• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • corran

HAr varit lite inaktiv här de sista dagarna, har jobbat mycket så ha inte haft tid att sitta vid datorn..Mensen är iaf nästan slut så nu siktar vi på ett nytt försök på äl som borde vara inte nu i helgen men nästa :) 

• Mrs LW
    corran skrev 2014-06-11 18:42:52 följande:
    Oj, det låter inte alls bra :( Ja kontakta gyn så du får svar på vad det beror på! Förstår att du är orolig det skulle jag också vara. Har du testat pergotime? 
    Nej, jag vet helt ärligt inte vad det är.. Skäms Har alltid sett det som någon form av kosttillskott som par som söker hjälp kan få som första steg. Ifall det är så kommer jag aldrig få det. Vi har inte försökt tillräkligt länge på långa vägar och jag är för överviktig för att få hjälp med fertilitet...
  • corran
    Mrs LW skrev 2014-06-11 20:18:57 följande:
    Nej, jag vet helt ärligt inte vad det är.. Skäms Har alltid sett det som någon form av kosttillskott som par som söker hjälp kan få som första steg. Ifall det är så kommer jag aldrig få det. Vi har inte försökt tillräkligt länge på långa vägar och jag är för överviktig för att få hjälp med fertilitet...
    Jag vet egentligen inte heller vad det är men jag (tror) att det är för att man ska få ägglossning hyfsat regebundet? Men kan ha fel.. Kan ju vara värt att kolla upp? :)
  • Milleman

Här kör vi på nya tag. Har ingen aning om när ägglossning är, känns jobbigt men vi ska försöka ligga varannan, var tredje dag.

• corran
    Milleman skrev 2014-06-12 12:33:06 följande:
    Här kör vi på nya tag. Har ingen aning om när ägglossning är, känns jobbigt men vi ska försöka ligga varannan, var tredje dag.

Hoppas på bättee lycka dem här gåmgem :) twsta med tempning?
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-06-12 12:33:06 följande:

Försöka kan man ju göra hade det som plan förra månaden men gick ju åt skogen med det :p lyckades ju bli gravid iaf
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-06-14 01:36:00 följande:

Försöka kan man ju göra smile5.gif hade det som plan förra månaden men gick ju åt skogen med det :p lyckades ju bli gravid iaf smile1.gif
    Ja asså i vårt barn/jobb/båt-träsk finns eg varken orken eller tiden haha! Häromdagen skrattade vi så tårarna sprutade när vi skulle få till det för det är inte likt oss att ligga varannan dag :P men det är ju kul att skratta också ;)

Det som gör mig så uppgiven är den väldigt oregelbundna mensen. Jag hade också velat ha ett bim-datum.
  • Milleman
    corran skrev 2014-06-13 20:26:24 följande:

Hoppas på bättee lycka dem här gåmgem :) twsta med tempning?
    Kan ju alltid försöka. Vår temp har varit lite knäpp. Är en örontermometer som kan mäta 2 grader olika beroende på vilket öra :/ har ingen lust att använda sonens rumptemp ;)
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-06-14 07:23:05 följande:
    Ja asså i vårt barn/jobb/båt-träsk finns eg varken orken eller tiden haha! Häromdagen skrattade vi så tårarna sprutade när vi skulle få till det för det är inte likt oss att ligga varannan dag :P men det är ju kul att skratta också ;)

Det som gör mig så uppgiven är den väldigt oregelbundna mensen. Jag hade också velat ha ett bim-datum.

Det är ju bra att ni kan skratta åt det har läst någonstans att om man får till det två gånger i veckan så ska man kunna bli gravid inom ett år.

Har också oregelbunden mens, är drygt när man aldrig vet om den ska komma eller inte. ..
  • Mariiiah

Jag är gravid! :D Första försöket och vi skulle ju egentligen inte ens försöka förrän nästa gång ;)

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)