Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej! Jag försöker få till första barnet med hjälp av Puregon. Jag har precis avslutat en behandling och hade förmodligen ägglossning i torsdags. Hade en äggblåsa på 17 mm och en på 15. Nu väntar en låååång väntan på bim om 2 veckor. Tar för övrigt Ovitrelle x 3 för att motverka bruna flytningar / spottings som jag tidigare fått bara några dagar efter ovitrelle. Med tre ovitrelle sprutor m 3 resp 5 dagars mellanrum ges ett extra hormonstöd. Kan det vara nåt för dig, Melissa?

• LängtansBlåaBlomma

Hej trina, jag tänker på dig.
    Nya tag i augusti.  Jag vet inte hur det går personligen om det inte går vägen nu. Jag har tagit Puregon i tre veckor och fick två äggblåsor som jag hoppas befruktats nu. Men annars ska vi prata ivf.

• LängtansBlåaBlomma

Jag verkar ha plussat idag! Tror ni Ovitrelle påverkar fortfarande, jag tog det förra tisdagen (+10 dagar sen)

• LängtansBlåaBlomma

Jag har lagt fram allt i badrummet inför imorgon. Ett digitalt som visar antingen eller. Gravid eller inte gravid. Helt sjukt att vara i det här nu 

• LängtansBlåaBlomma

Jag törs inte riktigt lita på det men grejen är att jag har molvärk konstant, som hugg och stick, och jag har inte fått mens än så jag börjar känna mig säker.
    +11 dagar efter sista ovitrelle fick jag det här:

• LängtansBlåaBlomma

Jag ska testa igen imorgon. Och kanske om några dagar men den här nya molvärken övertygar mig mer och mer.

• LängtansBlåaBlomma

Jag fick 2-3 veckor ÄL+17.
    Har inte riktigt bim...
    Jo hade 2 äggblåsor men 2-3 veckor efter ägglossning stämmer ju, jag är ju i v 4+3 enligt app om man går på ägglossning.

• LängtansBlåaBlomma
    snövit skrev 2014-04-27 20:41:32 följande:
    längtansblåablomma : grattis än en gång, visst är det overkligt?! :) hur tjock va din slemhinna nu innan du tog ovitrelle? och under hur lång tid har ni försökt med sprutor?
    Ca 8 mm. Vi har provat Puregon sen maj-13.
  • LängtansBlåaBlomma

Vi har alltid blivit ombedda att ha sex ca 24h efter ägglossningssorutan. Nu sist tog jag sprutan vid 18 på tisdagen och hade samlag på onsdag kväll som tidigast. Och det resulterade i ett plus!
    Hade magknip och var hård i magen ca en vecka innan jag plussade. Det är ju också biverkning av ovitrelle liksom ömma bröstvårtor. Sen fr o m plusset har jag molvärk av och till.

• LängtansBlåaBlomma

attlängta: Jag hade ont i brösten efter varje Ovitrelle men har ont nu (i hela brösten) sen jag fick positivt.

• LängtansBlåaBlomma

Tjockis: Jag testade inte förrän äl +16 då jag fick ett tydligt streck. Samma dag började jag få molvärk
     Ömma bröst fick jag av ovitrelle men det har sen fortsatt då och då fram till nu (v 5+3).

• LängtansBlåaBlomma

För mig hände det i januari. Min blåsa jag hade tillbakabildades men jag blödde bara kort sen kom kroppen igen och gjorde en ny blåsa. Tyvärr ingen graviditet men väl en ägglossning.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • LängtansBlåaBlomma
    Tesen83 skrev 2014-06-30 12:08:55 följande:

Då har jag testat idag. 12 dagar efter ovitrelle. Ett svagt +. Funderar på om det går att lita på. Har ni varit med om det? Känner mig förvisso gravid men har svårt att lita på resultatet ännu.

Jag testade positivt dag tio efter ovitrelle och jag är gravid. Du kan se hur mina test blir starkare:

kampenmotpco.blogg.se/2014/april/forsok-nr-8-positivt-graviditetstest-nr-3.html
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?