• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • LängtansBlåaBlomma

Jag verkar ha plussat idag! Tror ni Ovitrelle påverkar fortfarande, jag tog det förra tisdagen (+10 dagar sen)

• Tjockisbullen2012

Hoppas det är ett plus pga en liten bebis och inte pga sprutan. Om du testar imorgon och det är lika starkt eller starkare borde du nog kunna tro att det faktiskt är sant! Jag har för mig att jag fick ett svagt streck på dag 10 efter ägglossningssprutan. Men det var mycket svagare än ditt streck. Sedan dagen efter var det så gott som borta. Jag vågar mig nog på ett grattis! :)

• LängtansBlåaBlomma

Jag har lagt fram allt i badrummet inför imorgon. Ett digitalt som visar antingen eller. Gravid eller inte gravid. Helt sjukt att vara i det här nu 

• snövit

längtansblåablomma : åh, grattis. hoppas verkligen det är ett plus!!

min gyn sa till mig att ovitrelle sprutan kan hålla i sig upp till 14 dagar så därför är min testdag ca 18 dagar efter jag sprutat, fast jag har läst att den ska gå ur kroppen efter en vecka så du är säkert gravid!! :)

• LängtansBlåaBlomma

Jag törs inte riktigt lita på det men grejen är att jag har molvärk konstant, som hugg och stick, och jag har inte fått mens än så jag börjar känna mig säker.
    +11 dagar efter sista ovitrelle fick jag det här:

• snövit

längtansblåablomma : ett solklart plus, tror inte ovitrelle sitter i mer än en vecka.. däremot sa min gyn att det är bättre att vänta 14 dagar med att testa för att man kan bli gravid och sen blöda ut de som en vanlig mens och hade därför inte vetat om graviditeten, men nu hoppas vi att det går bra hela vägen för er! :) 

jag hade riktig mensvärk/hugg och molande smärta de tre första månaderna så det ser jag som positivt, hade även lite rosa flytningar när jag väntade våran son och dom sa att slemhinnorna förändras så de va helt normalt!! va kul för er, grattis än en gång!!!! :)

• LängtansBlåaBlomma

Jag ska testa igen imorgon. Och kanske om några dagar men den här nya molvärken övertygar mig mer och mer.

• snövit

längtansblåablomma : grattis än en gång, visst är det overkligt?! :) hur tjock va din slemhinna nu innan du tog ovitrelle? och under hur lång tid har ni försökt med sprutor?

• Tjockisbullen2012

Men stämmer verkligen 2-3 med antal veckor? Jag har för mig att jag fick 1-2 efter bim när jag var gravid första gången. Har du passerat bim? Jag tänker som så att det kanske kan vara två små pyren där inne och att det är därför du har så mycket hormon? Eller kan det vara så att ovitrelle kan ge en extra dos? :) men visst hade du två ägg på gång? För i så fall finns det ju faktiskt en chans att det är två små? Grattis än en gång!

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?