• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Vattenliljan

Vad tråkigt att det inte blev nåt den här gången! Om det inte blir nåt för oss nu kommer jag också försöka att bara njuta av sommaren och tänka på annat. :)

• attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-06-10 08:01:21 följande:
    Här började tyvärr rosa flytningar igår och idag börjar den komma igång på riktigt. Denna gång blev det en större besvikelse än tidigare gånger. Även om jag inte hade några direkta symtom så hoppades jag in i det sista.

Ska kontakta mottagningen idag och se om de blir en omgång till innan de stänger men skulle tro att det inte blir de. I så fall ska jag försöka ta en paus under sommaren och fokusera så mycket som möjligt på allt annat. Detta barnagörande har tagit över mitt liv och det känns meningslöst när det inte vill sig. Hoppas det går bättre för er andra!

Vad tråkigt! Hinner du med en omgång till? Hoppas det!

Jag känner mig också lite extra stessad över denna gången. Men i mitt fall handlar det om att jag vet att detta är sista försöket innan sommaruppehåll och som någon skrev ovan så är en sommar med fertilitetsproblem inte jätte rolig. 

Jag blir också less på att det tar så lång tid och hoppet att lyckas har börjat tryta nu. Samtidigt har två av mina bättre vänner (som förvisso inte har några barn ännu) meddelat att de precis börjat försöka. Även om jag självklart blir glad för deras skull. Vet ju vilken lycka barn är. Så gör det ont när gravidbeskeden kommer. För det innebär att det går så lätt för andra. Vi har försökt så länge med ett syskon. 

Det som jag mest blir arg och ledsen på, det är att vi inte kan planera vår framtid som "alla" andra. Jag kan inte själv få bestämma storleken på min familj. Jag hatar den här sjukdomen! 

• Vattenliljan

"Det som jag mest blir arg och ledsen på, det är att vi inte kan planera vår framtid som "alla" andra. Jag kan inte själv få bestämma storleken på min familj."

PRECIS så känner jag! Spot on!

• Tesen83

Hej igen! 

Känner som er andra. Det känns orättvist att inte få bestämma själv. Sänder en gruppkram till alla som känner att de behöver en kram. 

Själv har jag precis haft en kur med pergotime och gonal-f. Var på VUL i måndags. Hade två ägg på 6,7 mm. Det var inte väntat sa gynekologen och ordinerade mer gonal-f. Ska tillbaka idag för att se om äggen växt till sig mer. Men som jag förstod det så var gynekologen tveksam. 

Hoppas på det bästa men samtidigt känner jag mig kluven inför idag. 

Är det fler som drabbats av långsamväxande ägg? Gick det bra / dåligt? 

• attlangta01
    Tesen83 skrev 2014-06-12 09:16:36 följande:
    Hej igen! 

Känner som er andra. Det känns orättvist att inte få bestämma själv. Sänder en gruppkram till alla som känner att de behöver en kram. 

Själv har jag precis haft en kur med pergotime och gonal-f. Var på VUL i måndags. Hade två ägg på 6,7 mm. Det var inte väntat sa gynekologen och ordinerade mer gonal-f. Ska tillbaka idag för att se om äggen växt till sig mer. Men som jag förstod det så var gynekologen tveksam. 

Hoppas på det bästa men samtidigt känner jag mig kluven inför idag. 

Är det fler som drabbats av långsamväxande ägg? Gick det bra / dåligt? 

Hej!

Ja jag har haft det. Två av gångerna har det tyvärr inte kommit igång alls, utan fick avbryta. Då hade jag sprutar ca tre veckor. Nu sist sprutade jag också länge, typ 2,5 vecka tror jag men då växte de till sig till slut. Så nu går jag här och hoppas på att det är en liten groda i magen. Bim om en vecka. Hoppas det går bra idag för dig!
  • Tjockisbullen2012

Håller verkligen med om det ni skriver! Min dröm är att ha en stor familj och jag skulle gärna vilja få 4-5 barn men ska det ta 2 år eller mer mellan varje barn så måste jag nog inse att den drömmen antagligen inte går i uppfyllelse.

Och visst är det kul för alla andra som försöker och lyckas men för varje gång någon lyckas så blir det ett påminnande om hur orättvist det känns. Varför ska vissa behöva kämpa så hårt för något så underbart och självklart som ett barn.

De blir ingen omgång till nu innan sommaren vilket känns okej. Men de blir en lång sommar med en fortsatt önskan om ett syskon till dottern. Ska hålla tummarna för er som väntar på bim!

• JenMark

"Det som jag mest blir arg och ledsen på, det är att vi inte kan planera vår framtid som "alla" andra. Jag kan inte själv få bestämma storleken på min familj."

-Kunde inte sagt det bättre själv!

Sååå less nu, allt går dåligt nu känns det som.... Suck.

Kram på er därute.

• Vattenliljan

Idag fyller jag 27. Och det enda jag kan tänka på är att jag ville ha typ 3-4 barn när jag är 30. Och att jag har BIM om två dagar. Snälla universum, ge mig en graviditet i födelsedagspresent! I'll be a good girl, I promise! xD

• Tjockisbullen2012

Vattenliljan: grattis på födelsedagen! Hoppas verkligen du kan få ett plus i present. Känner du något?

Jag känner precis som du, fyllde 26 för två veckor sedan och har alltid tänkt att jag ska vara klar med mina 4-5 barn när jag är 30. Började försöka när jag var 22 och nu vid 26 har jag 1 barn och att hinna få resten innan 30 känns väldigt tajt. Men det är bara att inse att man inte kan styra över tiden tyvärr. Vi får satsa på ett gäng tvillingar så kanske det finns en chans. ;)

• attlangta01

JenMark jag är också inne i en ledsam period. Känns tungt och hopplöst just nu.

Jag började försöka när jag var 25 och är nu 32.... Och har en helt fantastisk pojke. Men jag hade så önskat ett syskon. Men känner även att tiden börjar bli lite knapp för mig...

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?