• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • Johannah01

Jag ringde idag! Efter 29 uppringningar kom jag äntligen fram! Haha upptaget hela tiden. Fick en tid 2 maj :) ska bli spännande!!

• Acire94

Haha oj, många som blir gravida nudå ;) Men gud vad spännande! Jag längtar tills jag får ringa! :D

• dahlia92

Nu är mensen slut iaf så nu blir det till att vänta in äl :) Har fortfarande inte beställt stickor så vi ska försöka hinna med varannan-dag-metoden nu. Mycket med huset och vi blir trötta men vi ska inte ge oss. :)

Hur går det för er? Har du fått några grav-symtom än Johanna?

• Johannah01

Okej håller alla tummar och tår! Jo jag är väldigt trött hela tiden, fortfarande ont i bröstvårtorna.. Har börjat gilla avocado och broccoli vilket ja inte gjorde innan ! Hehe.. Känner stickningar i livmodern, och idag har jag haft "mensvärk" av och till, jätte jobbigt, har änna gjort ont. Men de släpper när jag sätter mig ner å lugnar ner mig.. Jobbigt bara när man jobbar.. :/ tog gravidtest igår eftersom jag hade köpt två stycken CB . Stod Gravid 2-3 veckor hehe:):) idag är jag i vecka 5 (4+3) tror jag haha..

• dahlia92

Nej vad häftigt alltså. :D Ja förstår att det är jobbigt när du jobbar, tror "mensvärken" kan hänga i av och till under hela graviditeten.. Okej vad kul. :) Är faktiskt rätt glad att det inte tog sig för mig i mars, väldigt mycket stress dessa månader hoppas det släpper snart :)

• Acire94

Gud vad kul att lära känna nya sidor hos sig själv, äta ny mat osv :) Du får försöka ta dig tid att sitta ner lite emellan patienterna, har du berättat för din chef att du är gravid? :D

Jag tar ägglossningstest varje dag nu, enligt appen p-tracker (då jag går efter mensen/missfallet jag hade så ska jag ha ägglossning på lördag! Så vi får väl se, tycker det såg liite starkare igår än innan men det märker vi väl snart om det stämmer :) Vi kör också på varannan-dag-metoden nu men jag vill ändå veta när jag har ägglossning så man vet när det kan börja komma tecken :D

• dahlia92

Ja precis vill också ha koll egentligen. Men jag försöker såhär en månad till tar det sig inte nu så får jag börja med testen nästa månad. Men min mens kom ju exakt den dan den skulle så tror den är regelbunden direkt. Och jag känner oftast alltid av när jag har äl så det borde gå. Bara det att enligt appen har jag äl hela påskhelgen haha!! Hoppas inte det blir något långdraget påskfirande, får ursäkta mig med att "Här blir inga barn gjorda, vi måste åka hem då jag har äl.." Vet inte ens var/om vi ska fira i år men oftast brukar vi fira med familjen/släkten.

• Johannah01

Det är nog lätt att man blir en liten test narkoman, men jag tror det kan vara klokt att försöka hålla sig från testerna, vet att man lätt kan bli stressad inombords å de kan förstöra så att det inte tar sig.. Jag har jätte lätt för att stressa på jobbet å sånt och jag har verkligen fått ta tag i mig själv. Idag blev det lite stressigt å de va i samband med det som "mensvärken" kom.. Fick ta djupa andetag å säga till mig själv! Så svårt! Nej jag har inte sagt något till chefen.. Tänkte vänta tills efter semestern i augusti. Har läst att man måste säga till 2 månader innan man ska gå hem.. När tror ni e lagom att gå hem?

• Acire94

Jag är nog lite tvärtom, jag är ju lite testnarkoman så klart men jag blir lugnare av att veta när det händer. Dessutom så kan de ju faktiskt vara så att jag inte får ägglossning en månad och då behöver man inte fundera på om man är gravid alls! :)

Eftersom att du är sjuksköterska så tror jag att du borde gå hem tidigare än om man t.ex. jobbar i butik men sen så tror jag det är väldigt individuellt hur dåligt man mår. Jag tror du får känna efter vad som känns rätt för just dig! Men två månader innan kan ju i alla fall vara bra att berätta för chefen så att hon/han hinner hitta en annan person som kan sköta dig jobb för den tiden du kommer vara borta!

• Johannah01

Ja precis.. Men jag kanske får berätta innan beroende på hur jag mår. Det kanske inte alls går att dölja, och om jag börjar spy hos mina brukare kanske man måste berätta haha.. Förresten är jag undersköterska- personlig assistent :) inte orkat plugga mig högre ;)

Svar på tråden ömma bröst!