• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • trina
    attlangta01 skrev 2014-02-25 21:13:35 följande:
    Vi är på Sophiahemmet nu. Har du börjat spruta ännu? Du får berätta hur det går för dig sen när du sätter igång.

Får förhoppningsvis börja nästa vecka.
  • attlangta01
    LindaML skrev 2014-02-26 00:29:41 följande:
    Hej!:) Jag är inne på min andra omgång av puregon 75ie. Förra omgången fick jag bra äggblåsor (2st) på 20mm men verkar inte ha reagerat på ovitrelle sprutan för jag fick inte mens och var ej gravid. Så den här omgången ska vi ev köra med två ovitrelle sprutor så att äggen släpper 👍 Jag har en mild variant av PCOS och opererade bort dermoid cystor på äggstockarna i feb 2013. Fick kvar mkt av äggstockarna så de är skönt men de stängde stängdes av pga cystorna. Så vi försöker nu bara få igång ägglossningar så vi kan få ett syskon till vår son. Kul att hitta en tråd som inte handlar om IVF då väldigt många om puregon landar där :) Kanske hamnar vi där också men skönt att bolla tankar och erfarenheter med några i det här stadiet.
    Hej och kul att du hittade till denna tråd! Vi håller också på med ett syskon till vår son. Denna omgång får vi dock avbryta då jag inte reagerade alls. : ( Nu får jag se hur länge det dröjer tills vi kan komma igång med ett nytt försök. Men uppdatera gärna hur det går för er. Tycker det är skönt att bolla lite när man är inne i karusellen....
  • LindaML
    attlangta01 skrev 2014-02-26 14:15:47 följande:
    Hej och kul att du hittade till denna tråd! Vi håller också på med ett syskon till vår son. Denna omgång får vi dock avbryta då jag inte reagerade alls. : ( Nu får jag se hur länge det dröjer tills vi kan komma igång med ett nytt försök. Men uppdatera gärna hur det går för er. Tycker det är skönt att bolla lite när man är inne i karusellen....

Vilken dos tog du den här gången?

Jag hoppas innerligt att den här omgången fungerar för oss. Vill höra bra saker ifrån gyn nästa gång jag ska dit på UL. Allt detta tar sån nedrans lång tid. :-/

• attlangta01
    LindaML skrev 2014-02-26 21:43:18 följande:

Vilken dos tog du den här gången?

Jag hoppas innerligt att den här omgången fungerar för oss. Vill höra bra saker ifrån gyn nästa gång jag ska dit på UL. Allt detta tar sån nedrans lång tid. :-/

75IE. Men det gjorde jag sist också och då räckte det med att spruta i 7 dagar, sen fick jag ägglossning. Men tyvärr blev det inget ändå. Denna gången reagerade kroppen inte alls, trots samma dos..... Förstår inte alls varför, men kroppen är ju inte någon maskin....

När ska du på VUL?
  • LindaML
    attlangta01 skrev 2014-02-26 22:41:26 följande:
    75IE. Men det gjorde jag sist också och då räckte det med att spruta i 7 dagar, sen fick jag ägglossning. Men tyvärr blev det inget ändå. Denna gången reagerade kroppen inte alls, trots samma dos..... Förstår inte alls varför, men kroppen är ju inte någon maskin....

När ska du på VUL?

Jaha :) jag ska på VUL på måndag. Dag 7 med sprutorna. Hoppas på bra svar då :)

Ja min läkare sa till mig att ovitrellen borde fungerat på mig men som du säger så är kroppen ingen maskin så det är bara att rätta sig efter den.. Hur ologiskt det än må vara
  • snövit

..hur går det för er? (har PCO) jag gjorde ett IVF i maj 2012 som blev ett plus och fick en pojke 13/2-2013..
    nu har jag börjat med provera som ska ge mig en blödning sen börjar jag på en puregon behandling mensdag 3 med 50 IE (..för att sedan göra "jobbet själv") .. i hopp om ett syskon till våran prins :)

• trina
    snövit skrev 2014-03-05 10:18:23 följande:
    ..hur går det för er? (har PCO) jag gjorde ett IVF i maj 2012 som blev ett plus och fick en pojke 13/2-2013..

nu har jag börjat med provera som ska ge mig en blödning sen börjar jag på en puregon behandling mensdag 3 med 50 IE (..för att sedan göra "jobbet själv") .. i hopp om ett syskon till våran prins :)

Vi gör också jobbet själva ;) börjar med sprutor idag!
  • snövit

trina : spännande, uppdatera gärna hur det går! :)
    skulle tippa att jag börjar med sprutor om ca:10 dagar.. hoppas dosen blir rätt så man slipper bli överstimulerad .. lycka till!! :)

• trina
    snövit skrev 2014-03-05 19:25:09 följande:
    trina : spännande, uppdatera gärna hur det går! :)

skulle tippa att jag börjar med sprutor om ca:10 dagar.. hoppas dosen blir rätt så man slipper bli överstimulerad .. lycka till!! :)

Ja, jag blev överstimulerad förra gången efter 13 dagar med sprutor...
  • melissa8601

Hej!

Kul att hitta en sådan tråd :) Hoppar in här. Vi kör på Menopur och ovetrelle, sedan försöka själva.
    Jag har ingen egen ÄL eller mens, annars inget "fel" på oss Vi går på Sopihahemmet i Sthlm,

Försök 1: Dec 2013
    Sprutade 75 IE 6 dagar, sänkte till 37 IE, 5 dagar.
    1 ägg på 16mm. Ovetrelle. Fick ingen mens och negativt på stickan.

Försök 2: Jan 2014
    Sprutade 37 IE 6 dagar, inget alls hade hänt. Höjde till 75 i 11 dagar.
    2 ägg på 20mm.  Ovetrelle. Fick mens 8 dagar efter ÄL (wtf?!)

.Försök 3: Feb 2014
    Sprutade 75 IE 11 dagar,
    3 ägg på 14mm, 17 och 18 mm. Fick liggförbud. Tog ändå Ovetrelle.
    Fick mens 7 dagar efter ÄL (wtf igen?!) Hinner ägget ens fästa då????

Vi har bokat ny tid 31 mars, jag vet att det är lite fjantigt men vi vill inte att vårt barn ska riskera att födas på julafton...

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?