lindavik skrev 2014-02-24 22:54:12 följande:
Hej,
Jag och min sambo har påbörjat en utredning då jag fick veta att jag hade PCO. Hamnade på en privat klinik i Uppsala (bor själv i Stockholm) som även dem kunde konstatera PCO. Har precis genomgått min första behandling med Provera (för att få en mens) och Letrozol (för att få en äggblåsa att mogna och förhoppningsvis ägglossa). Jag är på dag 11 i menscykeln idag och var därför på återbesök för att göra ett vul på kliniken. Goda besked kunde levereras! En äggblåsa hade vuxit till sig och mognat, dock "bara" till 14 mm som förväntas växa till 20-25 mm och därefter ägglossa. Läkaren trodde att jag förhoppningsvis kommer ägglossa inom en vecka och ska därför börja äl-testa mig fr.o.m. torsdag. Spännande! :)
Om jag lyckas ägglossa nu kommer vi börja försöka bli gravida under maj månad (d.v.s. påbörja den "riktiga" kuren Provera och Letrozol) i mitten av april. Denna omgång vill vi bara se om behandlingen fungerar. Jag är såååå nyfiken, men än så länge verkar det fungera.
Vad spännande att ni också försöker och går under behandling. Hur ser planerna ut för er?
Jag har startat en tråd som handlar om pergotime mm. Skriv gärna om detta där så hamnar allt på ett och samma ställe. :)