• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Vattenliljan

Vad hände med den här tråden? Har alla fått plus eller mens? Jag går fortfarande och väntar på en störtblödning, övertygad om att jag fått MF/MA... :(

• attlangta01
    Vattenliljan skrev 2014-06-22 15:52:43 följande:

Vad hände med den här tråden? Har alla fått plus eller mens? Jag går fortfarande och väntar på en störtblödning, övertygad om att jag fått MF/MA... :(

Har du fortfarande inte fått någon mens? Har du tagit något mer gravtest? Du kanske är gravid annars och testade för tidigt sist?
  • snorklan

För mig blev det tyvärr ingen ägglossning av senaste försöket. Kände på mig att det var något som inte sämre, en stor follikel för efter kort tids sprutande, kanske en cysta? 

• Tjockisbullen2012

Vattenlilja: konstigt att du inte fått någon mens ännu. Kanske ägget aldrig släppte?

Min mens har slutat och jag ska börja med ägglossningssprutor om ca 2 dagar. Jag hoppas på egen ägglossning denna vecka men försöker att inte ha för höga förhoppningar.

• Vattenliljan

Tesen83: Spännande! Har du fått några ÄL-symptom?

snorklan: Hur vet man att man inte fått någon ÄL? Blodprov?

Jag har inte tagit något mer test sen i tisdags, och det är möjligt att jag tog det för tidigt. Det var ett RFSU-test och om informationen jag hittat stämmer har de lite högre HCG-tröskel än vissa andra test. Jag kan förstås inte veta om jag ägglossat, men jag tror det. Fick ÄL-sekret, och de andra tre gångerna jag tagit Ovitrelle har jag ägglossat. Men allt känns som i februari när jag fick tidigt missfall (började blöda på BIM+9) så jag har ställt in mig på att det nog är så den här gången också. Har knappt några gravidsymptom alls. Samtidigt finns det där lilla hoppet kvar, så jag vågar inte ta gravtest heller, ifall det är negativt. Så jag går bara och väntar och väntar på att börja blöda, typ. Det är skitjobbigt! :(

• snorklan
    Vattenliljan skrev 2014-06-22 19:48:12 följande:

Tesen83: Spännande! Har du fått några ÄL-symptom?

snorklan: Hur vet man att man inte fått någon ÄL? Blodprov?

Jag har inte tagit något mer test sen i tisdags, och det är möjligt att jag tog det för tidigt. Det var ett RFSU-test och om informationen jag hittat stämmer har de lite högre HCG-tröskel än vissa andra test. Jag kan förstås inte veta om jag ägglossat, men jag tror det. Fick ÄL-sekret, och de andra tre gångerna jag tagit Ovitrelle har jag ägglossat. Men allt känns som i februari när jag fick tidigt missfall (började blöda på BIM+9) så jag har ställt in mig på att det nog är så den här gången också. Har knappt några gravidsymptom alls. Samtidigt finns det där lilla hoppet kvar, så jag vågar inte ta gravtest heller, ifall det är negativt. Så jag går bara och väntar och väntar på att börja blöda, typ. Det är skitjobbigt! :(

Ja precis, man tar blodprov en vecka efter beräknad ägglossning, och man mäter progesteronet. Om det är för lågt har man inte haft någon ägglossning
  • attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-06-22 19:25:40 följande:

Vattenlilja: konstigt att du inte fått någon mens ännu. Kanske ägget aldrig släppte?

Min mens har slutat och jag ska börja med ägglossningssprutor om ca 2 dagar. Jag hoppas på egen ägglossning denna vecka men försöker att inte ha för höga förhoppningar.

Tjockisbullen, vad är ägglossningssprutor och kan du ta det utan kontroller hos kliniker, hur fungerar det?

Vattenlilja, men då kan du alltså vara gravid juh!!!! Ingen mens ännu, jag förstår inte hur du inte kan ha tagit ett test : )

Lycka till!
  • Tjockisbullen2012

Attlangta: oj, är för trött efter dotterns 2 år kalas idag. Menade såklart ägglossningsstrickor, allt prat om sprutor gör en förvirrad. :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?