• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Vattenliljan

Tjockisbullen2012: Åh vad spännande! Då håller jag tummarna för att ett lite embryo vill börja gro hos dig. :) På mitt VUL imorse hade jag en äggblåsa på 16-17 mm (hon fick 16,4 på första mätningen och 17,3 på andra om jag minns rätt). Sen var det några mindre, men inga över 10 mm så känns bra. I onsdags hade jag nämligen 3-4 stycken kring 10 mm och var rädd att allihop skulle växa sig stora, då det hänt förut. BIM blir den 16 juni. Pirrigt!

• Tjockisbullen2012

Vattenlilja: skönt att ett ägg drog ifrån de andra! Jag hade en på 16 något och en lite mindre som hon inte trodde skulle växa men jag hade världens ägglossning som kändes massa på båda sidorna (ett ägg på varje sida) så jag funderar på om båda kanske ändå släppte. :)

• Vattenliljan

Aha, vad spännande! Jag föredrar ett ägg för jag vill då inte ha tvillingar. ;) Samtidigt ökar man ju chansen med två så det är lurigt det där! Du har BIM den 10:e eller?

• Vattenliljan

Är det förresten nån som vet vad man har för procents chans att bli gravid när man gör den här typen av behandling? Det är ju olika för alla, men rent generellt menar jag alltså.

När jag gjorde IVF fick jag veta att jag hade knappt 30% och knappt 40% chans (olika ålder på embryona). Det här lär väl vara rätt mycket lägre, eftersom spermien måste göra jobbet med befruktning själv, så att säga? :p

• JenMark

Hej på er!
    Hur går det?? :)

Själv var jag hos doktorn idag och hade, vad han kunde bedöma, en äggblåsa som verkar vara på G att växa till sig! :) Den var nu på ca 12mm. Så jag skulle fortsätta med samma dos och på tors ska vi göra ett nytt VUL och då får vi se om det blir ovitrellen snart! :D HOPPAS på det nu då....

• attlangta01

Hej!

Jag var också på VUL idag och hade en äggblåsa på 20, tror jag. Samt en mindre som han inte trodde skulle släppa. Så ovitrelle idag för mig. Nu hoppas vi på fjärde gången gillt för oss : ) samt en fantastiskt trevlig midsommar : )

Hur går det för dig tjockisbullen? Känner du ngt annorlunda?

• JenMark

attlangta01: Åh, men vad spännande!!! Håller tummarna stenhårt att turen är med er denna gång! (det tog sig för mig den 4'e gången när vår son blev till iaf)

• Tjockisbullen2012

Kul att det börjar bli lite ägg i tråden! Mycket mys antar jag att det blir. Själv känner jag inget speciellt egentligen. Massa molande värk men de brukar jag göra. De konstiga är att jag inte fått några biverkningar av ovitrelle. Förra månaden hade jag ömma bröstvårtor några dagar men nu inget. Hur har det varit för er andra mellan gångerna?

• Vattenliljan

Vad kul att vi är några stycken som har äggblåsor på G! Jag tog ÄL-spruta igår så ÄL borde inträffa ganska exakt just nu. Ja, om det är precis 36 timmar senare vill säga. Jag tror att jag kanske hade lite ÄL-flytningar på förmiddagen, men utöver det har jag inte märkt av något. Tror inte jag haft några symptom de andra gångerna heller. Min ägglossning vill visst vara lite hemlig. :p

• Tesen83

Så nu har jag gjort en kur med primelut-nor och en tab. pergotime. På fredag är det dags för första sprutan med Gonal-F. Är fundersam över hur detta ska gå. Humöret har absolut inte varit på topp. 
    Tycker synd om folk i min omgivning som blivit utskällda för ingenting alls. 

Jajaj! får väl hoppas att allt lugnat ner sig till nästa måndag då det är dags för VUL. Hoppas att något ägg är på gång då. 

Är det någon av er som vet den generella statistiken på tvillingfödslar i samband med hormonbehandling? 
    Jag är nyfiken av naturen och inser att det nog är någon av oss här som kommer att få tvillingar, med tanke på den ökade risken =) 

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?