• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • LängtansBlåaBlomma

Jag fick 2-3 veckor ÄL+17.
    Har inte riktigt bim...
    Jo hade 2 äggblåsor men 2-3 veckor efter ägglossning stämmer ju, jag är ju i v 4+3 enligt app om man går på ägglossning.

• LängtansBlåaBlomma
    snövit skrev 2014-04-27 20:41:32 följande:
    längtansblåablomma : grattis än en gång, visst är det overkligt?! :) hur tjock va din slemhinna nu innan du tog ovitrelle? och under hur lång tid har ni försökt med sprutor?
    Ca 8 mm. Vi har provat Puregon sen maj-13.
  • attlangta01

Hej

Vad kul att det händer saker här.

LängtansBlåaBlomma, stort grattis till plusset! Hade du några gravsymtom innan plusset?

Snövit, shit vad det gick snabbt för dig. jag fick ett extra vul och tog ovitrelle igår. Så jag ligger väl ca en vecka efter dig nästan.

Alla ni här, hur mycket har ni sex kring ägglossningssprutan och ungefär när? Före, efter?.... Jag får alltid lite prestationsångest när jag tagit sprutan. Nervös att man inte har sex tillräckligt....

• Tjockisbullen2012

Jag förstår vad du menar! För min del så känns de först som om man inte haft sex tillräckligt och sedan övergår känslan till att man har kört för mycket istället. Denna omgång blev det väldigt mycket först körde vi på onsdagen och sedan tog jag sprutan på torsdag kvällen, och körde en gång då också, sedan blev de även fredag kväll, lördag morgon och skulle blivit lördag kväll men vi var för trötta så de blev söndag morgon istället.

Som sagt de blev en del, men ibland känns de ändå som om man hade kunnat gjort mer . Hur ser de ut för er?

• LängtansBlåaBlomma

Vi har alltid blivit ombedda att ha sex ca 24h efter ägglossningssorutan. Nu sist tog jag sprutan vid 18 på tisdagen och hade samlag på onsdag kväll som tidigast. Och det resulterade i ett plus!
    Hade magknip och var hård i magen ca en vecka innan jag plussade. Det är ju också biverkning av ovitrelle liksom ömma bröstvårtor. Sen fr o m plusset har jag molvärk av och till.

• snövit

attlangta01 : ja, visst gjorde de! :)
    gick på puregon i 9 dagar utan kontroll och på första vul såg hon en stor blåsa..
    vi hade samlag samma kväll som jag tog ovitrelle (torsdagen) och sen lördag och söndag.. dock denna gång kände jag ingen press/prestation och känner att blir de så blir de, har kämpat så och nu snart ger vi upp, tar ju sån energi.. fast kommer ju givetvis att bli lika ledsen när tant röd kommer på besöki!!

fick molvärk 6 dagar efter ovitrelle som håller i sig ännu, som mensvärk till och från så säkert av ovitrellesprutan?! hade samma symtom när vi gjorde ivf på ruvardagarna!! hoppas nu!! :)

lycka till!! :)

• attlangta01
    Tjockisbullen2012, vi sexade nästan lika mkt som er. Måndag kväll, spruta 16 på tisdag, sex på kvällen, sex onsdag kväll samt torsdag lunch. Tänkte också tanken om det är FÖR mkt, men samtidigt vet jag att vi sexade jätte mkt i samband med att vår son blev till. Två gånger på en dag ngn av dagarna, men kommer inte ihåg i förhållande till när sprutan togs. Nu håller vi tummarna på att allt sexande gett resultat : )

LängtansBlåaBlomma, ngt i brösten? Känns som det är standard : )

Snövit. Jag sprutade 12 dagar denna gången, hade då en på mellan 17-18.
    Visst tar det på energin. VIll så gärna nu! Men samtidigt är jag så enormt tacksam över att vi redan har en liten plutt. Det är än så länge inte alls lika tufft som innan honom.

Men nu tycker jag vi håller tummarna för att vi alla får vårt efterlängtade pluss! : )
  • LängtansBlåaBlomma

attlängta: Jag hade ont i brösten efter varje Ovitrelle men har ont nu (i hela brösten) sen jag fick positivt.

• Tjockisbullen2012

attlangta01: hur gammal är sonen? Jag läste någonstans att om mannen har bra spermier så ska inte mycket sex minska chansen. Innan dottern hade mannen bättre än bra så det borde vara okej trots många gånger, men svårt och veta.

Jag har funderat mycket på hur jag kommer känna vid nästa graviditet i jämförelse med de tidigare innan bim. Jag förväntar mig samma men samtidigt så skiljde sig mitt ma en del ifrån graviditeten med dottern så visst behöver de inte vara samma.

Hur känner ni som väntar på bim? Några symtom? Jag hade ont i brösten fram till äl+5 så helt klart biverkning av ovitrelle. Tog gravtest äl+7 och det var helt blankt så nu vet jag att allt jag känner nu och fram till bim kan vara eventuell grav och får jag positivt på gravtest så bör det vara en grav och inte ovitrelle. Känns dock lite för bra för att vara sant så jag redan ställt in mig på att det inte gick. Är idag på äl+8.

• LängtansBlåaBlomma

Tjockis: Jag testade inte förrän äl +16 då jag fick ett tydligt streck. Samma dag började jag få molvärk
     Ömma bröst fick jag av ovitrelle men det har sen fortsatt då och då fram till nu (v 5+3).

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?