• PrickigaRut

Saker jag önskar att jag aldrig googlat....

Någon fler än jag som inte kan låta bli att googla saker som kommer upp i diskussioner eller liknande fast man vet att man verkligen inte borde. Några saker jag önskar att jag aldrig googlat: Tarmplack. Two girls one cup. Bilder nekros Någon fler än mig som ångrat saker ni googlat

• Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....
  • Spana
    Wira skrev 2014-03-25 19:42:11 följande:
    men den är ju fejk? liksom, att kameramannen skulle stå och filma klart medan lejonen äter upp en man tre meter bort? och dessutom zooma ut för att få lite effektfulla bilder på barnen i bilen? Jo men visst :P Nej, jag kan trösta er med att den är fejk fejk fejk ;)

Man tackar!
  • Spana
    Wira skrev 2014-03-25 19:42:11 följande:
    men den är ju fejk? liksom, att kameramannen skulle stå och filma klart medan lejonen äter upp en man tre meter bort? och dessutom zooma ut för att få lite effektfulla bilder på barnen i bilen? Jo men visst :P Nej, jag kan trösta er med att den är fejk fejk fejk ;)

Fast jag vill minnas att jag såg när lejonet attackerade killen.. Men kan Blanda ihop det med andra filmer just tvingat mig att se, där människor attackerats av Djur
  • Chocoholica
    Utvandraren skrev 2014-03-25 15:21:49 följande:
    Baby Brianna :'(
    Det har jag också gjort. Blir helt förstörd när jag tänker jag det. Rynkar på näsan
    I'd give up chocolate but I'm no quitter
  • Nymphaea
    dubblett skrev 2014-03-25 14:22:56 följande:
    Du verkar nästan provocerad för att vissa reagerar på det här med trophofobi?
    Provocerad, nja. Förklarar nedan...
    Molgan 008 skrev 2014-03-25 14:34:04 följande:
    Det kanske är trypofobi-fobi. Flört
    Haha, ja kanske... Glad

Nej, men jag finner det fascinerande att det existerar en fobi för något jag aldrig hört talas om förut. Typ som om någon hade berättat om att det fanns en fobi mot att se fem röda bilar bredvid varandra, och någon länkar till en massa bilder med fem röda bilar och hälften av alla i tråden blir helt utom sig och säger att det är värre än flådda hundvalpar. Ett dåligt exempel kanske, men om man INTE har just den fobin så är bilderna bara inte skrämmande på något sätt. Men det var inte min mening att håna eller ifrågasätta fobin om det uppfattades så.
  • Nymphaea
    Uffesson skrev 2014-03-25 14:38:07 följande:
    Eftersom jag har eksem så googlade jag det. Då fick jag fram utslag ifrån Poison Ivy (vad heter det på svenska?). Inte trevligt!
    Klättersumak (tror inte det finns i Sverige, men vi brukar väl jämföra med murgröna?). Känner flera som fått poison ivy-utslag gång på gång när de varit ute och röjt i skogen och de blir lite värre för varje gång. Hemska, och väldigt smärtsamma.
  • 1Carro82

Ursäkta en okunnig men vad är snuff?

Alltså sen här trypofobi-grejen är ju riktigt fascinerande, jag var tvungen att kolla efter och jag kände ett litet obehag men inte så farligt. Googlade lite på själva fenomenet och hittade en artikel från Metro (har tyvärr tappat bort länken) där två forskare kommit fram till att 16% lider av fobin. Tydligen verkar det som det har att göra med att många farliga djur har mönster som dessa hål påminner om. Det lät lite flummigt men det är ju tydligt att många är påverkade i alla fall!

• Nymphaea
    1Carro82 skrev 2014-03-25 22:09:37 följande:
    Ursäkta en okunnig men vad är snuff?
    Enligt definitionen är det riktiga mord (utan specialeffekter) på film, för kommersiell distribution.
  • 1Carro82
    Nymphaea skrev 2014-03-25 22:57:33 följande:
    Enligt definitionen är det riktiga mord (utan specialeffekter) på film, för kommersiell distribution.
    Men fy! Jag är nog lite blåögd men jag blir lite illa till mods när jag läser om allt som tydligen finns bara ett par klick bort
  • border1
    Hjärtat3 skrev 2014-03-25 18:35:51 följande:
    Baby Brianna! :( Mådde dåligt i flera dagar efter jag läste! Kan inte tänka på det utan att bli tårögd och måste krama om och pussa min lilla tjej på 8 månader.
    Ja, fyfan!
Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....