Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
Vi ska också försöka oss på syskon :) Precis i dagarna fått tillbaka första mensen nu efter cerazette så i juni har vi tänkt oss första försöket till barn nr 2 :)
Vi ska också försöka oss på syskon :) Precis i dagarna fått tillbaka första mensen nu efter cerazette så i juni har vi tänkt oss första försöket till barn nr 2 :)
Åh fy vad jobbigt! Stackars liten.. Att de har det så besvärligt dessa barn med luftrörsbesvär. Helt sjukt att behöva vara så ofta till läkare/akuten! :/
Jag är i valet och kvalet om jag skulle köra med ägglossningstest denna gång? Gjorde inte det med förra utan hade sex vid den tid jag borde haft ÄL enligt nån app, vilket resulterade i graviditet på typ andra försöket. Hur tänker ni, använder ni ÄL-test eller inte? Man vill ju som helst bli gravid igår.. ;P
Milleman:
Haha det är ju lite grann därför jag överväger ÄL-test ;) Nu sysselsätter jag mig med appar i brist på annat, vill som ha något konkret att göra i väntan på ett plus. Men egentligen kan jag ju inte göra så mycket i mina appar, det är ju mest bara registrera mens, få påminnelse om när ÄL bör vara, markera ev. symtom osv ;) Samtidigt blir man kanske ännu mer besatt om man använder ÄL-test, om det nu går att bli det? ;)
Corran:
Nej då förstår jag att det räcker med de två första gångerna. Man kanske skulle test ändå..! :) Räcker ju som sagt förhoppningsvis med 2-3 gånger om allt är regelbundet.
Jag kunde inte låta bli, jag klickade hem ett par tester idag ;)
ÅÅh grattis Saris09!!
Nu skulle ju inte vi försöka denna månad pga bokad resa i vinter osv (kan ju inte flyga som höggravid) men vi "råkade" ju såklart få till det igår.. Det är ju inte optimalt för att pricka in ÄL men spermier sägs ju kunna överleva upp till 6-7 dagar och så vet vi ju inte exakt när min ÄL är.. Så det blev plötsligt mycket spännande att invänta mensen denna gång trots att det inte var meningen. Tänkte in på att det var så nära ÄL. En bebis är självklart så oerhört välkommen den bara kan bli, oavsett när det blir, herregud det är ju bara en resa.. Så det blir mer spännande än vi hade väntat oss här i början av juni
Den jag använt ovan är Menskoll. Finns ju Womanlogg också men den tycker jag inte är lika bra.
Inför första barnet hade jag ätit p-piller i totalt ca 9-10 år (trionetta 28 ca 8 år, cerazette ca 2 år). Då tog det ca 4 månader innan mensen blev regelbunden, sen första försöket efter det tog det sig direkt. Nu har jag ätit cerazette i ca ett halvår och bara hunnit få första mensen efter.. Tog 6 veckor.. Vet ju såklart inte om den är regelbunden än..