaha. Gud va folk är känslomässiga och konstiga.

Gillar du inte prickar heller?
  • mimmi83
    puss skrev 2014-03-25 13:37:23 följande:
    Jaha. Gud va folk är känslomässiga och konstiga.
    Gillar du inte prickar heller?
    Hahaha fast det heter ju FOBI av en anledning, det finns ju liksom inget logiskt i det och går nog ej att förstå :)

Prickar går bättre men om de är väldigt små och sitter väldigt tätt ihop så kryper det under huden på mig.
  • Mimmi77

Usch, menade inte att länka skulle bara skriva namnet på. Gå inte in där för fan! Vidrigt!. Hur tar man bort ett inlägg!

• puss
    mimmi83 skrev 2014-03-25 13:40:08 följande:
    Hahaha fast det heter ju FOBI av en anledning, det finns ju liksom inget logiskt i det och går nog ej att förstå :)

Prickar går bättre men om de är väldigt små och sitter väldigt tätt ihop så kryper det under huden på mig.
    Sant förstås... Men mysko. Typ ser de ut som insekter kanske?

Jag har nog ingen fobi så jag har svårt att relatera.
  • mimmi83
    puss skrev 2014-03-25 13:41:41 följande:
    Sant förstås... Men mysko. Typ ser de ut som insekter kanske?
    Jag har nog ingen fobi så jag har svårt att relatera.
    Wiki säger:
    While research on the proposed phobia has been limited, researchers Arnold Wilkins and Geoff Cole, who claim to be the first to scientifically investigate trypophobia, believe the reaction to be based on a biological revulsion, rather than a learned cultural fear.[3] In a research article they wrote for Psychological Science, Wilkins and Cole discussed that the reaction is based on a brain response that associates the shapes with danger. The type of shapes that elicit a reaction were stated to include "clustered holes in skin, meat, wood, plants, coral, sponges, mould, dried seed pods and honeycomb" and that observing these shapes made individuals suffering from trypophobia feel "that their skin is crawling, shudder, feel itchy and physically sick". Some stated reasons behind this fear are that the holes seem "disgusting and gross" or that sufferers are afraid that they "might fall in these holes" or that "something might be living inside those holes"
Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....