• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • corran
    Milleman skrev 2014-05-22 21:37:27 följande:
    Jag gick inte efter äl-test då för två veckor sen utan efter (ursäkta fakta) mycket och tjocka flytningar jag hade i 1-2 dagar. Varken innan eller efter. Men det kanske varit nått annat. Tog gravtest senast på bim-2 och har inte tagit fler. Är nog rädd att bli besviken på resultatet kanske. Men borde kanske göra ett imorn?!

Okej, ja om du hade "äggvite"flytningar borde det vara ett bra tecken på äl. Gör ett test imorgon om du känner för det :)
  • Milleman
    corran skrev 2014-05-22 22:18:38 följande:

Okej, ja om du hade "äggvite"flytningar borde det vara ett bra tecken på äl. Gör ett test imorgon om du känner för det :)
    Håll alla tummar!!
  • Sofie92

Även fast jag visste när jag hade äl förra gången så tog det 1.5 år att bli gravid. Det är inte bara äl som ska vara i fas utan allt med kroppen och inte bara din kropp utan även din partners kropp. Så även fast ni vet när ni har äl så är det inte ett säkert kort. Ville inte göra någon ledsen eller besviken men vill bara att ni ska se det från alla sidor. Både jag och maken har stor sexdrift och vi hade sex minst varannan dag, visst ibland tog det väl lite fler dagar. Jag lyckades bli gravid efter att jag gjort en äggledarundersökning ( man kollar om det finns trängningar och de spolar även äggledarna, AJ är bara förnamnet ) Men allt såg bra ut. Men många blir visst gravida efter en sådann undersökning.

• Milleman
    Sofie92 skrev 2014-05-23 05:23:19 följande:

Även fast jag visste när jag hade äl förra gången så tog det 1.5 år att bli gravid. Det är inte bara äl som ska vara i fas utan allt med kroppen och inte bara din kropp utan även din partners kropp. Så även fast ni vet när ni har äl så är det inte ett säkert kort. Ville inte göra någon ledsen eller besviken men vill bara att ni ska se det från alla sidor. Både jag och maken har stor sexdrift och vi hade sex minst varannan dag, visst ibland tog det väl lite fler dagar. Jag lyckades bli gravid efter att jag gjort en äggledarundersökning ( man kollar om det finns trängningar och de spolar även äggledarna, AJ är bara förnamnet ) Men allt såg bra ut. Men många blir visst gravida efter en sådann undersökning.

Ja asså jag tar inte för givet att jag ska bli gravid för att jag vet när jag har ägglossning utan jag är mer förvirrad över att jag hade ägglossning (kan såklart inte garantera men test visade på lite också) men nu inte får mens.

Tester idag (både äl och grav) är negativa.

Jag kan ju ha haft fel på ägglossningen men är tveksam till det.
  • Utbrytarkonst

Undrar om man verkligen kan bli gravid på en gång när man slutat med p-pillren!?

Jag slutade bara för en månad sedan, och hade ägglossning för två veckor sedan, och känns nu som att jag är gravid!? 

Gör ont i livmodertappen när vi haft samlag bakifrån, brukar aldrig göra det annars, men gjorde det förra gången som jag var gravid också... och de senaste dagarna har jag haft väldigt svullen mage, alltså ser ut som en rund boll typ som i fjärde månaden ungefär, och magen kan väl bli uppblåst även vid tidig graviditet? 

Har inga andra symtom, men så drömde jag igår natt att jag tog upp en digital gravid test och där stod det "gravid 2-3 veckor", alltså vet att det inte låter så pålitligt med drömmar men ändå, har även en allmän "känsla" att det är något. 

Känns bara så osannolikt att jag redan skulle vara gravid när jag just slutat med p-pillren? Hade iallafall väntat mig att det skulle ta tre månader eller längre. Tänker iallafall inte testa ännu!

• Milleman

Tog ett nytt gravtest nu. Så negativt det bara kan vara.

Förstår inte varför jag har ont i nedre magen och ljumsken om jag inte är gravid. Märkligt.

• corran
    Milleman skrev 2014-05-25 11:27:18 följande:
    Tog ett nytt gravtest nu. Så negativt det bara kan vara. Förstår inte varför jag har ont i nedre magen och ljumsken om jag inte är gravid. Märkligt.

Dt är kanske yecken på att mensen kommer snart :/
  • Josephine88
    Har använt ÄL-tester sedan i tisdags men har inte fått ens närheten av positivt, ingen stegring heller. Har hört att man kan behöva testa vid olika tider och ja en massa faktorer som kan spela in. Orkar inte börja testa typ 3 ggr per dag så jag tror jag ger mig för denna gång Glad Skulle jag gå på min kropp och appen skulle jag gissa att jag haft/hade ÄL typ idag/under helgen. Så får se när mensen kommer, borde ju bli om 2 veckor. Kanske testar nästa cykel om jag orkar Flört Det är ju som sagt första försöket först nästa cykel så vet inte om jag orkar med ÄL-tester än... Kan ju dessutom ha lite oregelbunden cykel nu när jag precis slutat p-pillren så egentligen hade jag kanske behövt köra med ÄL-tester en vecka till eller så.  
  • corran
    Josephine88 skrev 2014-05-25 18:13:20 följande:
    Har använt ÄL-tester sedan i tisdags men har inte fått ens närheten av positivt, ingen stegring heller. Har hört att man kan behöva testa vid olika tider och ja en massa faktorer som kan spela in. Orkar inte börja testa typ 3 ggr per dag så jag tror jag ger mig för denna gång  Skulle jag gå på min kropp och appen skulle jag gissa att jag haft/hade ÄL typ idag/under helgen. Så får se när mensen kommer, borde ju bli om 2 veckor. Kanske testar nästa cykel om jag orkar  Det är ju som sagt första försöket först nästa cykel så vet inte om jag orkar med ÄL-tester än... Kan ju dessutom ha lite oregelbunden cykel nu när jag precis slutat p-pillren så egentligen hade jag kanske behövt köra med ÄL-tester en vecka till eller så.  

Ja när man slutat med p piller så är det ändå gansla vanlogt att det tar ett tag för kroppen att komma i balans :)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)