• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Hej! Är en tjej på 20, snart 21 år som precis påbörjat bebisverkstad..(igen). Har en son på 7 månader hemma, så förhoppningsvis blir det syskon till honom snart :) Hade tänk vänta ett tag men vafasen, vad ska man vänta på egentligen? :) Haka på här ni som också försöker bli gravida :)

• Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)
  • Milleman
    corran skrev 2014-05-25 17:40:12 följande:

Dt är kanske yecken på att mensen kommer snart :/
    Förhoppningsvis. Har aldrig längtat efter mensen så mycket som jag gör nu så jag får en aning om hur cykeln ser ut. Verkar vara väldigt oregelbunden. Vi får väl börja ligga var tredje dag och hoppas på det bästa ändå. Får göra ett schema haha :P
  • corran
    Milleman skrev 2014-05-25 20:01:08 följande:
    Förhoppningsvis. Har aldrig längtat efter mensen så mycket som jag gör nu så jag får en aning om hur cykeln ser ut. Verkar vara väldigt oregelbunden. Vi får väl börja ligga var tredje dag och hoppas på det bästa ändå. Får göra ett schema haha :P

Ja jag förstår de! hahaha ja ett schema kanske underlättar haha
  • Sofie92

Hade BIM nu i helgen men ingen mens än, jag tänkte avvakta till onsdag att testa. Jag brukar ha den "oturen" att mensen kommer direkt efter jag tagit test eller dagen efter så jag väntar till onsdag innan jag tar ett test. Det ända jag känner är lite små värk i brösten och inget annat. Nu har jag och dottern legat dunderförkylda i veckan och är äntligen på bättringsvägarna. Men nu hoppas jag att det tagit sig Glad På ett sätt känner jag mig gravid men på ett annat sätt inte så är väldigt kluven. 

• pingeming
    Utbrytarkonst skrev 2014-05-23 22:50:15 följande:

Undrar om man verkligen kan bli gravid på en gång när man slutat med p-pillren!?

Jag slutade bara för en månad sedan, och hade ägglossning för två veckor sedan, och känns nu som att jag är gravid!? 

Gör ont i livmodertappen när vi haft samlag bakifrån, brukar aldrig göra det annars, men gjorde det förra gången som jag var gravid också... och de senaste dagarna har jag haft väldigt svullen mage, alltså ser ut som en rund boll typ som i fjärde månaden ungefär, och magen kan väl bli uppblåst även vid tidig graviditet? 

Har inga andra symtom, men så drömde jag igår natt att jag tog upp en digital gravid test och där stod det "gravid 2-3 veckor", alltså vet att det inte låter så pålitligt med drömmar men ändå, har även en allmän "känsla" att det är något. 

Känns bara så osannolikt att jag redan skulle vara gravid när jag just slutat med p-pillren? Hade iallafall väntat mig att det skulle ta tre månader eller längre. Tänker iallafall inte testa ännu!

Jag glömde av mina piller 2 dagar och sket sen att ta dom då vi ändå inte var aktiva i sängen längre, fick blödningar efter jag slutade några få dagar sen en vecka senare typ så fick jag riktig mens. Sen så ca 2 veckor efter det (ÄL) så sexade vi och han råkade komma i mig och vips så vart jag gravid ! alltså 1 ÄL, 1 gång.
    Dock verkar jag vara rätt fertil då dottern blev till när jag tog ut hormonspiralen och skulle rensa kroppen lite innan jag gav mig på något nytt skydd, hon blev till på 2 ÄL.

Lycka till iaf och hoppas det är en liten bebis där inne ! :D
  • corran
    Sofie92 skrev 2014-05-26 10:03:36 följande:
    Hade BIM nu i helgen men ingen mens än, jag tänkte avvakta till onsdag att testa. Jag brukar ha den "oturen" att mensen kommer direkt efter jag tagit test eller dagen efter så jag väntar till onsdag innan jag tar ett test. Det ända jag känner är lite små värk i brösten och inget annat. Nu har jag och dottern legat dunderförkylda i veckan och är äntligen på bättringsvägarna. Men nu hoppas jag att det tagit sig  På ett sätt känner jag mig gravid men på ett annat sätt inte så är väldigt kluven. 

Åh så spännande! Hållrt tummarma stenhårt för ett plus på ons :D
  • Kawinna
    corran skrev 2014-05-26 19:28:57 följande:
    Åh så spännande! Hållrt tummarma stenhårt för ett plus på ons :D

Hur går det för dig corran? När har du bim?
  • Sofie92

Jag trodde jag skulle kunna vänta tills i morgon men jag tog testet idag och det var neg Rynkar på näsan
    Det börjar kännas hopplöst igen Gråter Även fast vi inte skulle göra en stor grej av det så längtar jag såå efter en till. Det är så sjukt jobbigt att inte veta när eller om ens det kommer fungera denna gången. 1.5 år innan jag blev gravid förra gången och jag var ett vrak, vill inte genomgå samma sak igen Gråter

• Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-05-27 08:42:05 följande:
    Jag trodde jag skulle kunna vänta tills i morgon men jag tog testet idag och det var neg 

Det börjar kännas hopplöst igen  Även fast vi inte skulle göra en stor grej av det så längtar jag såå efter en till. Det är så sjukt jobbigt att inte veta när eller om ens det kommer fungera denna gången. 1.5 år innan jag blev gravid förra gången och jag var ett vrak, vill inte genomgå samma sak igen 

Hoppas du får ett plus, kan ju vara för tidigt att testa! Ta ett test igen om några dagar
  • Sofie92
    Kawinna skrev 2014-05-27 09:10:31 följande:

Hoppas du får ett plus, kan ju vara för tidigt att testa! Ta ett test igen om några dagar smile1.gif
    Jag hade BIM i helgen så har inga stora förhoppningarObestämd Kom just på att jag hade en blödning i smaband med ÄL och jag vet inte vad det kan betyda eller ha för innebörd. 
  • Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-05-27 09:18:01 följande:
    Jag hade BIM i helgen så har inga stora förhoppningar Kom just på att jag hade en blödning i smaband med ÄL och jag vet inte vad det kan betyda eller ha för innebörd. 

Vissa får det i samband med äl, helt naturligt när hade du äl?
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)