• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • dahlia92

Jag skulle nog kunna ta äl-test för jag har sånt kontrollbehov, men jag är så glömsk så hade säkert glömt att kolla varje dag så hade säkert missat ändå. Men min kille är så barnslig så fort jag säger att jag har äl så vill han inte "mysa" som alla säger här haha. Men nu när jag hade mens i 4 stackars dagar då var det minsann bråttom.. då skulle vi minsann ha barn osvosv, stackars kille som inte förstår att det inte är då man blir gravid.. xD

Fast som butiksarbetare måste man gå rätt tidigt. Tror det är typ 1-2 månader innan bf. Nu kanske jag överdrev men det är vad jag hört av mina kollegor när vi pratat om det, eftersom det är väldigt mycket stå och det är mycket tunga lyft osv. Det är mer än vad man tror som vanlig "kund". :) Hade man jobbat på kontor måste man nästan jobba ända in i bf. Men jag kommer nog berätta vid v.12 ungefär till kollegor och chef. Jag är rätt smal så dels tror jag att det kommer synas rätt fort, sen behöver vi nog kunna få in någon vikarie, och sen kan jag nog inte hålla mig heller. :) Lixom 2 månader innan man ska gå syns det nog rätt bra skulle jag tro?

• Acire94

Jaha, förlåt! Jag glömde helt av det, har ju läst det innan men ah :) Men nej precis, du kanske får gå tidigare ändå om du är personlig assistent, för det är väl också rätt tunga lyft och så beroende på vad du är för slags personlig assistent då så klart :)

Hahah, killar kan nog få lite prestationsångest tror jag ;) Du kan ju sätta ett alarm så det går varje dag vid en speciell tid? :)

Förlåt, jag tänkte inte alls på det och då har jag ändå jobbat litegrann i kiosk så det borde ju ändå vara samma liksom! Jag kommer ihåg att slushielådorna var skittunga ;)

Har ni tänkt något på bil förresten? Vi har bara en nu, en liten golf och i den kommer vi varken få in barnstol eller kärra i backluckan tyvärr så vi måste skaffa en annan (eller en till då vi tycker det kan vara bra att ha två)! Vad tror ni? Funderar ni på kombi eller någon mindre modell? :)

• dahlia92

Ja precis så ska inte säga när jag har äl denns gången, han får vara ovetande. japp, och skolådor är inget o leka med, kommer på höga pallar så det är så oergonomiskt det kan bli ^^ sen är ju alla butiksjobb olika så vissa kan säkert jobba längre än andra. Jag har en liten clio så jag vet inte om den blir för liten faktiskt. Planen är väl att byta tillbaka till en yaris som jag hade innan då jag tycker den är rymlig även om den är "liten". Pojkvännen har massa bilar dock ingen som är barnvänlig :/ Tror inte att jag kommer skaffa en kombi iaf ^^ men om du hittar någon snygg bränslesnål kombi så säg till :)

• Acire94

Haha det är nog smart! Jo, skolådor är ju rätt tunga, så du kommer nog få vara hemma ett tag innan :/

Jag försöker hitta någon som inte är alldeles för ful att åka runt i, har aldrig velat ha en kombi då de är så "klumpiga" men samtidigt vill man att allt ska få plats i bilen om man ska åka någonstans! Men får se om jag hittar någon mindre bil med stort bagageutrymme istället så att barnvagnen får plats! Har läst på många sidor att det är svårt t.o.m i en volvo v70!!

• Acire94

Tjejer!! Jag vet inte om jag inbillar mig eller inte just nu.. men jag tog ett gravtest runt 23.30 för att jag bara hade en känsla och ville testa..och jag ser ett suuuupersvagt streck!! Jag ska testa på morgonen imorgon igen men var bara tvungen att skriva av mig då sambon sover...hoopppaass :D (alltså det är supersvagt, måste kolla under lampan typ.. kan vara spökstreck också!

• Johannah01

Jag går på semester måndag v.28 och då är jag i gravidvecka 17, har semester 5 veckor och är då i vecka 23 när jag kommer tillbaka, tror det blir lagom att säga då.. Vi har tänkt att kanske köpa en Volvo xc60 2010 år modellen, den kostar 200000 nu men i slutet på året kanske den är lite billigare. Det är min sambo som tjatar om den bilen, och han betalar den själv så vad ska jag säga.. ;) Tack typ!

• dahlia92

Omg ja lägg ut bild! :D Då var det kanske nidblödning du hade ändå?? Nej vad kul nu är ni båda kanske gravida ;) Inte alls avundsjuk nejdåå.. ;)) Hoppas jag får vara kvar här med er ändå. ;) har du testat nu på morgonen än? =)

Svar på tråden ömma bröst!