• PrickigaRut

Saker jag önskar att jag aldrig googlat....

Någon fler än jag som inte kan låta bli att googla saker som kommer upp i diskussioner eller liknande fast man vet att man verkligen inte borde. Några saker jag önskar att jag aldrig googlat: Tarmplack. Two girls one cup. Bilder nekros Någon fler än mig som ångrat saker ni googlat

• Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....
  • Psykologistuderande
    Chockocola skrev 2014-03-25 10:17:09 följande:
    Jag har inte klickat på något som ni länkat, har heller inte sökt på äckliga saker. Så jag sover, utan läskiga bilder på näthinnan. (Förutom bilden på Elin Krantz då, det var längesen) Det räckte, efter det söker jag inte självmant upp läskiga saker. Vissa saker går ju inte att radera varken från hjärnan eller näthinnan.
    Jag är som du; har inte och kommer inte att klicka på några länkar eller använda några sökord från denna tråd. Blir så vansinnigt illa berörd bara av att läsa sökorden...

/Linda
  • Ascendere
    puss skrev 2014-03-25 10:15:24 följande:

ursäkta? hur dum kan man bli?
    Jag vet inte, men ganska dum tror jag. Hur så?
  • Surkärring
    Chockocola skrev 2014-03-25 10:17:09 följande:
    Jag har inte klickat på något som ni länkat, har heller inte sökt på äckliga saker. Så jag sover, utan läskiga bilder på näthinnan. (Förutom bilden på Elin Krantz då, det var längesen) Det räckte, efter det söker jag inte självmant upp läskiga saker. Vissa saker går ju inte att radera varken från hjärnan eller näthinnan.
    å gud ja den bilden sitter på näthinnan än idag. Fy vad jag ångrar att jag klickade på den länken 
    Endast döda fiskar följer strömmen
  • Spana

sitter här med hög puls efter att ha läst nästan alla inlägg. Då har jag inte ens vågat googla något utav det!!

När jag var yngre såg jag några filmer (ej google, tror det var Youtube om det är ok för tråden) när djur attackerade människor.
    Det var lejon, björnar och tigrar bland annat, som tuggade sönder människor.
    Hemskt!!

Tittade trots ångest, just för att det är min största skräck att bli anfallen och uppäten av ett djur. En slags fobi nästan. Det är ju inte så rimligt som tur är.. 

• Alshain

En bekants dotter satt och bildsökte på olika djur. Ett tips, bildsök inte på "krokodil". Förutom ett djur så är det namnet på en narkotisk drog som leder till vävnadsdöd... det är bilder jag önskar att jag aldrig sett...

• puss
    Ascendere skrev 2014-03-25 10:28:59 följande:
    Jag vet inte, men ganska dum tror jag. Hur så?
    "Ganska dum" är ju inte ens på samma skala.

Att filma när man kastar en hund på det där viset är ju verkligen att be om smörj. Djurrättsaktivister kan vara stränga ibland.
  • Ascendere
    puss skrev 2014-03-25 11:48:25 följande:
    "Ganska dum" är ju inte ens på samma skala.
    Att filma när man kastar en hund på det där viset är ju verkligen att be om smörj. Djurrättsaktivister kan vara stränga ibland.
    Ja förmodligen har allt krigande gjort att de blivit så avtrubbade att de helt enkelt inte fattar hur vanligt folk reagerar på sånt. 

Men det ironiska tycker jag är att de blir så hatade för att de dödar en hund, samtidigt som deras jobb är att döda människor (vilket i sig inte är fel, men det sätter fingret på hur oproportioneligt man reagerar ibland)
  • Björnmossa
    Ascendere skrev 2014-03-25 11:55:28 följande:
    Ja förmodligen har allt krigande gjort att de blivit så avtrubbade att de helt enkelt inte fattar hur vanligt folk reagerar på sånt. 

Men det ironiska tycker jag är att de blir så hatade för att de dödar en hund, samtidigt som deras jobb är att döda människor (vilket i sig inte är fel, men det sätter fingret på hur oproportioneligt man reagerar ibland)
    Jovisst, men det där med hunden verkar så meningslöst. Att vara soldat och utföra en soldats uppdrag kan vara nödvändigt.

Jag blir illa berörd av att höra hur djur används i vårdutbildning, men jag kan ändå inse nyttan.
  • Errol Flynn
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Saker jag önskar att jag aldrig googlat....